AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Er 24 år gammel og begynner på denne kuren i dag. Skal gå på den i tre mnd i første omgang. Har tidligere brukt isotretinoin i to omganger. Ble mye bedre etter siste kur, men fremdeles krangler huden. Jeg har vært langt nede pga akneutbrudd denne høsten, og denne uken fikk jeg denne resepten. lurer på om noen her har erfaring med kombinasjonen med antibiotika + epiduo? Og evt råd når jeg skal i gang?☺️ Anonymkode: de02c...bff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #3 Skrevet 5. desember 2019 Jeg prøvde dette. Antibiotikaen hjalp mot kvisene mens jeg gikk på den, men de kom tilbake etter noen måneder. Kremen gjorde ingenting for meg, annet enn å misfarge lakener. Jeg hadde kviser på ryggen så det ble ganske store flekker. Vær obs på at du bruker sengetøy/ nattøy du er villig til å kaste etter at kuren er over. Det går ikke vekk i vask. For min del fungerte dette ikke. Det betyr ikke at du vil ha den samme opplevelsen. For min del kom løsningen ved at fastlegen min fant ut via blodprøve at jeg ikke tålte laktose. Etter å ha lagt om til laktosefri kost forsvant kvisene stort sett. Detjeg prøver å si på min klønete måte er at kviser kan ha ulike årsaker og at andres erfaringer ikke nødvendigvis vil gi deg noe nyttig info. annet enn at sengetøyet blir misfarget. Det vil nok skje for deg også, og jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg om det på forhånd . Masse lykke til! Håper kuren hjelper deg. Anonymkode: dde38...52e
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #4 Skrevet 5. desember 2019 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde dette. Antibiotikaen hjalp mot kvisene mens jeg gikk på den, men de kom tilbake etter noen måneder. Kremen gjorde ingenting for meg, annet enn å misfarge lakener. Jeg hadde kviser på ryggen så det ble ganske store flekker. Vær obs på at du bruker sengetøy/ nattøy du er villig til å kaste etter at kuren er over. Det går ikke vekk i vask. For min del fungerte dette ikke. Det betyr ikke at du vil ha den samme opplevelsen. For min del kom løsningen ved at fastlegen min fant ut via blodprøve at jeg ikke tålte laktose. Etter å ha lagt om til laktosefri kost forsvant kvisene stort sett. Detjeg prøver å si på min klønete måte er at kviser kan ha ulike årsaker og at andres erfaringer ikke nødvendigvis vil gi deg noe nyttig info. annet enn at sengetøyet blir misfarget. Det vil nok skje for deg også, og jeg skulle ønske noen hadde fortalt meg om det på forhånd . Masse lykke til! Håper kuren hjelper deg. Anonymkode: dde38...52e Tusen takk for svar og dine erfaringer. Vet at behandling av akne er veldig individuelt. Har selv ikke fått utslag i allergier mot noe. Har også forsøkt melke-fri kost uten at dette hjalp fullt og helt på problemet. Spiser dog mindre meieriprodukter i dag, og tror det kan være noe til nytte pga veksthormonene i magre melkeprodukter. Skal kun bruke Epiduo i ansiktet, og det annenhver kveld ca. Så får jeg se. Har kjennskap til at den kan bleke tøy, så jeg er forsiktig. Har tidligere som sagt brukt isotretinoin og ble mye bedre etter siste kur. Har et håp om at denne skal ta knekken på det som kommer frem nå. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre, dessverre. Anonymkode: de02c...bff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #5 Skrevet 5. desember 2019 Jeg gikk på tetracycliner og det funket supert. Så begynte jeg på p piller og det har holdt seg borte. Jeg sluttet på p piller da jeg giftet meg og fikk litt kviser, men så tok jeg nattlysolje som visstnok skulle hjelpe på hormonell akne, og det gjorde det ganske så kjapt Anonymkode: ec7de...424 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #6 Skrevet 5. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på tetracycliner og det funket supert. Så begynte jeg på p piller og det har holdt seg borte. Jeg sluttet på p piller da jeg giftet meg og fikk litt kviser, men så tok jeg nattlysolje som visstnok skulle hjelpe på hormonell akne, og det gjorde det ganske så kjapt Anonymkode: ec7de...424 Takk for svar! Så bra du fant ut av det. Kan jeg spørre hvor du får tak i nattlysolje?:) Anonymkode: de02c...bff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 Jeg har også gått på tetrasykliner, hovedsaklig på grunn av perioral dermatitt - men de fjerner også uren hud ellers når jeg går på dem. Kvisene blir borte inntil ett par uker etter slutt, før de kommer like fult tilbake Anonymkode: 9a1ec...9ff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #8 Skrevet 5. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også gått på tetrasykliner, hovedsaklig på grunn av perioral dermatitt - men de fjerner også uren hud ellers når jeg går på dem. Kvisene blir borte inntil ett par uker etter slutt, før de kommer like fult tilbake Anonymkode: 9a1ec...9ff Takk for svar. Leser om flere med slike erfsringer. Men hvorfor gis denne kuren når så mange opplever tilbakefall? Er det noen som helst her inne som har erfart vedvarende bedring etter endt kur? Anonymkode: de02c...bff
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #9 Skrevet 5. desember 2019 Hvor lenge gikk du på isotretinoin? Mange slutter dessverre for tidlig og brått... Anonymkode: 366fd...808
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #10 Skrevet 5. desember 2019 Gikk på tetracycliner tre omganger +epiduo. Kvisene kom tilbake etter bare en uke hver gang jeg sluttet. Orket ikke mere antibiotika så begynte på p-piller og det holder huden min fin. Anonymkode: 1860b...9f8
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #11 Skrevet 5. desember 2019 Jeg er veldig fin med dette, men det blusser opp igjen så fort jeg slutter. Så nå har jeg gått på det i tre år og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 6fbd4...886
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #12 Skrevet 5. desember 2019 Huden min er din imens jeg tar kuren. Salven gjør ingenting for huden min alene uten tablettene, utenom sår og bleket sengetøy. Kvisene er tilbake et par uker etter endt kur. Anonymkode: ca399...bda
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #13 Skrevet 6. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor lenge gikk du på isotretinoin? Mange slutter dessverre for tidlig og brått... Anonymkode: 366fd...808 Gikk på det i 6-8 måneder, en gang i 2013 og en gang i 2015.. dersom denne kuren ikke fungerer vil jeg høre om ny iso-kur. Tenker du at varigheten jeg brukte disse virker for kort? Har hørt at man ikke skal gå på dem alt for lenge heller.. Anonymkode: de02c...bff
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2019 #14 Skrevet 6. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er veldig fin med dette, men det blusser opp igjen så fort jeg slutter. Så nå har jeg gått på det i tre år og vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 6fbd4...886 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Huden min er din imens jeg tar kuren. Salven gjør ingenting for huden min alene uten tablettene, utenom sår og bleket sengetøy. Kvisene er tilbake et par uker etter endt kur. Anonymkode: ca399...bda Leit at dere har denne erfaringen. Mister helt håpet om at det skal hjelpe jeg nå... Anonymkode: de02c...bff
Nuttery Skrevet 6. desember 2019 #15 Skrevet 6. desember 2019 Hjalp noe mens jeg gikk på antibiotika, effekten opphørte da jeg sluttet. Syntes ikke epiduo funket spesielt bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå