Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen måttet slutte pga for dårlig lønn? Jeg vurderer det. Tjener 100 000 - 150 000 mindre enn de i tilsvarende stillinger andre steder. Liker arbeidsplassen.

Når visste dere at tiden var inne? Har dere angret?

Anonymkode: 2a40c...fd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Gikk opp 180 000... 12 år i firmaet og kjente bare på hele meg at jeg var klar. Var lei enkelte kollegaer, og selve oppgavene. 

Ny tilsvarende stilling, angrer ikke. Selv om det var skummelt og ut av komfortsonen! Deilig å få så mye mere inn på konto hver mnd.  

Anonymkode: 9ab94...ec7

Skrevet

Ja,jeg byttet arbeidsplass delvis grunnet lønn og andre vilkår tidligere i år, jeg gikk opp over 100k i grunnlønn og det ser ut som jeg øker ca 200k i faktisk lønn siden jeg fikk muligheter for reising og aldri fikk overtidsbetalt i forrige jobben.

Jeg lå lavt i lønn alle 5 år i min forrige jobb, men arbeidsoppgavene og kollegaene var topp. Men misnøyen grodde som et frø inni meg og jeg ble mer og mer opptatt av hvordan min lønn ikke hang med resten av bransjen i hvert lønnsoppgjør og jeg havnet stadig lengre og lengre bak. Tok opp dette flerfoldige ganger med med ledelsen og viste frem tall som viste hvordan min kjøpekraft ble redusert hvert år mens vi satte omsetningsrekord gang etter gang.

Dråpen for meg var da jeg ble nektet å dra på kurs fordi vi ville miste fakturerbar tid, dette skjedde to ganger på et halvt år. Da gikk jeg ut og søkte etter ny jobb. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet, nye jobben har også flotte folk og spennende oppgaver bare på en annen måte.

Nå var en stor del av grunnen til at jeg byttet holdningen til sjefen og hvordan hen er et svin og skyr ingen midler for å tjene en krone. Men kunne fortsatt levd med det om jeg hadde hatt god lønn siden kollegaene jeg hadde er fantastisk god gjeng og vi jobbet med masse spennende og forskjellige oppgaver.

Anonymkode: c3ba6...90c

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja,jeg byttet arbeidsplass delvis grunnet lønn og andre vilkår tidligere i år, jeg gikk opp over 100k i grunnlønn og det ser ut som jeg øker ca 200k i faktisk lønn siden jeg fikk muligheter for reising og aldri fikk overtidsbetalt i forrige jobben.

Jeg lå lavt i lønn alle 5 år i min forrige jobb, men arbeidsoppgavene og kollegaene var topp. Men misnøyen grodde som et frø inni meg og jeg ble mer og mer opptatt av hvordan min lønn ikke hang med resten av bransjen i hvert lønnsoppgjør og jeg havnet stadig lengre og lengre bak. Tok opp dette flerfoldige ganger med med ledelsen og viste frem tall som viste hvordan min kjøpekraft ble redusert hvert år mens vi satte omsetningsrekord gang etter gang.

Dråpen for meg var da jeg ble nektet å dra på kurs fordi vi ville miste fakturerbar tid, dette skjedde to ganger på et halvt år. Da gikk jeg ut og søkte etter ny jobb. Angrer ikke et sekund på at jeg byttet, nye jobben har også flotte folk og spennende oppgaver bare på en annen måte.

Nå var en stor del av grunnen til at jeg byttet holdningen til sjefen og hvordan hen er et svin og skyr ingen midler for å tjene en krone. Men kunne fortsatt levd med det om jeg hadde hatt god lønn siden kollegaene jeg hadde er fantastisk god gjeng og vi jobbet med masse spennende og forskjellige oppgaver.

Takk. Dette kjenner jeg meg igjen i. Har tatt det opp selv. Har meldt meg inn i fagforeningen kun for det. Har vist til statistikk. Har gjort absolutt alt du også gjorde, men ser ikke ut til å fungere.  Er snart på mitt 5. År. Grunnen til at jeg har blitt værende er komfort. Det er slapt og lite motiverende, men har mye overskudd på fritiden. Neste som starter i stillingen min, vil glatt få 100 000 mer.

TS

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Dette kjenner jeg meg igjen i. Har tatt det opp selv. Har meldt meg inn i fagforeningen kun for det. Har vist til statistikk. Har gjort absolutt alt du også gjorde, men ser ikke ut til å fungere.  Er snart på mitt 5. År. Grunnen til at jeg har blitt værende er komfort. Det er slapt og lite motiverende, men har mye overskudd på fritiden. Neste som starter i stillingen min, vil glatt få 100 000 mer.

TS

Hjalp ikke dette?

Anonymkode: b8996...cff

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjalp ikke dette?

Anonymkode: b8996...cff

Jeg var også medlem i fagforeningen, de jobbet veldig hardt for å bedre forholdene og fikk utrettet ganske mye. Men det hjalp lite for meg med et 5% lønnsoppgjør da flere av de best betalte nøkkelpersonene krevde å få sitt for å bli, da var det ikke mange kronene igjen til oss juniorer. som igjen førte til økt forskjell og misnøye.

Skrevet

Du ser hvilken verdi du har i bedriften når andre får bedre betalt år etter år og du blir stående på stedet hvil. Du blir tatt for gitt. Da trenger man ikke å være lojal lenger. Kjenn din verdi.

Anonymkode: 3dac1...f6a

• Liker 3
Skrevet

Er i starten av karrieren min, har jobbet her i 3 år. Fikk bare lønnsøkning på litt over inflasjon vært år. Skaffet jobbtilbud og da ville de øke til det jeg fikk tilbud i for å beholde meg. De gå ikke noe mer i forhold til hva erfaringen var verdt. Liker meg veldig godt her , men når de bruker hver mulighet på å gi meg så lite som mulig så ble jeg lei. Holdt på å slutte en gang før og fikk i kontrakten at det skulle være stort fokus på kompetanseheving. Samme år ble jeg og de andre nektet å gå på konferanse og dro ikke på noe kurs heller. Så egentlig Ingen ting. Fikk dra året etter. Men bestemte meg. 

Fikk nå konkuransedyktig lønn. 150.000 høyere fastlønn. Så ja der er verdt det.  Aldri si forrige lønnen din i jobbintervju , skaff flere tilbud og bruk muligheten til å be om litt mer.

Mange bedrifter vil gi så lite som mulig men har forhandlingsrom.  De vil ikke avbryte tilbudet ,de kan si nei eller så sier de greit.

Jeg starter opp i mars. Gleder meg

Anonymkode: ebf11...384

• Liker 1
Skrevet

Hvilke yrker er dette? :)

Anonymkode: c62d4...3a4

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke yrker er dette? :)

Anonymkode: c62d4...3a4

for min del Systemutvikler. Jeg jobber som fullstack utvikler for et lite firma. Går over til et konsulenthus. Er litt stress med intervju rundene men kan man mye av faget sitt og har interesse for det , så går det bra.

Gikk igjennom to intervjuer på 1 time og 30 min vær.

Anonymkode: ebf11...384

Skrevet
På 4.12.2019 den 21.26, AnonymBruker skrev:

TS

Samme her :) byttet jobb internt og gikk opp 60k pga begrensninger i samme bedrift... men tipper det hadde blitt 100k hvis det hadde vært eksternt.

orket ikke mer...

Anonymkode: b38c4...1f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...