Gå til innhold

Er jeg teit som ikke liker julebord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en arb plass med ca 15 stk, julebordet i år har tydeligvis vært så big deal, de to som arrangerer har drevet planlagt lenge og alt skal være hemmelig og vi skal ikke vite noenting om hvor vi skal spise eller noe.

Jeg syns det bare er teit... skal tydeligvis være masse leker osv på kontoret før vi drar å spiser...

Julebordet er på fredag, and it so happens at både mann og barn er borte fredag kveld så jeg kan faktisk ha hele leil for meg selv å være alene hjemme og kose meg.

Så idag fant jeg på en unnskyldning om at jeg måtte hjelpe moren min med noe fredag kveld og ikke kunne komme... men alle driver maser om at jeg må prøve komme innom... abs alle på kontoret skal være med.

Er jeg kjip fordi jeg ikke gidder? Jeg henger med disse menneskene hver bidige dag og ser trynene deres hele tiden, ja jeg liker dem men jeg orker ikke bruke fritiden min på å være med dem og spesielt ikke på en kveld jeg har mulighet til å chille hjemme! Hvorfor skal jeg ville bruke fritiden min på jobb?

Flere som skipper julebord eller er jeg bare kjip?

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du er ikke kjip. Er mange som føler som deg.

Anonymkode: 7e2c2...e60

• Liker 10
Skrevet

Jeg har som regel spist, sosialisert litt - og dratt. 

Anonymkode: 74251...53d

• Liker 4
Skrevet

Syns ikke du er kjip. Som småbarnsmor er alenetid veldig undervurdert! Leker og slikt er kleine greier. 

Samtidig er det noen ganger fint å se kollegaene utenfor jobb, der man kan snakke om andre ting enn jobb. Kan du ikke delta på selve middagen, og dra tidlig hjem? 

Anonymkode: aadb0...31f

• Liker 4
Skrevet

Du er ikke kjip....hadde gjort det samme som deg. Fritiden er hellig😀👍

Anonymkode: 50e78...7c6

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, EmmiPeltto skrev:

Vi er en arb plass med ca 15 stk, julebordet i år har tydeligvis vært så big deal, de to som arrangerer har drevet planlagt lenge og alt skal være hemmelig og vi skal ikke vite noenting om hvor vi skal spise eller noe.

Jeg syns det bare er teit... skal tydeligvis være masse leker osv på kontoret før vi drar å spiser...

Julebordet er på fredag, and it so happens at både mann og barn er borte fredag kveld så jeg kan faktisk ha hele leil for meg selv å være alene hjemme og kose meg.

Så idag fant jeg på en unnskyldning om at jeg måtte hjelpe moren min med noe fredag kveld og ikke kunne komme... men alle driver maser om at jeg må prøve komme innom... abs alle på kontoret skal være med.

Er jeg kjip fordi jeg ikke gidder? Jeg henger med disse menneskene hver bidige dag og ser trynene deres hele tiden, ja jeg liker dem men jeg orker ikke bruke fritiden min på å være med dem og spesielt ikke på en kveld jeg har mulighet til å chille hjemme! Hvorfor skal jeg ville bruke fritiden min på jobb?

Flere som skipper julebord eller er jeg bare kjip?

Deltar kun på julelunsj selv, ting uten alkohol i arbeidstiden. Utenfor arbeidstiden er jeg sjefen over tiden min.

Ingen er teite, du tar egne valg i livet. Drit i hva andre synes om det.

Anonymkode: e45a5...be9

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns ikke du er kjip. Som småbarnsmor er alenetid veldig undervurdert! Leker og slikt er kleine greier. 

Samtidig er det noen ganger fint å se kollegaene utenfor jobb, der man kan snakke om andre ting enn jobb. Kan du ikke delta på selve middagen, og dra tidlig hjem? 

Anonymkode: aadb0...31f

Ja enig i at leker og slikt er kleine, tenkte på å være med å spise litt så dra..men det var det jeg gjorde i fjor, og da ble det et helvetes spetakkel når jeg ville dra tidlig og alle var fulle og skulle mase om at jeg måtte bli lenger og bla bla.. orker ikke det. åja fritiden som småbarnsmor er faktisk hellig! Bra det er flere som føler som meg! :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes det er absolutt greit å takke nei til slike ting! Har man ikke lyst, så har man ikke lyst. 

Synes likevel man kan ha respekt nok for de som har stått på for å lage noe fint for andre (altså dette julebordet), og ikke være nedlatende og kalle det for «teit» ☺️ Det er jo ment som en hyggelig ting! 

På KG føler jeg at det alltid skal framstilles som at all sosial aktivitet med jobben er grusomt, og at de som prøver å få til slike ting er verdens dummeste. Jeg har full respekt for at ikke alle har lyst (og ville aldri mast eller blitt sur for at noen velger det bort), men jeg forventer da også at folk kan velge det bort uten å snakke ned innsatsen som er lagt ned. 

Sitter selv i julebordkomiteen på jobb, så det kunne godt vært mitt julebord du snakker om her. Ville blitt litt lei meg om folk baksnakket opplegget og kalte det for «teit». 

Anonymkode: 6dd88...fec

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, EmmiPeltto skrev:

Ja enig i at leker og slikt er kleine, tenkte på å være med å spise litt så dra..men det var det jeg gjorde i fjor, og da ble det et helvetes spetakkel når jeg ville dra tidlig og alle var fulle og skulle mase om at jeg måtte bli lenger og bla bla.. orker ikke det. åja fritiden som småbarnsmor er faktisk hellig! Bra det er flere som føler som meg! :)

Da hadde jeg hvertfall ikke giddet å gjøre et nytt forsøk...

Jeg deltar ikke på julebord, av mange årsaker som til sammen koker ned til at jeg rett og slett ikke har lyst. Men den ene gangen jeg deltok var det ingen som la seg opp i at jeg ikke drakk eller at jeg gikk relativt tidlig, og når jeg sier at jeg ikke skal er det aldri noen spørsmål og krav om forklaringer - vi er tross alt voksne mennesker med respekt for andres valg og avgjørelser.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lite glede i julebord selv. Fyllelag med "morsomme" leker er ikke helt hva jeg anser som interessant. Mulig jeg er kjip, men jeg hadde aldri droppet en kveld hjemme helt alene for et julebord.

• Liker 6
Skrevet

Jeg dropper det alltid, fritiden er min, og den bruker jeg alene eller med folk jeg ikke ser så ofte, ikke de jeg ser hver dag. Gjør det du har lyst til!

Anonymkode: 2d9ff...81d

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men synes samtidig du er heldig som blir mast på å være med på julebordet. Jeg jobber også i en slik liten bedrift, og jeg har sagt at jeg er usikker på om jeg kommer på julebordet, og da er det ingen som sier så mye som et "det hadde vært gøy om du blir med". Ikke at det betyr så mye, men hadde vært fint om i hvertfall én hadde "mast" litt på meg. Så jeg hadde følt meg ønsket der.

Anonymkode: 7a4d8...6ad

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter selv i julebordkomiteen på jobb, så det kunne godt vært mitt julebord du snakker om her. Ville blitt litt lei meg om folk baksnakket opplegget og kalte det for «teit». 

Det gjør jeg og, og hadde aldri kommet til å deltatt hadde det ikke vært fordi ansvaret rullerer. Helt idiotisk med kurvfest på grendahuset, men ingen vil ut å spise eller ut på byen, så slik gjør vi det. År etter år. 

Anonymkode: 34b34...eda

Skrevet

Helt greit å drite i julebordet, gjør det selv. Skjønner ikke at det fortsatt er en greie i 2019...

Anonymkode: 19810...097

• Liker 5
Skrevet

I så fall er jeg også teit. Kan bare huske å ha vært i 2, og begge gangene kjedet jeg meg. ;) 

Anonymkode: 1ce9a...ee7

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er dere på 60-tallet. Julebordkomiteen?! Hehe!!

Nei sorry, jula er oppbrukt for lengesiden. Ødelagt av handelstaden og det kommersielle.

• Liker 3
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, er dere på 60-tallet. Julebordkomiteen?! Hehe!!

Nei sorry, jula er oppbrukt for lengesiden. Ødelagt av handelstaden og det kommersielle.

Ok, unnskyld at vi prøver å få til noe hyggelig på arbeidsplassen. Skal man tro KG er det jo en skjebne verre enn døden å måtte delta på noe sosialt med folkene fra jobben. Lurer på om det er representativt for samfunnet? 🤔

Dersom dette er noe alle er enige om, så håper jeg dere gir beskjed om at dere synes julebord er utrolig teit - og at dere holder dere hjemme. Så kan vi fase ut hele tradisjonen, og folk kan bruke tida på noe bedre enn å stelle i stand noe som ingen vil ha 👍🏻 Så kan jo bedriften bruke pengene på noe annet og. 

Bare så det er helt klinkende klart - jeg synes det er helt greit å ikke ønske å delta på sosiale ting med folk fra jobben. Folk får velge det helt selv. Det jeg reagerer på er den tendensen her på KG til å snakke ned de som prøver å organisere slike ting eller tar initiativ til det. Er det virkelig så grusomt gjort å prøve å arrangere noe hyggelig? Man kan jo i det minste sette pris på innsatsen, selv om det ikke er noe en selv er interessert i. 

Dette med masing er for øvrig litt vanskelig. I denne tråden har vi jo både de som synes det er utrolig frekt å bli «mast på», og de som skulle ønske at noen maste litt. Jeg har aldri mast eller blitt sur på noen som melder avbud, men jeg har nok sagt noe i retning av «Synd det ikke passer, det hadde vært kjekt om du kom». Men folk er jo ekstremt ulike, så det er ikke lett å tråkke rett hele tiden.

• Liker 6
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, unnskyld at vi prøver å få til noe hyggelig på arbeidsplassen. Skal man tro KG er det jo en skjebne verre enn døden å måtte delta på noe sosialt med folkene fra jobben. Lurer på om det er representativt for samfunnet? 🤔

Dersom dette er noe alle er enige om, så håper jeg dere gir beskjed om at dere synes julebord er utrolig teit - og at dere holder dere hjemme. Så kan vi fase ut hele tradisjonen, og folk kan bruke tida på noe bedre enn å stelle i stand noe som ingen vil ha 👍🏻 Så kan jo bedriften bruke pengene på noe annet og. 

Bare så det er helt klinkende klart - jeg synes det er helt greit å ikke ønske å delta på sosiale ting med folk fra jobben. Folk får velge det helt selv. Det jeg reagerer på er den tendensen her på KG til å snakke ned de som prøver å organisere slike ting eller tar initiativ til det. Er det virkelig så grusomt gjort å prøve å arrangere noe hyggelig? Man kan jo i det minste sette pris på innsatsen, selv om det ikke er noe en selv er interessert i. 

Dette med masing er for øvrig litt vanskelig. I denne tråden har vi jo både de som synes det er utrolig frekt å bli «mast på», og de som skulle ønske at noen maste litt. Jeg har aldri mast eller blitt sur på noen som melder avbud, men jeg har nok sagt noe i retning av «Synd det ikke passer, det hadde vært kjekt om du kom». Men folk er jo ekstremt ulike, så det er ikke lett å tråkke rett hele tiden.

Denne kommentarer legger press på folk til å delta, tenk på det.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kommentarer legger press på folk til å delta, tenk på det.

Mens andre føler seg uønsket og ekskludert når ingen sier noe eller bare sier «ok». Så her er man tydeligvis dømt til å være en kjip kollega samme hva man gjør.

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får veldig "nå skal vi ha det skikkelig hyggelig sammen!!!"-vibber av deg med en god dose passiv aggresivitet mot de som er negative. Veldig tydelig kunstig og anstrengt.

Jeg har vært med på å arrangere diverse seminarer med varierende grad av sosialt opplegg. Jeg har også arrangert julebord. Er det noe jeg har lært er det at man ikke kan tilfredstille alle. Jeg er åpen for alle tilbakemeldinger, men jeg har lært meg å skille klinten fra hveten. Det er noen tilbakemeldinger som har innvirkning på hvordan opplegget arrangeres videre, og andre som ikke har det. Livet går videre som normalt, og jeg blir ikke lei meg for at noen ikke vil være med eller liker akkurat hvordan det blir arrangert. 

Det er helt feil å være med i en julebordkomité for å få skryt og ros fra kollegaer. 

Anonymkode: fe7e1...6e1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...