Gjest macF Skrevet 30. mai 2005 #21 Skrevet 30. mai 2005 Min erfaring er at etter en liten pause i sexlivet (2-3 dager med mensen) trenger Mannen ikke mye stimuli før han kommer. Synes derfor det kanskje kan være en god ide å legge visse ting litt på is en periode og se om det hjelper. Hypotesen er at mangel på stimuli vil øke etterspørselen etter stimuli
Gjest gjest_ Skrevet 30. mai 2005 #22 Skrevet 30. mai 2005 han kommer sikkert ikke fordi det skinner gjennom at du syntes det er kjedelig å tilfredsstille han, ingenting er så turnoff som en uengasjert partner (enten det eller så er du ikke pen nok)
Gjest opplevd d samme Skrevet 30. mai 2005 #24 Skrevet 30. mai 2005 En av mine tidligere partnere var omskjært og det ga samme problem som hovedinnlegger skriver om. Han ble aldri ferdig. Inn og ut, hardt i en evighet, til jeg var så sår og lei at jeg bare ville sove. Han forklarte det med at han ikke var så følsom og at han behøvde veldig hard stimuli før han kunne komme. Sex med han var utrolig slitsomt. Dreide seg bare om at han skulle komme og både munn og fitte fikk kjørt seg.... ikke snakk om å slappe av og konsentrere seg om partneren nei... var bmange ganger så av i nakke og rygg etter sex med han at jeg seriøst vurderte kiropraktor :veldigsur:
Gjest sooorry.... Skrevet 30. mai 2005 #25 Skrevet 30. mai 2005 Det siste innlegget er kanskje det beste argumentet jeg har hørt noen gang mot omskjæring... Unnskyld, overhør denne kommentaren som ikke har sammenheng med resten av tråden.
Superlammet Skrevet 30. mai 2005 #26 Skrevet 30. mai 2005 Noensinne tenkt på at han kanskje er smertelig klar over det, og at det er nettopp derfor han ikke kommer? Prestasjonsangst kalles det. Ta det opp med han, prat om det, men for guds skyld ikke gå med det inni deg. Da er det bye-bye til forholdet fortere enn du aner. Og ikke tro at det er noe galt med deg heller. I 90% av tilfellene er det ikke det. Men prøv å prate om det.. Kanskje det er noe han liker som du kan gjøre som kanskje kan få fortgang på sexlivet? Personlig synes jeg jo at litt (Les; mye) av vitsen med i det hele tatt å ha sex er å gi hverandre gjensidig glede og nytelse. Eksakt. Men igjen....: Ehh...nå ble dette "problemet" lagt ut på ett KVINNEforum Vet seriøst ikke om innlegget ble skrevet for å få råd eller for å klage...
Gjest MSG Skrevet 30. mai 2005 #27 Skrevet 30. mai 2005 Jeg vet heller ikke helt hvorfor innlegget ble skrevet, men nå har jeg både fått noen råd og så har jeg fått klaget litt... Jeg har en følelse av at han har vent seg til en hard behandling, og selv om han liker sexen, har han låst seg tilkun en måte å komme på. Jeg skal prøve å snakke med ha nom sensibilitetstrening. Mulig det er litt prestasjonsangst bak, da jeg er den mest erfarne og har flest "aktive år" med partner. Men hvorfor er han da så fiksert på at jeg skal stå løpet ut og gi han orgasmer? Det er faktisk ikke slik motsatt vei. Han har ikke noe fokus på meg.... Snakke sammen, ja.
Gjest Hæ? Skrevet 31. mai 2005 #29 Skrevet 31. mai 2005 Det siste innlegget er kanskje det beste argumentet jeg har hørt noen gang mot omskjæring... Unnskyld, overhør denne kommentaren som ikke har sammenheng med resten av tråden. Eh, og alle de som sliter med for tidlig utløsning er et godt argument for omskjæring?
Venus_venus Skrevet 2. juni 2005 #30 Skrevet 2. juni 2005 So? "Problemet" blir ikke mindre idiotisk av den grunn? Om en mannlig venn hadde kommet til meg og beklaget seg over at han måtte anstrenge seg for å gi dama si orgasme, så hadde jeg syntes synd på ham. Det er forskjell på et forspill og et eviglangt samleie. Sex er samspill, uansett om det er forspill eller samleie. Om en av partene må gjøre ting den ikke synes er nok ok er det et problem. Her ligger problemet i at mannen har lagt seg til noen uhensiktsmessige måter å onanere på og kunne nok ha trengt sensualitetstrening.
Gjest Paradokset Skrevet 2. juni 2005 #31 Skrevet 2. juni 2005 Her ligger problemet i at mannen har lagt seg til noen uhensiktsmessige måter å onanere på og kunne nok ha trengt sensualitetstrening. Pussig at dette vris til å være mannens "problem". I tilsvarende problemstillinger når det er kvinnen som har problemer med å få orgasme er det alltid partneren som må være tålmodig, lytte til hennes signaler og gjøre ekstra anstrengelser for å gi henne orgasme.
Gjest Trådstarter MSG Skrevet 2. juni 2005 #32 Skrevet 2. juni 2005 [quote="Paradokset Pussig at dette vris til å være mannens "problem".
Gjest Paradokset Skrevet 2. juni 2005 #33 Skrevet 2. juni 2005 Feil. JEG har et problem. Han synes ikke han har noen problemer (ingen han snakker om hvertfall). NEttopp mitt poeng. Har aldri hørt om menn som har sagt at DE har ett problem fordi de må "slite" så mye for å få dama til å få orgasme.
Gjest MSG Skrevet 2. juni 2005 #34 Skrevet 2. juni 2005 Hei, Paradokset! Start en egen tråd som heter: "Hvorfor er ikke jenter like villige til å bruke masse tid på kjærestens nytelse, som han er for henne?" (Og post den på skråblikk og generaliseringer eller noe sånt?) Denne tråden var et hjertesukk fra ei som har vært svært samstemt og velfungerende med tidligere partnere, men som altså ikke opplever det nå. Forøvrig er det første gang jeg har vært kjæreste med en som veier ca dobbelt så mye som meg selv, og som derved ikke er særlig spenstig i senga. Har det noe å si? Mulig jeg bare kjeder meg i dette forholdet. Jeg har aldri før opplevd sex som "kjedelig", tvert om kunne jeg bruke halve eller hele natta på å stimulere/kose med partneren min. Nå har jeg kanskje sagt litt mer enn jeg burde, men jeg er spent på om Paradokset og evt andre menn som er svære i kjeften fortsatt ser det bare fra vrangsiden.
Gjest Paradokset Skrevet 2. juni 2005 #35 Skrevet 2. juni 2005 Ærlig talt - om du ikke ønsker svar så ikke spørr. Tror ikke det forholdet deres er liv laga, og du gjør både deg selv og kjæresten din en tjeneste ved å avslutte det. Du synes det er kjedelig, og irriterende å gjøre noe som er godt for han i senga. For meg er det nok hint om at dette ikke funker.
Gjest Enig Skrevet 3. juni 2005 #36 Skrevet 3. juni 2005 Ærlig talt - om du ikke ønsker svar så ikke spørr.
Gjest gjest1 Skrevet 3. juni 2005 #37 Skrevet 3. juni 2005 Kan man kanskje si det samme til kjæresten din som man sier til damer som sliter med orgasmen? "Slapp av, konsentrer deg om nytelsen og ikke tenk på orgasmen"?
Gjest Seleena Skrevet 3. juni 2005 #38 Skrevet 3. juni 2005 Kan man kanskje si det samme til kjæresten din som man sier til damer som sliter med orgasmen? "Slapp av, konsentrer deg om nytelsen og ikke tenk på orgasmen"? MEN! At det blir kjedlig med samleie må du jo gjer noko med. Kva med litt alternativ sex? Anna stilling? Kjem du før han? Er det derfor du syntst det blir kjedlig? Ut og inn er kjedlig uansett korleis du vender og vrir på det. Vertfall i lengda. Men når det er sagt, så MÅ jo ikkje gutta alltid ha orgasme....
Gjest Venus_venus ikke pålogget Skrevet 4. juni 2005 #39 Skrevet 4. juni 2005 Pussig at dette vris til å være mannens "problem". I tilsvarende problemstillinger når det er kvinnen som har problemer med å få orgasme er det alltid partneren som må være tålmodig, lytte til hennes signaler og gjøre ekstra anstrengelser for å gi henne orgasme. Feil! En orgasme er ikke partners ansvar, men kun din egen, uansett om du er mann eller kvinne. Man må selv ta ansvar for sine egne orgasmer. Partneren er kun et "hjelpemiddel" du skal veilede, etter du har blitt kjent med deg selv.
kristianna Skrevet 4. juni 2005 #40 Skrevet 4. juni 2005 At partneren sliter med orgasme er ikke unormalt. Om det er kvinnen eller mannen. Det kalles en "off" periode og vi har alle vært utsatt for den. Som med alt annet i et forhold går det opp og ned. Det er da en må kommunisere sammen. Snakk om hva som gjør det vanskelig. Hva er roten på problemet? Kanskje i dette tilfellet, prøve noe nytt. Kjøp noen "leker" som kan hjelpe på. Hvis det blir for lenge for deg og sårt, hvorfor ikke kjøpe et hjelpemiddel som gjør at dere kan avslutte seansen med at han bruker noe annet enn deg, mens du er en hjelper? Selv om en ikke kommer eller bruker lang tid, betyr det ikke at en ikke elsker, tenner elle finner partneren attraktiv lenger. Kommer en slik periode, så er det ofte vanskeligere for hver gang en har sex, nettop fordi en VET at en sliter med å komme. Det blir en psykisk ting.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå