Gå til innhold

Mottar bidragsforskudd (1200 kr).

Anbefalte innlegg

Skrevet

For min datter på 10. 1200 kroner pr mnd. Hvem skal feks betale bursdagsgaver når barnet skal i bursdager? Er det den barnet er hos da på det nåværende tidspunktet? Leste at bidrag IKKE dekker gaver. Barnet skal i bursdag i morgen og faren skal nå ha meg til å kjøpe gaver. Han får barnet til å ringe meg å spørre. 

Han bidrar ikke en damn shit økonomisk, og jeg synes han har en forferdelig innstilling. Sist han overtok henne hadde han nylig vært å kjøpt seg nye klær. Når hun trengte ny ladder da hun var hos han, ba han henne kjøpe den selv (hun har bankkort) jeg måtte da overføre henne penger. Er dette virkelig rett? 

Anonymkode: cb4c4...d5a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor betaler han ikke bidrag?
Her er far helt fraværende så hvem som skal dekke hva vet jeg ikke.

Anonymkode: b9377...697

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor betaler han ikke bidrag?
Her er far helt fraværende så hvem som skal dekke hva vet jeg ikke.

Anonymkode: b9377...697

Fordi han ikke vil/gidder. Han studerer, men dette har han valgt selv (han har en bachelor og har begynt på mer utdanning) 

Anonymkode: cb4c4...d5a

Skrevet

Han skal dekke alt av dagligdagse ting når barnet er hos han. 

Dvs mat, tannbørste, tannkrem, såper osv, 

Sender han henne på f. Eks kino på eget initiativ så skal han dekke dette. 

Bursdag osv er jeg litt usikker på, men jeg dekker alle barna går i. 

Utover dette så skal bidraget og barnetrygden " dekke" hver sin tredjedel av det barnet koster når du har barnet. 

Ser at du får langt i fra nok, men da må du tjene litt.. Hvis ikke hadde du fått 1600 i bidragsforskudd. 

Utenom ekstraordinære utgifter til konfirmasjon, briller og tannregulering kan du ikke be om mer fra eksen med mindre han selv godtar å dekke mer.. Men da hadde dette vært i form av bidrag, men smålig av han å ikke dekke én gave til 50 kr.. 

Anonymkode: faa0c...1e5

Skrevet

Nå er det slik at utvidet barnetrygd regnes som inntekt når det gjelder bidragsforskudd fra nav. Fikk selv erfare det. Og inntektsgrensen for utvidet bidragsforskudd er generell lav ca 277000 i året. Så dvs om du da tjener 265000 i året, er enslig og får utvidet barnetrygd får man kun vanlig bidragsforskudd. 

Anonymkode: 4e4ad...155

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...