EmVeeJee Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Borettslag og har en nabo i første etasje. (Jeg bor i 2.) Når mener dere det er innafor å begynne med bråkete husarbeid på morgenen? Det er litt lytt mellom leilighetene, men ikke sånn kjempe. Tenker da på støvsuging feks. Hun hører nok jeg støvsuger og flytter på møbler.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Kl 7? Det er da en eventuell håndverker ville dukket opp, så det får være greit. Prøver å ha det stille mellom 22-07 i vår blokk. Anonymkode: a9924...ae3 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Hvis hun har en normal 8-4 jobb så kan du sikkert begynne 8. Egentlig har du lov til å starte tidligere, men er jo lurt å være litt smidig. Kanskje du kan spørre henne? I helger synes jeg tidligst 10! Anonymkode: 4a8d6...ff8 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 Står det ikke i regelverket for borettslaget? Her skal det være stille frem til 8. Anonymkode: c838d...8e8
Misanthropis Skrevet 4. desember 2019 #5 Skrevet 4. desember 2019 Dette står vel i vedtektene? Hvis ikke bør det fastslås på årsmøte. stille mellom 23-07 er vanlig.
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. desember 2019 #6 Skrevet 4. desember 2019 4 minutter siden, EmVeeJee skrev: Borettslag og har en nabo i første etasje. (Jeg bor i 2.) Når mener dere det er innafor å begynne med bråkete husarbeid på morgenen? Det er litt lytt mellom leilighetene, men ikke sånn kjempe. Tenker da på støvsuging feks. Hun hører nok jeg støvsuger og flytter på møbler. Tja, kanskje fra kl 7-8. Spørs litt når hun står opp, selv liker jeg å ta hensyn til folk, så jeg hadde heller spurt om jeg var i tvil
EmVeeJee Skrevet 4. desember 2019 Forfatter #7 Skrevet 4. desember 2019 Jeg vet de «offisielle» reglene 23-07, men nå tenker jeg bare ren hensyn. Jeg MÅ jo ikke støvsuge kl 7. Hun er pensjonist! Jeg har sittet i fem år og ventet til kl 10 😋
FlikkFlakk Skrevet 4. desember 2019 #8 Skrevet 4. desember 2019 Jeg hadde ventet til 8tiden, klokken 7 synes jeg blir for tidlig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #9 Skrevet 4. desember 2019 Jeg synes kl 09 kan være passe. 08 er tidlig uansett om hun står tidlig opp synes jeg. En ønsker jo gjerne ekstra ro på morgenen. Anonymkode: 7f557...7be 4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #10 Skrevet 4. desember 2019 Ikke før 09:00 og ikke etter 21:00 Mandag til og med lørdag. Søndager/helligdager skal det være stille. Hvis en må ha reparatør tidlig for å reparere eller bruke maskiner som bråker, gi beskjed i så god tid som mulig om dette til naboer. Arbeidet starter ofte tidlig og de må jo få gjøre jobben når de kan. Anonymkode: fc903...3b2 1
Irja Skrevet 4. desember 2019 #11 Skrevet 4. desember 2019 Da jeg bodde i blokk holdt jeg meg til støvsuging mellom 09 og 20. (Av hensyn til barn som skulle sove) Reglene sa stille mellom 07 og 23. Så ingen kan «ta deg» om du holder deg til det. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke før 09:00 og ikke etter 21:00 Mandag til og med lørdag. Søndager/helligdager skal det være stille. Hvis en må ha reparatør tidlig for å reparere eller bruke maskiner som bråker, gi beskjed i så god tid som mulig om dette til naboer. Arbeidet starter ofte tidlig og de må jo få gjøre jobben når de kan. Anonymkode: fc903...3b2 Shit.. kan man ikke støvsuge på søndager 🤯😱 Anonymkode: af169...626
Gjest loveli Skrevet 4. desember 2019 #13 Skrevet 4. desember 2019 12 timer siden, EmVeeJee skrev: Jeg vet de «offisielle» reglene 23-07, men nå tenker jeg bare ren hensyn. Jeg MÅ jo ikke støvsuge kl 7. Hun er pensjonist! Jeg har sittet i fem år og ventet til kl 10 😋 Jeg synes du kan spørre henne jeg. Kanskje hun er et sånn nattdyr, selv om hun er over 80, og ligger i senga til kl.10... Man vet aldri!
KillerKitty Skrevet 4. desember 2019 #14 Skrevet 4. desember 2019 Da jeg bodde i andre etasje pleide jeg å vente til etter 10, og før 22.00 Han som bodde under meg var trygdet, og hadde en hund som begynte å bjeffe om jeg romsterte for mye, så tok det som regel når han var ute med bikkja i 10 tiden.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #15 Skrevet 5. desember 2019 23 timer siden, EmVeeJee skrev: Borettslag og har en nabo i første etasje. (Jeg bor i 2.) Når mener dere det er innafor å begynne med bråkete husarbeid på morgenen? Det er litt lytt mellom leilighetene, men ikke sånn kjempe. Tenker da på støvsuging feks. Hun hører nok jeg støvsuger og flytter på møbler. Se husreglene, men det vanlige er 8-23. Utenom dette skal det være stille, å støvsuge fra kl 8 er hvertfall innafor. Men ville nok revurdert kl 22:30. Om det ikke var lenge da. Anonymkode: 0a0fc...04a
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #16 Skrevet 5. desember 2019 I sameiet her er det ingen stille-regler. Når jeg tenker meg om, så er det ingen husordensregler. Vi har kun vedtekter som går på andre ting. Lite sameie med kjedede eneboliger. I blokka vi bodde i før, sameie det også, skulle det være tyst fra 23.00 til 07.00. Skal nevnes at alle styremedlemmene bråkte som et helvete og skjerpet seg ikke etter tilsnakk, mens alle som ikke var pensjonister fikk styret på nakken om vi så mye som nøs utenfor inngangsdøra på natta. Pensjonist-geriljaen kan virkelig ikke få lov til å danne sameiestyrer alene. Sånn seriøst. Det er helt jævlig for alle andre som bor i blokka og som tilfeldigvis ikke er pensjonister. Anonymkode: f6d42...3e0
Troverdigheten Skrevet 5. desember 2019 #17 Skrevet 5. desember 2019 Fra kl 7 om morgenen til 22 om kvelden mener jeg er helt innafor på hverdager. I helg mener jeg man burde drøye til 9-10 tiden og avslutte kl 20-21. Selv har jeg jobbet mye kveld og natt tidligere, så jeg er vant til bråk fra håndverkere mens jeg skal sove.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå