AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Jeg er (var) en attraktiv dame, veldig pent ansikt og slank og trent kropp. Nå er ansiktet småfeit og kroppen stor. Jeg er 160 og veier hele 69 kg! Det hele startet når jeg ble gravid. Nå er babyen min 2 mnd og jeg klarer ikke trene og verst av alt klarer jeg ikke å slanke meg, må ha mye sjokolade hver dag og må ha karbohydrater. Det er som en avhengighet. De dagene jeg ikke spiser sukker våkner jeg på natta og får skikkelig sukker sug. Jeg har aldri vært sånn før, vet virkelig ikke hva som skjer og hvordan jeg kan dempe sukkersuget 😭 Jeg er 30 år og ser som en slapp liten feit blubbe. Anonymkode: 3cc3d...eaa 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Kroppen din var igjennom en fødsel for to måneder siden, gi den litt mer tid! Jeg hadde også ekstremt søtsug og omtrent ulvhunger da jeg ammet. Klarte ikke å motstå så har ikke noen råd på akkurat det punktet. Anonymkode: c71bf...e3b 17
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 30 år er vel litt tidlig å gi opp? Jeg er 43, har født tre barn og ser svært bra ut. Men i stedet for å sutre brettet jeg opp ermene og tok tak. Klarer jeg det, klarer du det. Det spørs bare hva du vil selv. Anonymkode: a9864...59d 10
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 du er nok chubby, men ikke direkte feit vil jeg si. chubby er jo hot da. men det er jo irrelevant gi deg tid, bare ikke bli så stor at huden blir for strukket ut, slik at vektnedgang skaper løshud Anonymkode: 1a652...50a 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #5 Skrevet 4. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 30 år er vel litt tidlig å gi opp? Jeg er 43, har født tre barn og ser svært bra ut. Men i stedet for å sutre brettet jeg opp ermene og tok tak. Klarer jeg det, klarer du det. Det spørs bare hva du vil selv. Anonymkode: a9864...59d Ser du svært bra ut? Hvordan ? Anonymkode: b59ff...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #6 Skrevet 4. desember 2019 Jeg har normalvekt på 70 kg og 163 cm. Og jeg er hverken chubby eller feit. Beuker str 38 eller s/m i klær. Jeg vet vi er bygd forskjellig, men jeg klarer liksom ikke helt å se for meg at du er i nærheten av noen "feit blubbe" Anonymkode: c71bf...e3b 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #7 Skrevet 4. desember 2019 Jeg sier hver dag at i dag er dagen men så blir suget altfor stor og jeg sprekker og vekta stopper ikke for å si det sånt. I går var jeg på besøk og noen tagga meg i et bilde, jeg så ikke ut.. Det var nesten så jeg ikke kjente meg selv igjen. Ts Anonymkode: 3cc3d...eaa 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #8 Skrevet 4. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har normalvekt på 70 kg og 163 cm. Og jeg er hverken chubby eller feit. Beuker str 38 eller s/m i klær. Jeg vet vi er bygd forskjellig, men jeg klarer liksom ikke helt å se for meg at du er i nærheten av noen "feit blubbe" Anonymkode: c71bf...e3b Når man er så lav som en 160 så er 69 MYE. jeg bruker også M og noen ganger S i klær men S sitter ikke pent. Ts Anonymkode: 3cc3d...eaa 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #9 Skrevet 4. desember 2019 Hva var vekta di før du ble gravid da? Jeg var mye større 2. Mnd etter fødsel, nå er jeg tilbake på normalvekt, baby er 9 mnd Anonymkode: 63896...90d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #10 Skrevet 4. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har normalvekt på 70 kg og 163 cm. Og jeg er hverken chubby eller feit. Beuker str 38 eller s/m i klær. Jeg vet vi er bygd forskjellig, men jeg klarer liksom ikke helt å se for meg at du er i nærheten av noen "feit blubbe" Anonymkode: c71bf...e3b Da har du en bmi på 26.3, altså overvektig. Så jo ts er overvektig. Anonymkode: 39d1b...d18 9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #11 Skrevet 4. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sier hver dag at i dag er dagen men så blir suget altfor stor og jeg sprekker og vekta stopper ikke for å si det sånt. I går var jeg på besøk og noen tagga meg i et bilde, jeg så ikke ut.. Det var nesten så jeg ikke kjente meg selv igjen. Ts Anonymkode: 3cc3d...eaa Sånn var jeg og før, hehe. Så startet jeg med faste, spiste bare mellom 12-7, det funket kjempe bra! Anonymkode: 39d1b...d18 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når man er så lav som en 160 så er 69 MYE. jeg bruker også M og noen ganger S i klær men S sitter ikke pent. Ts Anonymkode: 3cc3d...eaa Du er frisk og rask, ikke noe er i veien med deg. Annet enn viljestyrken. Så da er det en ting å gjøre, tren den! Og når viljestyrken er sterk nok, da klarer du å ta tak. Ikke ha noe som helst at søtsaker i hus, og gå lange, raske turer. Bytt ut godteri med frukt og grønnsaker, selv om det er sukker i det også, så kjenner jeg ingen som har blitt overvektige fordi de har spist for mye frukt. Alt sitter i hodet ditt, er som å slutte med alt annet som er altfor godt. Kjempeenkelt, bare la vær å putt det i munnen din Anonymkode: 30581...503 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 Nå må dere mødre roe ned noen hakk. Man kan ikke forventa at kroppen er som før etter kun 2 måneder. Tenk det tok dere 9 månder som rugemaskin og dere må virkelig gi kroppen en sjans til og komme seg etter fødsel. Dere er fulle av hormoner, ammetåke og alt som følger med som nybakt mamma. Ingen kroppen er like og selvfølgelig skulle en knipse og alt var som før. Men kroppen jobber i sitt tempo. Når man stresser i tillegg så ikke rart dere blir dritt lei dere selv. Det er altfor stort fokus på at man skal se tipp topp ut omtrent når man går ut fødestua. Har ingen problem med og skjønne at dere er drittlei gravidmage som ikke trekker seg sammen i samme tempo som andre. Synes det er latterlig at damer er slemme med hverandre i sånn setting. Dere er bra nok som dere er. Ting tar tid. Til lykke med nurkene og ting går seg til etterhvert. Anonymkode: 92c1d...bab 18
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #14 Skrevet 4. desember 2019 Jeg fødte min andre for to måneder siden. Gikk opp 15 kg. Etter de første kiloene forsvant av seg selv hadde jeg 6 kilo igjen som jeg må jobbe for. Jeg teller kalorier i MyFitnessPal hver dag. Spiser i gjennomsnitt 1600 kalorier hver dag. Fullammer. Går ned ca. 0,5-0,8 kg per uke. Når jeg får intenst lyst på noe å spise går jeg ut med baby. Er det kveld pusser jeg tennene, tar en dusj eller legger meg. Har nå 2 kilo igjen før jeg veier 60 kg. Det er krevende, men jeg nekter å være misfornøyd med kroppen min. Anonymkode: 67f5f...832 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #15 Skrevet 4. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fødte min andre for to måneder siden. Gikk opp 15 kg. Etter de første kiloene forsvant av seg selv hadde jeg 6 kilo igjen som jeg må jobbe for. Jeg teller kalorier i MyFitnessPal hver dag. Spiser i gjennomsnitt 1600 kalorier hver dag. Fullammer. Går ned ca. 0,5-0,8 kg per uke. Når jeg får intenst lyst på noe å spise går jeg ut med baby. Er det kveld pusser jeg tennene, tar en dusj eller legger meg. Har nå 2 kilo igjen før jeg veier 60 kg. Det er krevende, men jeg nekter å være misfornøyd med kroppen min. Anonymkode: 67f5f...832 Veldig flink og gode tips. Skal prøve å gjøre det samme. Ts Anonymkode: 3cc3d...eaa
ntrane Skrevet 4. desember 2019 #16 Skrevet 4. desember 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fødte min andre for to måneder siden. Gikk opp 15 kg. Etter de første kiloene forsvant av seg selv hadde jeg 6 kilo igjen som jeg må jobbe for. Jeg teller kalorier i MyFitnessPal hver dag. Spiser i gjennomsnitt 1600 kalorier hver dag. Fullammer. Går ned ca. 0,5-0,8 kg per uke. Når jeg får intenst lyst på noe å spise går jeg ut med baby. Er det kveld pusser jeg tennene, tar en dusj eller legger meg. Har nå 2 kilo igjen før jeg veier 60 kg. Det er krevende, men jeg nekter å være misfornøyd med kroppen min. Anonymkode: 67f5f...832 inspirerende! 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #17 Skrevet 4. desember 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fødte min andre for to måneder siden. Gikk opp 15 kg. Etter de første kiloene forsvant av seg selv hadde jeg 6 kilo igjen som jeg må jobbe for. Jeg teller kalorier i MyFitnessPal hver dag. Spiser i gjennomsnitt 1600 kalorier hver dag. Fullammer. Går ned ca. 0,5-0,8 kg per uke. Når jeg får intenst lyst på noe å spise går jeg ut med baby. Er det kveld pusser jeg tennene, tar en dusj eller legger meg. Har nå 2 kilo igjen før jeg veier 60 kg. Det er krevende, men jeg nekter å være misfornøyd med kroppen min. Anonymkode: 67f5f...832 I HELVETE DA?!!! Dette er komplett uforsvarlig for en ammende mor, og det er virkelig bare et tidsspørsmål før du kommer til å miste melken med det regimet!! Rask vektnedgang fører til at en haug med tungmetaller og giftstoffer skilles fra fettvev over i morsmelken så du ofrer seriøst babyens helse for å bli tynn igjen?! 🤬😠🤯 Seriøst TS, drit i å gjøre noe av dette!! Du har født et barn for to mnd siden, du ammer, du skal gi kroppen din god og næringsrik mat, og pleie deg selv! Du har søtsug og sprekker fordi du prøver å spise for lite, og kroppen din trenger skikkelig mat for å repares etter belastningen, og for å lage mest mulig næringsrik mat til baby. Vekta di betyr INGENTING nå, du trenger å roe ned, gi kroppen din den takknemligheten den fortjener for å ha jobbet så hardt med å LAGE ET HELT BARN, og slutte å straffe deg selv både mentalt og fysisk! Denne tråden gjør med kvalm og sint. Slik selvskading går utover babyene! Bare slutt!! Anonymkode: c70d8...dbd 30
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #18 Skrevet 4. desember 2019 Vet ikke hvor godt kjent du er med Rosie Huntington Whiteley, men hun spilte nylig inn en podcast med en som heter Ashley Graham. Hvor de blant annet snakket om dette med kropp, vekt, føde barn og «Blunck back». Rosie er modell og har tidligere stått modell for VS, men hun var aldri en av Giselle, Adriana osv. Fordi ifølge modellbransjen, var hun for «curvy» og litt for «lav». Da rosie ble gravid med sønnen sin, gikk hun opp 24-25 kg i vekt og ble latterliggjort hele tiden, over alt fordi hun var så feit og stygg ifølge media og andre. Etter fødsel, var hun fortsatt 24-25 kg tyngre. Hun klarte ikke å gå ned i vekt og var mer søtsugen nå som hun ammet enn i svangerskapet. Hele 6.mnd prøvde hun å gå ned i vekt. Hadde pt, fulgte ulike dietter, trente 3-4 ganger, ammet fulltid men gikk ikke en eneste kilo ned. Da hun stilte opp i en shoot for svømmetøy, så ble hun igjen latterliggjort fordi hun var feit, hadde mage, lår som stakk ut osv. Folk skrev «enda en modellkropp ødelagt av svangerskap». Det tok henne over ett år å gå ned i vekt. Hun er slank den dag i dag, men ikke like slank og lean som da hun var modell og før svangerskap. Men hun ser bra ut. Veldig bra ut. Og noe av det viktigste hun sa i den podcasten var at «mange mødre kaster bort månedene i svangerskapet med å gå rundt å tenke på at kroppen forvandler seg, de straffer seg med å spise mindre og trene mer, selv om kroppen vil ha mer mat og hvile, det er ikke verdt det, fordi når du først har bestemt deg for å bli gravid, så nyt det, dette er DITT svangerskap, og så klart vil du slanke deg etter fødsel også, men ting tar tid og alle kropp er forskjellige, trenger ikke å straffe seg fordi man ikke bouncer tilbake innen to mnd etter svangerskap, kos deg, ta en dag om gangen og når kroppen og hjernen virkelig er klar, da skal du se at vekten raser av seg». Anonymkode: 1cfbc...140 7
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #19 Skrevet 4. desember 2019 Da jeg fikk mitt siste barn så hadde jeg også ekstremt søtsug og kiloene var spikret fast. Hadde kolikkbaby så søvnunderskuddet var gigantisk i flere måneder. Da kolikken gikk over så fikk jeg senket skuldrene og bedre søvn og da rant kiloene av uten at jeg gjorde stort for det. Det var først da en venninne av meg året etter klaget over for lite søvn og sukkersug fra helvetet at jeg koblet det sammen. Når en er trøtt vil en ha noe som gir en energi. Sukker gir kjapp energi. Er en uthvilt så har en overskudd til å lage ordentlig mat og når babyer blir litt større og rutiner er på plass har en til og med tid til å spise maten uforstyrret. Anonymkode: 6b6c1...ef6 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #20 Skrevet 4. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: I HELVETE DA?!!! Dette er komplett uforsvarlig for en ammende mor, og det er virkelig bare et tidsspørsmål før du kommer til å miste melken med det regimet!! Rask vektnedgang fører til at en haug med tungmetaller og giftstoffer skilles fra fettvev over i morsmelken så du ofrer seriøst babyens helse for å bli tynn igjen?! 🤬😠🤯 Seriøst TS, drit i å gjøre noe av dette!! Du har født et barn for to mnd siden, du ammer, du skal gi kroppen din god og næringsrik mat, og pleie deg selv! Du har søtsug og sprekker fordi du prøver å spise for lite, og kroppen din trenger skikkelig mat for å repares etter belastningen, og for å lage mest mulig næringsrik mat til baby. Vekta di betyr INGENTING nå, du trenger å roe ned, gi kroppen din den takknemligheten den fortjener for å ha jobbet så hardt med å LAGE ET HELT BARN, og slutte å straffe deg selv både mentalt og fysisk! Denne tråden gjør med kvalm og sint. Slik selvskading går utover babyene! Bare slutt!! Anonymkode: c70d8...dbd Dette har jeg avklart med lege og jordmor. Ammehjelpen går også god for dette. https://ammehjelpen.no/slanking/ «Kan jeg slanke meg mens jeg ammer? Mødre som ammer går som regel raskere ned i vekt enn mødre som ikke ammer. Men hvor mye du går ned i vekt, og hvor raskt vektnedgangen skjer er ulikt fra kvinne til kvinne. Spis sunt og variert, og følg helsemyndighetenes kostholdsråd med fire hovedmåltider om dagen, pluss 1-2 mellommåltider. Dette kan du lese mer om i denne artikkelen fra Helsenorge. Hvis du fullammer vil du sannsynligvis gå gradvis ned i vekt dersom du har et normalt kosthold. Gjennomsnittlig vekttap kan ligge på ½ – 1 kilo i måneden. Et inntak på mindre enn 1500 kcal per dag over lengre tid vil for de aller fleste gi nedsatt melkeproduksjon, og det vil være vanskelig å få i seg tilstrekkelig med vitaminer og mineraler. Dersom du mangler vitaminer og mineraler, så vil disse heller ikke finnes i melken. Et såpass lite inntak av kalorier fører i tillegg til økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet. Det anbefales derfor ikke å gå på harde slankekurer når du fullammer. Er du i tvil om hva som er riktig for deg, ta kontakt med lege eller klinisk ernæringsfysiolog.» Så ro deg helt ned. Det går bra med både meg og baby. Anonymkode: 67f5f...832 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå