Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg har havnet i en klemme. Jeg er godt utdannet fra et relativt etterspurt studie, men med middels karakterer. Har jobbet i flere år med middels til lette oppgaver, men ser at jeg har havnet litt på feil spor/blindvei. Jeg har hatt en elendig lønnsutvikling. Ser at miljøet jeg har gått i er meget toxic, og det har også dempet motivasjonen. Noen gamle gubber er ute etter å ta en for noe og baksnakker, latterliggjør og undertrykker. All selvtilliten er på bånn og vitnemålet skjemmes jeg over ( gikk på en liten smell siste semester). 

Jeg får ikke forhandlet opp lønnen. Det er umulig. Skal jeg opp i lønn, må jeg ta de vanskelige oppgavene, men de stillingene er besatt og ikke har jeg nok kompetanse. Da må jeg på kurs.

Jeg er stuck på juniornivå år etter år. Ser ingen utvei.

Tips?

Anonymkode: 90616...879

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at jeg har havnet i en klemme. Jeg er godt utdannet fra et relativt etterspurt studie, men med middels karakterer. Har jobbet i flere år med middels til lette oppgaver, men ser at jeg har havnet litt på feil spor/blindvei. Jeg har hatt en elendig lønnsutvikling. Ser at miljøet jeg har gått i er meget toxic, og det har også dempet motivasjonen. Noen gamle gubber er ute etter å ta en for noe og baksnakker, latterliggjør og undertrykker. All selvtilliten er på bånn og vitnemålet skjemmes jeg over ( gikk på en liten smell siste semester). 

Jeg får ikke forhandlet opp lønnen. Det er umulig. Skal jeg opp i lønn, må jeg ta de vanskelige oppgavene, men de stillingene er besatt og ikke har jeg nok kompetanse. Da må jeg på kurs.

Jeg er stuck på juniornivå år etter år. Ser ingen utvei.

Tips?

Med kurs mener jeg, omfattende kurs/etterutdanning.

Skrevet

Søke ny jobb, ta kursene du trenger, peile deg inn på en annen retning?

Skrevet

Hvor mange år er flere år? Er det 5? 7? 10?

Anonymkode: 50ae6...647

Skrevet

Om du har en nokså ettertraktet utdanning + arbeidserfaring i fagfeltet vil jeg tro du fint kan bytte jobb selv med middelmådige karakterer. Jeg har noen gode og noen elendige karakterer fra mastergraden min men jeg fikk flere jobbtilbud og nå som jeg har noen års erfaring får jeg stadig henvendelser fra rekutterer. Rett og slett fordi det er mangel på arbeidskraft i fagfeltet så man må ikke ha toppkarakter for å få jobb så lenge man er oppegående og hyggelig og kan vise til relevant erfaring og korrekt utdannelse. Ville forsøkt meg på jobbsøking om jeg var deg! Det er også den sikreste måten å gå opp i lønn på som regel.

Anonymkode: ba1ea...78b

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange år er flere år? Er det 5? 7? 10?

Anonymkode: 50ae6...647

6

Skrevet

Du må se på de mulighetene du har. Utdanning og lønnsforhandlinger har du nevnt. Siden du har en etterspurt utdanning og nå også jobberfaring bør du i høyeste grad starte med jobbsøking om mer utdanning ikke er aktuelt. Det er veldig innafor å si på intervju at du "søker større utfordringer". Nå kjenner du systemet, bransjen osv, og det er en fordel. Vær litt kreativ mtp hvilke jobber du søker på. Tenk over om du har noen tilby andre steder enn der du naturlig ville søkt. 

Jeg tror det viktigste for deg nå er rett å slett å gjøre noe. Handling. Hvis ikke drukner du i det dårlige arbeidsmiljøet og situasjonen ellers. Opp på hesten!

Anonymkode: ed35e...d5e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...