AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Finnes kontantkort ennå? Jeg har en gammel mobil som begynner å bli skranten så har tenkt på en ny. Og å bruke den gamle som ekstra mobil samtidig. I tilfelle den nye blir ødelagt eller går tom for batteri. Men er litt dumt med to stykker abonnent når jeg kun er en person. Kan man ha to telefonnummer? En i abonnent og en med kun kontantkort? Anonymkode: c77df...bae
_nubbenella Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 Du kan få kontantkort ja, Telenor har i hvert fall, for der omgjorde eg mitt abonnement til kontantkort for ei stund siden. Du kan vel få tvilling-SIM i stede, dersom du vil bruke to telefoner (men om den nye telefonen blir ødelagt, så går det vel an å bare flytte SIM-kort over til den gamle telefonen i stede?) så slipper du å ha to telefonnummer å forholde deg til. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #5 Skrevet 4. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Finnes kontantkort ennå? Jeg har en gammel mobil som begynner å bli skranten så har tenkt på en ny. Og å bruke den gamle som ekstra mobil samtidig. I tilfelle den nye blir ødelagt eller går tom for batteri. Men er litt dumt med to stykker abonnent når jeg kun er en person. Kan man ha to telefonnummer? En i abonnent og en med kun kontantkort? Anonymkode: c77df...bae NetCom / telia eller hva det heter nå, har vel kontantkort. Og ChilliMobil, men jeg har ikke peiling på hvor "billig" det egentlig er... Anonymkode: e14bb...20e
Minya Skrevet 6. desember 2019 #6 Skrevet 6. desember 2019 (endret) Kontantkort er noe av det dyreste du kan ha på mobil nå om dagen. Det er noen kriterier jeg ikke husker i farta, men feks kan et kontantkort ha forskjellige ringepriser og sms/mms-priser basert på hvor mye du har fylt opp kontantkortet med, eksempelvis kr0,39/min, hvis du fyller på 500 eller 1000 kroner, 0,59/min hvis du fyller med 200kr og 0,89/min eller lignende hvis du bare fyller på 100-150kr avhengig av hvor mye eller hvor ofte du fyller kontantkortet. Bruker du det ikke spesielt ofte, kan du også miste ringetid fordi den "går ut på dato", slik at ringetid du har betalt for, men ikke brukt, kan bli borte fra kontantkortet. Det er også mange "gratisnummer" som ikke er gratis på kontantkort, slik som på abonnement, slik at det plutselig koster 7kr minuttet å ringe. Noen typer kontantkort gir deg x antall gratis sms'er hvis du fyller på med x kroner, men skriver du mye sms, kan det gå unna fort. Hvis du vil ha to forskjellige telefoner i bruk, kan du heller kjøpe et dritbillig 99kr måneden abonnement, evt velge et abonnement hvor du kan få tvilling-sim til litt ekstra per måned, hvor du i praksis har det samme telefonnummeret i begge mobilene, og får sms og innkommende samtaler til begge mobilene. Vil du ha to forskjellige nummer med vilje, må du ha to forskjellige abonnementer. Kontantkort er generelt mye dyrere i bruk over tid enn abonnementene er, da de fleste abonnementene har gratis sms/mms inntil et latterlig antall, og gratis ringetid inntil et visst antall minutter per måned. Endret 6. desember 2019 av Minya
petterm Skrevet 6. desember 2019 #7 Skrevet 6. desember 2019 Hvis du ikke skal ringe mellom den nye og den gamle telefonen så kan du heller bruke tvillingkort. Men: Hvorfor trenger du eget SIMkort til reservetelefonen? Du kan jo bare flytte SIMkortet hvis den nye telefonen svikter.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har kontantkort fra Telenor. Selv om det er dyrere for hver sms og hvert minutt lønner det seg for meg, fordi jeg bruker telefonen lite. Jeg har ihvertfall ikke funnet noe abonnement som koster meg under 500 kr/år. Anonymkode: 0c116...199 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kontantkort fra Telenor. Selv om det er dyrere for hver sms og hvert minutt lønner det seg for meg, fordi jeg bruker telefonen lite. Jeg har ihvertfall ikke funnet noe abonnement som koster meg under 500 kr/år. Anonymkode: 0c116...199 Samme her, når man bruker mobilen lite lønner det seg med kontantkort. Jeg kan fylle på for 300,- og ha det et halvt år. Dvs 50 kr pr mnd. Så billige abonnement finnes ikke. Anonymkode: afd14...847
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 På 6.12.2019 den 20.42, Minya skrev: Kontantkort er noe av det dyreste du kan ha på mobil nå om dagen. Det er noen kriterier jeg ikke husker i farta, men feks kan et kontantkort ha forskjellige ringepriser og sms/mms-priser basert på hvor mye du har fylt opp kontantkortet med, eksempelvis kr0,39/min, hvis du fyller på 500 eller 1000 kroner, 0,59/min hvis du fyller med 200kr og 0,89/min eller lignende hvis du bare fyller på 100-150kr avhengig av hvor mye eller hvor ofte du fyller kontantkortet. Bruker du det ikke spesielt ofte, kan du også miste ringetid fordi den "går ut på dato", slik at ringetid du har betalt for, men ikke brukt, kan bli borte fra kontantkortet. Det er også mange "gratisnummer" som ikke er gratis på kontantkort, slik som på abonnement, slik at det plutselig koster 7kr minuttet å ringe. Noen typer kontantkort gir deg x antall gratis sms'er hvis du fyller på med x kroner, men skriver du mye sms, kan det gå unna fort. Hvis du vil ha to forskjellige telefoner i bruk, kan du heller kjøpe et dritbillig 99kr måneden abonnement, evt velge et abonnement hvor du kan få tvilling-sim til litt ekstra per måned, hvor du i praksis har det samme telefonnummeret i begge mobilene, og får sms og innkommende samtaler til begge mobilene. Vil du ha to forskjellige nummer med vilje, må du ha to forskjellige abonnementer. Kontantkort er generelt mye dyrere i bruk over tid enn abonnementene er, da de fleste abonnementene har gratis sms/mms inntil et latterlig antall, og gratis ringetid inntil et visst antall minutter per måned. Kontantkort lønner seg for oss som bruker mobilen lite. Anonymkode: afd14...847 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 Fikk nettopp kontantkort med ny nummer hos Onecall. 0kr koster det og. Anonymkode: 81a57...c95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå