AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #1 Skrevet 4. desember 2019 Mulig dette er dumt spørsmål, men ettersom jeg ikke har fått noe konkret svar spør jeg her: Jeg jobber i en stilling på en instutisjon der jeg jobber som assistent en helg i mnd. Dette er min første og eneste jobb, har friår etter vgs og skal studere videre til høsten. Har en kontrakt som går ut nå i desember, men har blitt satt opp for å jobbe videre de neste 4 månedene, uten å ha fått spørsmål om jeg i det hele tatt ønsker å jobbe der videre. Spørsmålet mitt er: har jeg noe oppsigelsestid når kontrakten min har gått ut? Og må jeg på noe som helst måte «si opp» jobben når kontrakten har gått ut? Vil jeg være «den skyldige» hvis jeg ikke møter opp på de vaktene jeg bare er satt opp for utenfor kontrakt? Beklager dumme spørsmål, men som sagt er jeg veldig ny på jobbmarkedet og får ikke gode svar når jeg spør folk irl. Har ikke fått helt klare retningslinjer om hvem jeg skal henvende meg til angående slike situasjoner, om det er instutisjonssjefen eller avdelingsleder eller hvem det er. Skal sies at det er mange avdelinger så jeg regner med det er avd. leder, men jeg er ikke sikker. Anonymkode: 5f110...cb5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #2 Skrevet 4. desember 2019 Må legge til at jeg ikke ønsker å jobbe der mer pga. arbeidsforhold. Lite bemanning osv. til at jeg som ufaglært føler meg trygg til å jobbe der videre. Vil altså si opp, men vet ikke om jeg har oppsigelsestid når kontrakten har gått ut. Anonymkode: 5f110...cb5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Du må jo lese hva som står i kontrakten din angående oppsigelse. Hvis du har fastsatt dato til siste dag i 2019 så skriver du oppsigelsesbrev at du har kontrakt ut 2019 og ønsker ikke og jobbe videre. Men husk du har karantene på 12 uker ved dagpenger siden du sier opp selv. Anonymkode: 18dcd...5d3 1
dillyduzit Skrevet 4. desember 2019 #4 Skrevet 4. desember 2019 De må lage en ny kontrakt når den gamle går ut dersom du skal jobbe videre etter desember. Som regel kan en slik kontrakt ha alt fra 2 uker til 1mnd oppsigelsestid. Det du kan gjøre er å si at du ikke vil fornye kontrakten din, eller allerede nå levere inn en oppsigelse. Likevel er det greit å ha en jobb mens man søker på andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå