AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Jeg leste gjennom besvarelsen min og den virker ganske forklarende, forklarer godt, riktig og nøyaktig hva oppgaven spør om. Men merker at pga store oppgaver og lite tid at strukturen er ikke helt der, + at jeg brukte et enkelt skrivespråk. Har det noe å si? Teller dem det? Anonymkode: 27ed8...45d
Gjest ti10 Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Det kommer vel helt an på hva slags fag/eksamen det er, og ikke minst om du svarer på oppgaven. Nå ser jeg at du sier at du har svart på det oppgaven spør om. Men når du sier at strukturen ikke er der, er du sikker på at dette regnes som "riktig og nøyaktig" av sensorene?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Det er vel en helhet som teller. Klart det vil spille inn hvis du har dårlig struktur eller dårlig språk, for eksempel. Men det kommer vel også litt an på hvordan andre har klart seg på samme tid, og hva som er vanlig på liknende eksamener. Helt umulig å slå fast akkurat hvor stor rolle det spiller. Det er jo helheten på oppgaven som avgjør ☺️ Anonymkode: 2fd6c...c3e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 Dem sier jo at peonget med sånn eksamen er at vi drøfter og gjør rede på våres egne ord. For å vise hvordan vi har forstått pensum. Så litt forvirrende er det. Anonymkode: 27ed8...45d
Gjest ti10 Skrevet 4. desember 2019 #5 Skrevet 4. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dem sier jo at peonget med sånn eksamen er at vi drøfter og gjør rede på våres egne ord. For å vise hvordan vi har forstått pensum. Så litt forvirrende er det. Anonymkode: 27ed8...45d Da mener de at du skal gjøre nettopp det, drøfte en problemstilling og bruke dine egne ord når du forklarer, dvs. ikke bare gjenta det som sto i pensum. Hvis du har kopi av besvarelsen, kan du jo be noen du kjenner om å se på det, så får du nok vite om det er sammenhengende og logisk forklart.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #6 Skrevet 4. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dem sier jo at peonget med sånn eksamen er at vi drøfter og gjør rede på våres egne ord. For å vise hvordan vi har forstått pensum. Så litt forvirrende er det. Anonymkode: 27ed8...45d Joda, men hvis språket eller strukturen er dårlig, så vil man jo ikke få fram hvor godt man har forstått pensum, ikke sant? Det vil trekke ned helheten. Joda, du skal bruke egne ord - men det skal jo også være korrekt og lett forståelig! Nå vet jeg ikke helt hva du legger i "enkelt skrivespråk"? Det er jo ikke nødvendigvis om å gjøre å dytte inn så mange fremmedord som mulig heller. Å kunne forklare ting på en enkel og forståelig måte er jo også en kvalitet. Så da blir jo spørsmålet om man har klart å være presis og nyansert nok selv om språket er enkelt Anonymkode: 2fd6c...c3e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå