AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Del Skrevet 4. desember 2019 Man burde begynne å selge hestekjøtt som man gjør med gris og ku, hvor får man tak i god hestekjøtt? Anonymkode: 370df...20f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Del Skrevet 4. desember 2019 57 minutter siden, AnonymBruker said: Man burde begynne å selge hestekjøtt som man gjør med gris og ku, hvor får man tak i god hestekjøtt? Anonymkode: 370df...20f Island driver vel med kjøttproduksjon. Og muligens fremdeles en del land i Øst-Europa. De fleste som har hest driver ikke med kjøttproduksjon, da hester har andre egenskaper som mennesket setter pris på. Hester som brukes til hobby og sport egner seg sjelden til konsum da det ikke er like god kontroll på hva de får i seg av medikamenter som hos produksjonsdyr der det er strengere lover og kontroll. Mange av de vanlige medikamenter brukt på hest gjør at hesten kan slaktes. Derfor destrueres de fleste hester av Norsk Protein. Veggis her, så skal ikke uttale meg noe om smak,men for min del tenker jeg at hest er mest verd levende Anonymkode: 99852...566 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjerte Skrevet 4. desember 2019 #3 Del Skrevet 4. desember 2019 Ren uforstand å ikke spise dyret. Men gampen til naboen og lignende tror jeg ikke er mye kvalitet i, den er eldre enn meg og har sikkert fått like mye eller mer medisiner opp gjennom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2019 #4 Del Skrevet 4. desember 2019 Vi har ikke for vane å spise kjæledyr i Norge selv om vi jo gjør det i form av spekepølse. Men lykke til med å prøve å selve noen f.eks hestebiff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 4. desember 2019 #5 Del Skrevet 4. desember 2019 Dette med restriksjoner har kommet de senere årene. Før gikk de aller fleste hester til slakt. Alternativene har vært slakt eller norsk protein. (De lager hundemat og gjødsel samt animalske biprodukter). Om en hest blir menneskemat eller hundemat er det vel ikke så mye forskjell i sånn rent etisk, og da spesielt for de som har hund? Nå er reglene veldig strenge så de fleste hester går til norsk protein. De finnes noen få kremeringsanlegg, der man kan få igjen et smykke fra asken eller lignende, men det er et dyrere alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #6 Del Skrevet 4. desember 2019 2 minutter siden, SupaWoman skrev: Vi har ikke for vane å spise kjæledyr i Norge selv om vi jo gjør det i form av spekepølse. Men lykke til med å prøve å selve noen f.eks hestebiff. Det spiste jeg på en restaurant i Spania og det var nogså digg. Hadde ikke takket nei til det, om fikk det særvert her også. Anonymkode: bf687...ddf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #7 Del Skrevet 4. desember 2019 Hestekjøtt er godt, men hester som brukes til hobby blir jo gamle og seige før de kan ende opp som mat. Så det er vel neppe noe luksuskjøtt man får ved å putte den gamle hingsten i kjøttkverna, det blir nok mer som når de melketomme melkekyrne går i kjøttkverna. Anonymkode: db761...c63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 5. desember 2019 #8 Del Skrevet 5. desember 2019 Tråden er ryddet for avsporinger, og flyttes til forumsrommet for Mat og drikke. Perelandra, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 5. desember 2019 #9 Del Skrevet 5. desember 2019 17 timer siden, SupaWoman skrev: Vi har ikke for vane å spise kjæledyr i Norge selv om vi jo gjør det i form av spekepølse. Men lykke til med å prøve å selve noen f.eks hestebiff. Meg kunne noen gjerne selge hestebiff. Det er nydelig på grill. Har dessverre bare spist det to ganger, og skulle gjerne gjort det igjen. Begge gangene ble det tilberedt av en fyr som var både slakter og kokk. Så de beste stykkene og den beste tilberedelsen var det. Du burde prøve. 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Del Skrevet 5. desember 2019 18 timer siden, SupaWoman skrev: Vi har ikke for vane å spise kjæledyr i Norge selv om vi jo gjør det i form av spekepølse. Men lykke til med å prøve å selve noen f.eks hestebiff. Kan Hellstrøm kan jeg. Hestekjøtt er forøvrig kjempegodt, og man får kjøpt det hos slakteren, selv om det er få hester som blir mat, grunnet medisinering og andre restriksjoner. Eyvind Hellstrøm avslører i «Senkveld»: – Ingen visste det var hestekjøtt Anonymkode: 1ec56...c38 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. desember 2019 #11 Del Skrevet 5. desember 2019 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Man burde begynne å selge hestekjøtt som man gjør med gris og ku, hvor får man tak i god hestekjøtt? Anonymkode: 370df...20f Problemet er at de ofte må gå på medisiner som ekskluderer de fra å bli menneskemat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 5. desember 2019 #12 Del Skrevet 5. desember 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Island driver vel med kjøttproduksjon. Og muligens fremdeles en del land i Øst-Europa. De fleste som har hest driver ikke med kjøttproduksjon, da hester har andre egenskaper som mennesket setter pris på. Hester som brukes til hobby og sport egner seg sjelden til konsum da det ikke er like god kontroll på hva de får i seg av medikamenter som hos produksjonsdyr der det er strengere lover og kontroll. Mange av de vanlige medikamenter brukt på hest gjør at hesten kan slaktes. Derfor destrueres de fleste hester av Norsk Protein. Veggis her, så skal ikke uttale meg noe om smak,men for min del tenker jeg at hest er mest verd levende Anonymkode: 99852...566 Jeg spiser kun kjøtt når jeg får det i selskap, men mener at når en først må avlive et dyr er det greit at det brukes til mat fremfor å bli "boss" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. desember 2019 #13 Del Skrevet 6. desember 2019 On 12/5/2019 at 5:58 PM, Fru Uperfekt said: Jeg spiser kun kjøtt når jeg får det i selskap, men mener at når en først må avlive et dyr er det greit at det brukes til mat fremfor å bli "boss" Jeg spiser kjøtt, om enn ikke så mye, og ville ikke hatt noe problem med å spise hestekjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 7. desember 2019 #14 Del Skrevet 7. desember 2019 Spiste mye hestekjøtt i Asia, hestene var nesten ville og ikke proppet fulle av medikamenter. Veldig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 8. desember 2019 #15 Del Skrevet 8. desember 2019 Hestekjøtt er godt. Her vi bor, har de det ofte på Mega. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. desember 2019 #16 Del Skrevet 8. desember 2019 På 4.12.2019 den 23.47, SupaWoman skrev: Vi har ikke for vane å spise kjæledyr i Norge selv om vi jo gjør det i form av spekepølse. Men lykke til med å prøve å selve noen f.eks hestebiff. Jeg ville ikke hatt problemer med å spise hestebiff. Og vi spiser jo noen kjæledyr i Norge, nemlig kaninkjøtt og chinchillakjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #17 Del Skrevet 8. desember 2019 6 minutter siden, Hulderen skrev: chinchillakjøtt. Sikker på den? Får null resultater opp. Vil jo også være svært lite kjøtt på en chinchilla. Anonymkode: 1adfb...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. desember 2019 #18 Del Skrevet 8. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på den? Får null resultater opp. Vil jo også være svært lite kjøtt på en chinchilla. Anonymkode: 1adfb...3e9 Ja, jeg er sikker. Jeg var på en chinchillautstilling i Oslo for et par tiår siden. I tillegg til å stille ut chinchillaer, så solgte de middager med chinchillakjøtt. Ja, det er lite kjøtt på en chinchilla. Men det er det jo på andre «dyr» også, f.eks. vaktler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #19 Del Skrevet 8. desember 2019 23 timer siden, Tanuki skrev: Spiste mye hestekjøtt i Asia, hestene var nesten ville og ikke proppet fulle av medikamenter. Veldig godt. Smakte du på hund også? Det har jeg skikkelig lyst til å prøve den dagen jeg skal til Asia. Anonymkode: 207cc...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 8. desember 2019 #20 Del Skrevet 8. desember 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikker på den? Får null resultater opp. Vil jo også være svært lite kjøtt på en chinchilla. Anonymkode: 1adfb...3e9 Et lite googlesøk nevner chinchillakjøtt: «Alle chinchillider er blitt utnytta av folk i lang tid, mange blir intensivt jakta på både for kjøttet og skinnet (og for «sporten)» https://snl.no/chinchillider Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå