AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Er sykepleier i fødselspermisjon, og vikaren for meg er misfornøyd med turnusen. Turnusen min virker nok dårlig for andre, men jeg er veldig glad i den og den passer meg utmerket. Hørte fra en kollega at vikaren nå prøver å få endret turnusen min - hvis hen får til det, må jeg ta tre inn i «ny» turnus når jeg kommer tilbake eller har jeg rett på min gamle turnus? Det er ganske store endringer hen vil gjøre... Anonymkode: bb31a...06a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Nei, men mens du er borte kan hun selvsagt endre den. Anonymkode: b286e...07d 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Dette avhenger jo av flere ting. Er det f.eks slik at du er ansatt i en turnus med mye natt eller kveldsvakter, og dette står i arbeidskontrakten din, så har du også rett på å få det når du kommer tilbake fra permisjon. Er det slik at du helst vil ha en bestemt type vakter uten at det er kontraktsfestet så har du ikke nødvendigvis krav på å få det. En turnus kan uansett sies opp av leder dersom det er mer hensiktmessig for arbeidsplassen å lage en ny. Så her avhenger det av hva som er spesielt og hvorvidt det gagner jobben eller ei. Anonymkode: d4daa...a93 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå