AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Ehh... er jeg den eneste rundt denne høyden som har problemer med shopping online. ha handlet en del på zalando og nelly blant annet. Noen få ganger får jeg klær som er greie. Har prøvd å bestille petite, men er ofte for kort eller lite... med standard blir det ofte for langt. vet at noenganger står det høyde på modellene når man ser klærne, men ofte gjør det ikke det... og mange ganger finner jeg ikke klær jeg ønsker som enten ikke er for langt eller for kort. har noen andre opplevd dette? hvor handler dere som er "litt" lavere på nettet? Anonymkode: ca6a0...5e2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Følger! Er 163, og synes alt er for langt.... til og med leggbukser for de høye, blir for lang for meg, eller av og til akkurat for kort. Anonymkode: 8bfc3...2af
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Jeg er 164, bruker XS/S, og føler at alle klær er perfekte i lengden. Kommer an på hva størrelse du bruker. Større størrelser er jo ofte større i både lengde og bredde. Petite er for 160 og nedover, så det blir altfor kort. I internasjonal sammen heng er du og jeg helt gjennomsnittlige. Anonymkode: 78afc...26a 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 Modellene er veldig høye, så kjoler som går litt over knærne på dem går langt ned på leggen på meg. Er 160 og bruker str M Anonymkode: 74bfc...b29
Gjest Octavie Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 Jeg er 165 cm høy og bruker XS. Jeg går alltid ut ifra at modellene er minst 10 cm høyere enn meg med lange bein. Jeg er derfor alltid påpasselig med lengden på skjørt og kjoler jeg kjøper på nett. Dersom jeg ønsker at en kjole skal rekke meg til litt over knærne må kjolen rekke modellen til midt på lårene for eksempel. Jeg kan kjøpe petite dersom jeg ser at den ordinære størrelsen blir for lang for meg selv om det egentlig er for de under 160 cm.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 Står høyde på modell og lengde på kjoler på zalando iallefall! Modellene er som regel 177-182. Jeg bruker å Google navnet på kjolen og se om det finnes bilder av den før jeg handler fra Boozt. Anonymkode: 009b8...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Jeg er 162 cm, og handler mye på zalando. Men jeg bruker nesten bare kjoler. Og da passer de fleste. Men kjøpte en flott ola kjole fra monki, men den passet ikke meg overhodet. Jeg har veldig smal midje, men store hofter og rumpe. Og denne kjolen hadde utsving fra livet, så tenkte den ville passe perfekt. Men kjolen er laget til jenter på 180 cm, for da hoftene mine kom, så fortsatte det smale livet på kjolen. Jeg fikk den igjen, men det så bare skikkelig dumt ut. Da den var litt romslig på overkroppen og virkelig trang over hofte og rumpe. Nå bruker jeg str. M/L og det jeg ser med petite størrelser, er at ofte er største størrelse 42, men de er små i størrelsen. For i vanlige merker så er det 42 jeg pleier å kjøpe, men det går ikke i petite. Anonymkode: 12743...bf5 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 Hvis du tenker jeans må du lete etter ankle jeans, Molly sin klassiker fra Gina Tricot finnes i ankellengde på nettet. Ved skjørt/kjoler har min vanlige størrelse passet XS/S) i lengde. Anonymkode: bab88...30c 1
Gjest Persia Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 Jeg har symaskin og sørger for å aldri kjøpe noe jeg ikke kan justere lengde på selv...trist men sant.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Følger! Er 163, og synes alt er for langt.... til og med leggbukser for de høye, blir for lang for meg, eller av og til akkurat for kort. Anonymkode: 8bfc3...2af helt enig Anonymkode: ca6a0...5e2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #11 Skrevet 5. desember 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 164, bruker XS/S, og føler at alle klær er perfekte i lengden. Kommer an på hva størrelse du bruker. Større størrelser er jo ofte større i både lengde og bredde. Petite er for 160 og nedover, så det blir altfor kort. I internasjonal sammen heng er du og jeg helt gjennomsnittlige. Anonymkode: 78afc...26a Ja, men i norge er vi ikke så gjennomsnittelige, haha, så vanskelig å finne klær i Norge til tider. Anonymkode: ca6a0...5e2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #12 Skrevet 5. desember 2019 10 hours ago, AnonymBruker said: Modellene er veldig høye, så kjoler som går litt over knærne på dem går langt ned på leggen på meg. Er 160 og bruker str M Anonymkode: 74bfc...b29 haha, enig! Anonymkode: ca6a0...5e2
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #13 Skrevet 5. desember 2019 Jeg tror ikke det kan stemme med størrelsene som opplyses at modellene bruker i nettbutikker...(?) Føler at de må ha spesialtilpassede plagg. For klærne sitter omtrent likt på meg på 165 som på modellene. De aller fleste bukser feks er perfekte i lengden på meg eller ofte for korte. Jeg bruker XS eller 34. Kommer kanskje an på hvor lange bein/armer man har? Anonymkode: 42b3f...118 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå