Gå til innhold

Etnisk norske som konverterer til islam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes dere er rare. Hvorfor komme inn i en kultur som er det stikk motsatte enn deres? Hvorfor gjøre dette kun for kjærligheten? Majoriteten av norske kvinner som gifter seg med muslimer vender tilbake til sin religion eller sin ateisme etter at de skiller seg med mennene. Jeg er muslim selv og alle konvertittene jeg har møtt er enten feite, ressurssvake, eller er fra ghetto miljøer. Jeg har store problemer med å ta dere seriøst. 

Anonymkode: 214a2...073

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Elseby13
Skrevet

Pass egne saker og la alle gjøre som de vil. Heldigvis bor vi i Norge der vi har religionsfrihet og ikke trenger å høre på ymse KG'ere.

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes dere er rare. Hvorfor komme inn i en kultur som er det stikk motsatte enn deres? Hvorfor gjøre dette kun for kjærligheten? Majoriteten av norske kvinner som gifter seg med muslimer vender tilbake til sin religion eller sin ateisme etter at de skiller seg med mennene. Jeg er muslim selv og alle konvertittene jeg har møtt er enten feite, ressurssvake, eller er fra ghetto miljøer. Jeg har store problemer med å ta dere seriøst. 

Jeg har store problemer med å ta deg seriøst, du som kaller folk for feite og ressurssvake. 

Anonymkode: 2f2cd...7c1

• Liker 4
Skrevet

Hehe da har du ikke møtt meg. Jeg er verken feit, ressurssvak eller fra noe ghettomiljø 😂 var også muslim lenge før jeg møtte mannen min. 

Anonymkode: 42942...b48

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ønsker kanskje å befinne seg blant "vinneren" når det blir flertall av muslimer i Norge, og resten av Norden.  

De kommer selvfølgelig til å regnes som en annenrangs muslim. Men dette er uansett veldig mye bedre enn enn etniske nordmenn som ikke er muslimer. 

Anonymkode: 6c845...85a

Skrevet

Jeg synes også det er veldig rart. Nå er det dessverre slik at enkelte sårbare personer er lette å rekruttere i diverse miljøer, for de har aldri kanskje kjent på tilhørighet eller felleskap tidligere. De er lettere å indoktrinere. 

Greit at TS får fram at dette er uønsket da, tydeligvis, så slipper jo noen etnisk norske å konvertere. 😉

Anonymkode: 6e613...6f5

Skrevet

Det er alltid noen som søker seg til det mest ekstreme. Islam er jo en av de mest ekstreme religionene for tiden når det kommer til regler. Noen takler ikke å ikke bli styrt, og trives med et strengt regime for hvordan man skal leve. 

Hadde det ikke vært islam, hadde det vært jehovas vitner eller lignende.

Er en grunn til at konvertitter generelt er mer ekstreme enn andre.

Anonymkode: 86f53...c9e

Skrevet

Du høres bitter ut.

Anonymkode: cc23f...1c1

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også problemer med å ta dem seriøst. Mest fordi jeg generelt sett har problemer med å ta religion seriøst, blir som å tro på julenissen. Pga dette tenker jeg at religiøse folk er ressurssvake.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, malifika skrev:

Jeg har også problemer med å ta dem seriøst. Mest fordi jeg generelt sett har problemer med å ta religion seriøst, blir som å tro på julenissen. Pga dette tenker jeg at religiøse folk er ressurssvake.

Religion er jo en måte å fylle livet sitt på når de ikke har noe annet. Lykkes en ikke sosialt eller økonomisk er det nok befriende å passe inn i en religion.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Religion er jo en måte å fylle livet sitt på når de ikke har noe annet. Lykkes en ikke sosialt eller økonomisk er det nok befriende å passe inn i en religion.

Så du mener altså seriøst at vi som er kristne/troende ikke har lyktes sosialt eller økonomisk(!)? ;)  Eller var det en skrivefeil?

Anonymkode: 6f883...ccf

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener altså seriøst at vi som er kristne/troende ikke har lyktes sosialt eller økonomisk(!)? ;)  Eller var det en skrivefeil?

Anonymkode: 6f883...ccf

Nei, lær deg å lese. 

Gjest Familytree
Skrevet

Etnisk norsk som konverterer til En fremmed religion som Islam, kristendommen...Ikke rart.

Skrevet

Du kan ikke snakke om islam som en kultur, fordi religionen/muslimer finnes i de fleste kulturer, akkurat som kristendommen/kristne, og alle praktiserer sin religion ulikt uansett hvilken retning de tilhører. 

Men, spørsmålet ditt er viktig. Fordi det viser hvor lite opplyst og fordomsfulle mange er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...