AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Del Skrevet 4. desember 2019 Hva bruker dere på omdreiningen av sentrifugeringen? Får stadig naboklager ang. dette, så jeg lurer litt på hva som er vanlig. Har nå justert ned to ganger, men får fremdeles klager.. Vasker på dagtid og ettermiddag. Anonymkode: 65364...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Del Skrevet 4. desember 2019 Drit i klagene og sentrifuger som du vil. Gjør du det før 7 eller etter 23 har de rett til å klage. Anonymkode: a0833...ec7 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Del Skrevet 4. desember 2019 Dette kan de ikke klage på mellom 07-23. Da kan man egentlig spille høy musikk hele dagen uten at naboen skulle hatt noe å si. Men jeg blir selvsagt kjempeirritert over sånt, og gjør aldri det selv Anonymkode: 071b4...7e0 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cleangal Skrevet 4. desember 2019 #4 Del Skrevet 4. desember 2019 Sjekk at vaskemaskinen er i vater og står støtt (ikke beveger seg når den sentrifugerer). 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neseblod Skrevet 4. desember 2019 #5 Del Skrevet 4. desember 2019 Er det folk under deg som klager? I følge min rørlegger-svigerfar kan gummiføtter til vaskemaskinen dempe bråket dens for etasjen under vaskemaskinen. Hjelper visstnok ikke så mye om klagene kommer ovenfra. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #6 Del Skrevet 4. desember 2019 Vi får kommentarer om det også. Jeg bare svarer at dere valgt å bo et sted som har folk over deg og da vi ikke vaske virken tidlig på morgenen og seint på kvelden har de ingen rett til å klage om hvor ofte vi vasker og tørker. Anonymkode: 052a9...10d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #7 Del Skrevet 4. desember 2019 Prøv å trekke maskinen bittelitt ut fra veggen. Min nabo klaget på min maskin og etterhvert fant vi ut at når den beveget seg under sentrifugeringen slo den inn i veggen som lagde et skikkelig bråk inne hos dem på andre siden av den veggen. Anonymkode: 114e3...0c7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #8 Del Skrevet 4. desember 2019 12 minutter siden, Neseblod skrev: Er det folk under deg som klager? I følge min rørlegger-svigerfar kan gummiføtter til vaskemaskinen dempe bråket dens for etasjen under vaskemaskinen. Hjelper visstnok ikke så mye om klagene kommer ovenfra. Klagen kommer ovenfra.. har justert den fra 1600 til 1200, og sagt jeg skal fikse knotter så fort jeg har mulighet, men naboen fortsetter å klage og mener jeg bør sentrifugere på 600.. ts Anonymkode: 65364...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hakadaki Skrevet 4. desember 2019 #9 Del Skrevet 4. desember 2019 Har mer tro på å sjekke at maskinen står i vater samt gummiknotter enn at du skrur ned omdreininger. Sentrifugering lager ikke sååå mye lyd alene så det er mer sannsynlig at den ikke er helt i vater. Mange badegulv er skakke så da må du også justere maskinen deretter. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #10 Del Skrevet 4. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klagen kommer ovenfra.. har justert den fra 1600 til 1200, og sagt jeg skal fikse knotter så fort jeg har mulighet, men naboen fortsetter å klage og mener jeg bør sentrifugere på 600.. ts Anonymkode: 65364...48e Jeg sentrifugerer på mellom 900 og 1200. Sjeldent lavere enn det. Anonymkode: c5605...3a1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #11 Del Skrevet 4. desember 2019 7 minutter siden, Hakadaki skrev: Har mer tro på å sjekke at maskinen står i vater samt gummiknotter enn at du skrur ned omdreininger. Sentrifugering lager ikke sååå mye lyd alene så det er mer sannsynlig at den ikke er helt i vater. Mange badegulv er skakke så da må du også justere maskinen deretter. Maskinen står i vater, og rister ikke når den går. Dobbeltsjekket nå. Ts Anonymkode: 65364...48e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hakadaki Skrevet 4. desember 2019 #12 Del Skrevet 4. desember 2019 Er det en gammel maskin? Eldre maskiner har gjerne høyere db enn dagens modeller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjerte Skrevet 4. desember 2019 #13 Del Skrevet 4. desember 2019 Sentrifugerer på fullt, med mindre det er ull eller yttertøy som vaskes. Selvsagt vil jeg si, vil jo at klærne tørker før de mugner. Og vaskemskinbruk mellom 7 og 23 er definitivt innafor. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #14 Del Skrevet 4. desember 2019 Sentrifugerer på så høyt jeg kan mtp type klær, selvfølgelig. Bor i blokk. Aldri vært borti at noen klager eller legger seg oppi hvordan man vasker. Jeg hadde ikke gjort noe med det, du må få vaske klær. Anonymkode: 7dd03...052 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #15 Del Skrevet 4. desember 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Maskinen står i vater, og rister ikke når den går. Dobbeltsjekket nå. Ts Anonymkode: 65364...48e De har sånne gummigreier på Elkjøp, det demper mye. Anonymkode: 51881...762 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #16 Del Skrevet 4. desember 2019 Hjelper lite å skru ned - da dunker det nesten mer synes jeg. Det er helt innafor å vaske klær på dagtid/ettermiddag, og de 10 min med sentrifugering får en nabo tåle. Kan du ikke gi beskjed om dette, vise til husordensreglene og ellers be vedkommende ta ytterligere klager gjennom styret (da blir det henlagt)? Høres ut som du har fått en av våre gamle galninger fra borettslaget til nabo - best å holde seg utenfor diskusjoner med de siden det likevel ikke hjelper noe som helst... Kanskje du kunne sjekket at maskinen står i vater bare for å være sikker 😊 Anonymkode: 3233d...cc5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #17 Del Skrevet 4. desember 2019 Herregud hva feiler det folk:P Du har lov til å vaske klær, ferdig snakka. Så lenge maskinen er i vater og evt. har sånne gummiføtter så er det ikke så mye mer å gjøre, da er bygget lytt og det må folk faktisk bare leve med så lenge du vakser innafor rimelige tider. Anonymkode: 99051...301 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #18 Del Skrevet 4. desember 2019 29 minutter siden, AnonymBruker said: Klagen kommer ovenfra.. har justert den fra 1600 til 1200, og sagt jeg skal fikse knotter så fort jeg har mulighet, men naboen fortsetter å klage og mener jeg bør sentrifugere på 600.. ts Anonymkode: 65364...48e hahaha! Jeg sentrifuger på 1600 slik at jeg må ikke bruke tørketrommel i 4 timer. Jeg ville ha sagt at de må bare tåle at du vaske på dagtid uansett om det er på 1600 eller 600 og at du slutter ikke å vaske. Anonymkode: 052a9...10d 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 4. desember 2019 #19 Del Skrevet 4. desember 2019 Du skal IKKE skru ned sentrifugehastigheten. Du skal henvise til husordensreglementet der det står i hvilke tidsrom det skal være ro. Jeg oppdaget at min vaskemaskin stod og dunket i veggen. Det var bare meg det plaget da, men jeg fikset det. Sjekk at det ikke er noe sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #20 Del Skrevet 4. desember 2019 Så lenge folk ikke vasker om natta, gidder jeg ikke bry meg. Høy musikk derimot. Det er en unødvendig plage. Anonymkode: 94686...614 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå