Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg på en måte tvunget, men ser ikke vitsen siden broren min sikkert blir skilt likevel. Så hvorfor skal jeg kjøpe gave til kona hans? Hva gjør dere andre, kjøper dere gave kun til søsken eller partnerne deres og?  

Er kjipt å bruke penger på folk jeg ikke vil komme til å ha en relasjon med, om de blir skilt ser jeg jo ikke hun igjen. Broren min bytter damer ofte sånn som alle menn gjør, blir sliten av det. 

Anonymkode: 081be...be5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier broren din da? Spør han hva han mener. 

Anonymkode: 75237...0d5

Skrevet

Kjøper aldri til partner om det jeg kjøper ikke passer begge. Jeg er eneste single søster og vi kjøper bare til hverandre, men tror et par av dem hiver på partners navn på lappen.

Anonymkode: 0d8c4...6a5

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor bli venn med nye folk? Man kan jo bli uvenner og aldri snakke igjen. 

hvorfor smile til en tilfeldig på butikken? man ser dem sikkert aldri igjen så det er jo ingen vits i å gjøre dagen til noen lysere. 

hvorfor bli kjent med svigerfamilien? dere skilles sikkert uansett. 

hvorfor i det hele tatt få seg kjæreste? Personen kan jo bli syk og dø om et år. 

Anonymkode: 2a261...fe8

• Liker 12
Skrevet

Kjøper til eksen til min bror. Hun er mor til mine tantebarn og fortsatt familie. Den nye dama kjøper jeg ikke til. 

Anonymkode: 398d1...df2

• Liker 3
Skrevet

Kjøper felles gave til mine søstre som har samboer. De gjør det samme til oss. Du legger ikke akkurat opp til noen koselig stemning ved å ikke kjøpe gave. Hele innlegget ditt oser av forakt.

Anonymkode: c4ea8...488

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier broren din da? Spør han hva han mener. 

Nei jeg vet ikke, har ikke spurt. Men jeg får alltid gave fra begge to. De giftet seg etter en whirlwind romance etter bare 2 mnd, så jeg er skeptisk. 

Tenkte kanskje en fellesgave, er det greit da? Noe de begge kan bruke. 

Skrevet

Troll.

Anonymkode: 3b107...e04

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøper felles gave til mine søstre som har samboer. De gjør det samme til oss. Du legger ikke akkurat opp til noen koselig stemning ved å ikke kjøpe gave. Hele innlegget ditt oser av forakt.

Anonymkode: c4ea8...488

Hvor får du forakt fra? Og hvorfor er du så sur? Jeg kjenner knapt dama. Og siden menn bytter damer hele tiden så vil jo hun forsvinne, sånn som alle andre damer han har vært sammen med. Så jeg vil si det er ganske bortkasta penger å gi til søskens partnere. 

Men som sagt vurderer jeg å gi en fellesgave. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Troll.

Anonymkode: 3b107...e04

Troll kan du være sjæl, din slemme mobber. Pell deg til h.. ut av tråden om du ikke kan oppføre deg. 

• Liker 1
Skrevet

Du høres litt utrivelig og ufin ut når du skriver slikt som i hovedinnlegget. Kanskje dei blir skilt, kanskje dei er sammen for resten av livet, det kan ikkje du vite noe om. Prøv å bli kjent med jenta i mellomtida og kjøp gjerne noe til dei som ektepar. 

Eg har aldri vært i den situasjonen, men eg hadde naturligvis kjøpt til dei begge, enten sammen eller separat, når forholdet var blitt seriøst nok til at dei budde sammen. Mest sannsynlig før den tid også, om eg var blitt kjent med personen til den grad at det var litt meir naturlig å gjøre det.

• Liker 3
Skrevet

Er det en mulighet å kjøpe gave til de i lag, men en gave som er mer, skal vi si, rettet mot broren din? 

Skrevet
1 minutt siden, draug 75 skrev:

Er det en mulighet å kjøpe gave til de i lag, men en gave som er mer, skal vi si, rettet mot broren din? 

Jeg vurderer et gavekort i en butikk de liker. Og noe jeg har kjøpt på reise. De er unge og trenger mye til huset. 

Skrevet
4 minutter siden, _nubbenella skrev:

Du høres litt utrivelig og ufin ut når du skriver slikt som i hovedinnlegget. Kanskje dei blir skilt, kanskje dei er sammen for resten av livet, det kan ikkje du vite noe om. Prøv å bli kjent med jenta i mellomtida og kjøp gjerne noe til dei som ektepar. 

Eg har aldri vært i den situasjonen, men eg hadde naturligvis kjøpt til dei begge, enten sammen eller separat, når forholdet var blitt seriøst nok til at dei budde sammen. Mest sannsynlig før den tid også, om eg var blitt kjent med personen til den grad at det var litt meir naturlig å gjøre det.

Du syns ikke det er mer utrivelig å se på kvinner som en forbruksvare som byttes ut når man er lei da? Sånn som menn gjør.. For DET syns jeg er ufint. Dette er vel samboer nr 5 som broren min har. På 4 år, og gutten er ikke 25 år en gang. 

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vet ikke, har ikke spurt. Men jeg får alltid gave fra begge to. De giftet seg etter en whirlwind romance etter bare 2 mnd, så jeg er skeptisk. 

Tenkte kanskje en fellesgave, er det greit da? Noe de begge kan bruke. 

Hvis du ikke gir felles gave så kjøper du en liten presang til henne som passer alle damer. Et sett med dusjsåpe, håndkrem, fotkrem o. l... 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du syns ikke det er mer utrivelig å se på kvinner som en forbruksvare som byttes ut når man er lei da? Sånn som menn gjør.. For DET syns jeg er ufint. Dette er vel samboer nr 5 som broren min har. På 4 år, og gutten er ikke 25 år en gang. 

Det er selvfølgelig ikkje trivelig det heller, men har bror din for vane å gifte seg i hytt og pine? Det er nemlig hakket meir seriøst enn å "berre" bli samboere....

"Sånn som menn gjør", jaha.... Alle menn gjør faktisk ikkje det, men du kjenner naturligvis broren din best. Men tenk om forholdet mellom dei varer, er det ikkje då like greit å prøve å ha ein god holdning frå starten av og prøve å legge opp til eit godt forhold til svigerinna di? 

• Liker 4
Skrevet

Selvfølgelig kjøper jeg til min brors kone. Noe annet ville være veldig spesielt. 

Anonymkode: 59ed2...e3c

• Liker 2
Skrevet

Kjøper hverken til søsken, svoger/ svigerinne, egen mann...

Anonymkode: 78ee4...ea8

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Skjønner ikke helt med at de kanskje blir skilt. Ja, vi kjøper til begge. De stiller opp med leking med sønnen vår, og i krise har de også stilt opp som barnevakt og med henting i barnehagen. Flotte karer begge to, som det er hyggelig å kjøpe gaver til!

Skrevet

Dersom de bor sammen og feirer jul sammen så kjøper du selvfølgelig en liten oppmerksomhet til henne også, evt. kjøper en felles gave til de to.

Anonymkode: 08b3e...0f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...