AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Jeg kommer fra en liten bygd langt fra verden. Dårlige forutsetninger for min personlighet. Lite fokus på ordentlig utdannelse og færre jobbmuligeter, lite venner å velge i og veldig lite tilbud på fritiden. Men jeg har også kommet på noen ting som er mer enkelt på bygda enn i byen. - folk besøker hverandre mer hjemme. Noen ganger er dette mer koselig enn å liksom bare møtes en kjapp tur på kafe. - renere hud. I byen får jeg mer kviser og akne. Må rense mer. - større plass generelt. Våde når det kommer til å kjøre bil og bevege deg. - sist, men ikke minst, du kan gå på en butikk og faktisk få låne med deg klær hjem til den som skal ha klærne..for så å levere tilbake det du ikke skal ha. Folk kjenner hverandre så godt at ingen vil prøve seg på noe. Anonymkode: 03882...a09
Gjest Raptuza Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 (endret) . Endret 4. desember 2019 av Raptuza
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Akkurat nå, Raptuza skrev: Gå på tur i fjellet Det kan man I byen og. Anonymkode: c62b7...081 1
Hjerte Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 (endret) Alt du nevner, samt: Du kan hente posten i slåbrok og tøfler, naboene dine vet at du ikke er en gal øksemorder av den grunn. Du kan sende ungene ut på loddsalg alene og vite at de hverken blir kidnappet eller ranet av barnekriminelle. Du kan få handlet selv om lommeboka ligger igjen hjemme, og gjøre opp for deg neste gang du er i butikken. Endret 4. desember 2019 av ♥ 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #5 Skrevet 4. desember 2019 Gå på tur helt alene i fjellet, og i skogen! Skiløypa for deg selv! Ha hele stranda for seg selv! Se stjernehimmelen. Anonymkode: 70711...3e9 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #6 Skrevet 4. desember 2019 Jeg bor 20 minutter utenfor byen og kunne kjøpe hus med sjøtomt til 1/3 av prisen. Anonymkode: 72af6...e0f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #7 Skrevet 4. desember 2019 Man snakker med folk man møter på gåtur eller når man henter posten. Man kjenner alle naboene. Barna er trygge når de leker ute. Lite trafikk. Lite kø på butikken. Bo billig. Flott natur, strender og fjellet for seg selv. Folk er mer avslappet til utseende og mindre opptatt av penger. Det er mye mer dugnad som gjøres av folk for å skape et fint nærmiljø. Anonymkode: b09c3...129
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #8 Skrevet 4. desember 2019 Her i Norge er vi stolt av velferd og vår generelle økonomiske situasjon. Men vi glemmer helt noe vesentlig, nemlig livskvalitet, den tror jeg er større på bygda. Folk på landet er generelt mindre deprimert og folk som vokser opp på landet har færre psykiske plager som voksen. Dette er vel ikke ting du kan eller ikke kan på bygda kontra byen. Men spiller etter min mening stor rolle. På bygda har du oftere større plass å boltre deg i. Ergo mere du kan gjøre når det gjelder å skape noe. Jeg har plenty med plass til å samle på antikk. Har faktisk en hel fjøs full. Så jeg bruker mye tid på å pusse opp gamle ting, lage fuglehus, lakke og style gamle traktorer osv. Dette kan du nesten ikke gjøre i oslo. Anonymkode: d991c...6de
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 Se kuer og sauer gå midt i veien. Anonymkode: bf1d2...41d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå