Gå til innhold

Noen råd ang et trøblete barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en gutt i nabolaget her som har en helt ekstrem oppførsel. Denne gutten var så på mine barn, med trusler om vold o.l. som skolen ikke tok spesielt seriøst, så vi ble til slutt nødt til å bytte skole. Men vi bor fremdeles i dette nabolaget, og denne gutten har ikke blitt noe bedre. 
Snakket med foreldrene som fremdeles har barna sine i klassen han går i. De forteller at barna oppgir at han midt i timen en dag sa at han pleier å suge pappan sin på tissen. Han har sagt til flere barn på skolen at han vil "sexe" med dem, og klarte å få med seg minst en gutt på dette, som han hadde tatt med seg bak skolen og slikket på tissen. Kjenner foreldrene til denne gutten det skjedde med, og de er klar over det. Vet ikke hva de gjorde etter dette. 
Til flere av jentene hadde han sagt at han ville voldta dem, at når han blir stor så vil ha bli morder. 
En mor oppgav at i en bursdag hadde han brutt sammen i gråt og sa at faren slo ham hjemme. 
En annen mor sier at i samtale med moren til denne gutten så sier hun at hun pleier å la ham få se på voksenfilmer på TV fordi han er så "moden for alderen". 
En dag vi var ute å kjørte stoppet vi i et kryss, da kom denne gutten i drittfart og slo til bilen vår. Jeg vet at han ikke liker oss siden vi har klaget en del på oppførselen hans til skolen da han plaget våre barn, men da jeg var et barn ville jeg liksom aldri løpt mot en bil og slått den...?
Han er 9 år.
Før noen sier "barnevern", vi har meldt dem og ingenting har skjedd. Vil påstå at det bare har blitt verre, egentlig. Kan godt hende det var derfor gutten slo til bilen vår. Jeg vet ikke hva som er det rette å gjøre i denne situasjonen?

Anonymkode: f065c...ccb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

MELD IGJEN! 

Den seksualiserte atferden er et stort varsku!

• Liker 28
Skrevet

Rart at ingen andre foreldre gjør noe når det er så ekstremt. Hadde meldt igjen og igjen. Og bedt flere melde de! 

Anonymkode: 83d90...36c

• Liker 15
Skrevet

Meld igjen. Understrek hva han sier til omverdenen. Dette barnet trenger åpenbart hjelp, og han prøver å rope det så høyt han kan. Noen må ta ansvar. Hvis ikke barnevernet tar det, så snakk med politiet. 

• Liker 17
Skrevet

Ring barnevernet. Ring skolen, ring og atter ring. Her må det inn større makter. STakkars lille ❤️❤️ 

• Liker 9
Skrevet

Hvis dette du skriver er sant, så er du moralsk forpliktet til å si fra igjen. Denne gangen kan du ringe politiet. De vet hva som skal gjøres. Dette er ikke et trøblete barn. Dette er en gutt i trøbbel. Han er heldig at du ser han. Nå hjelper du ham, fordi du er voksen, mor og medmenneske.

Anonymkode: 5cef7...0e2

• Liker 18
Skrevet

Ts, ta utskrift av det du skrev og kontakt politiet. Dette er seriøst alvorlig. 

• Liker 1
Skrevet

meld ifra igjen du..! :)

Var sammen med en mann som hadde et utagerende barn, og hver gang han ikke fikk viljen sin jugde han om ulike ting. Såpass grusomme løgner at skolen selvsagt måtte melde ifra til BV!

Nå under god oppfølgning fra BUP og skole, som faktisk ikke så det nødvendig med opfølgning før bv kom i bildet. Man kan si mye rart om BV, men de kan være gode å ha også! Uten dem hadde ingen skjønt at gutten hadde en diagnose og at han trengte hjelp.

Anonymkode: 8f77d...eb3

• Liker 6
Skrevet

Hvis dette er sant, så meld igjen, ja. Høres ikke bra ut.

Anonymkode: 39496...c77

• Liker 1
Skrevet

Dette kan og skal meldes direkte til politiet da det er mistanke om straffbare forhold. Skandale at ikke skole har gjort det allerede. Om det han sier er sant eller ikke spiller mindre rolle, men noen må ta tak i denne gutten, som har store problemer AV EN ELLER ANNEN GRUNN.

Anonymkode: 44f13...ab8

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde faktisk tatt direkte kontakt med politiet nå med en gang, og spurt om råd. Det er dessverre stor sjanse for at dette barnet blir seksuelt misbrukt, og at alt barnet gjør, er et rop om hjelp!

Vær så snill å ikke gi opp denne gutten! Vær så snill å ring politi og barnevernsvakten NÅ!

Anonymkode: c9232...a63

• Liker 4
Skrevet

Hei igjen. 

Som sagt har jeg allerede meldt en gang. Det jeg har reagert på gang på gang er at "alle" i dette nabolaget snakker om denne ungen, men ingen vil gjøre noe. Jeg har hørt flere ganger de andre mammaene si at "skolen hadde sikkert gjort noe hvis det var noe" osv. Og denne har jeg hørt flere ganger "bare ikke bland oss inn i noe". Tenker ofte at det er jeg som overreagerer, for ville ikke læreren gjort noe når ungen snakker om å suge pappaens tiss midt i timen? 

Jeg vet også med sikkerhet at skolen har hatt besøk av både incestsenteret og barnevernstjenesten med videoer og utdeling av kort. Jeg tror kanskje at denne gutten er "trent" i hvordan han skal snakke med bv av foreldrene, jeg vet ikke. 

Og nei, dette er ikke noe jeg har diktet opp. Tenker på det hver eneste dag, selv om det på en måte ikke gjelder mine barn. 

Jeg har en venninne med barn i klassen som tok kontakt med bv ang dette, og de hadde sagt til henne at de ikke tar imot bekymringsmeldinger på ting hun bare har overhørt osv. Jeg vet at bv har tatt imot bekymringsmeldinger via voksne som har overhørt ting som har blitt sagt i barneleker før, så hvorfor de sier det vet jeg ikke. 

Da denne familien drev å plaget vår familie, da barna våre fremdeles var ved denne skolen var jeg også hos politiet. De ba oss gå til bv. 

Jeg har på en måte følt over lengre tid at mine forsøk på rapportering blir oversett eller blir sett på som at jeg overdriver. 

Hi

Skrevet

Du kan jo ikke vite hva skole og bv gjør eller ikke gjør? Det er som regel konfidensielt, det er ikke sånn at de deler ut skriv i nabolaget og informerer alle om at "nå gjør vi noe". Det er ikke alle tiltak som er synlige for omverdenen. 

Anonymkode: ce20b...bd4

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ring politiet som igjen kontakter barnevernsvakt, som må ta strakstiltak på gutten. Eller ring de selv!
Om du ikke gjør det,  send meg en meld så skal jeg få fart på mølla.
Folk rundt står og ser på at denne gutten får ødelagt livet sitt. Om dette stemmer da.

Endret av Kaisada
  • Liker 3
Skrevet

Meld igjen til barnevernet! Ta også kontakt med politiet. I de fleste byene har politiet egne prosjekter for barn som holder på å utvikle seg til å bli lovbrytere. 
Det viktigste er at du faktisk gjør noe! Barnet er allerede en overgriper (slikket på tiden til et barn) og trenger hjelp. 

Anonymkode: 2f8c8...6d8

• Liker 3
Skrevet

Inviter han hjem til dere på taco. Møt han med vennlighet, sett grenser for uønsket adferd. 
Jeg aner ikke hva denne gutten trenger, men det kan hende at han bare trenger kjærlighet og konstruktiv oppmerksomhet? Uansett vil det dere observerer/hører gi dere mer "kjøtt på beina" om dere mener at han utsettes for omsorgssvikt. 

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om han har begått et seksuelt overgrep mot et annet barn så er det jo hinsides at forelderene til den gutten ikke gikk rett til politiet.

Alvorlig talt. Om dette er sant så viser jo gutten alle tegn på å bli seksuelt misbrukt hjemme og skriker etter hjelp.

Skrevet

Om du har kontaktet BV i ditt distrikt, og du føler de ikke tar det alvorlig. Så kan du ringe å snakke med noen i ett annet distrikt. Bor du på ett sted hvor typ alle kjenner alle, så er det mye inhabilitet i BV.  Så noen utenfor ditt område kan være til bedre hjelp, da de ser saken uten å kjenne barn eller foreldre. For ja det skjer at folk i BV ikke tar saker videre fordi de kjenner foreldrene, og ikke klarer å se at folk de kjenner ikke er som de tror. 

Kjenner jeg blir så sint når folk gjemmer seg bak : hadde vært noe så hadde sikkert noen andre meldt i fra. Det er grunnen til at mange barn ikke får den hjelpen de trenger! 

Hjelper det ikke å snakke med noen andre, så er fylkesmannen neste mulighet. 

Her er det jo tydeligvis noe som er galt, og om det ikke er noe som hender hjemme. Så kan det være andre ting/personer som gjør at denne gutten oppfører seg sånn. 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke vite hva skole og bv gjør eller ikke gjør? Det er som regel konfidensielt, det er ikke sånn at de deler ut skriv i nabolaget og informerer alle om at "nå gjør vi noe". Det er ikke alle tiltak som er synlige for omverdenen. 

Anonymkode: ce20b...bd4

Det er sant. Det er det eneste jeg lener meg på. "De har sikkert gjort noe nå" "BV er sikkert inne i bildet uten at jeg vet noe".

Skrevet
3 timer siden, WhisperingWind skrev:

Om han har begått et seksuelt overgrep mot et annet barn så er det jo hinsides at forelderene til den gutten ikke gikk rett til politiet.

Alvorlig talt. Om dette er sant så viser jo gutten alle tegn på å bli seksuelt misbrukt hjemme og skriker etter hjelp.

Jeg er ganske sikker på at de gikk til BV. Tror ikke de heller vet hva BV gjorde ang den saken videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...