Gå til innhold

Glasset "Surf"

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

For meg virker det som du henger i utrolig snobbete kretser :o 250,- for et glass? Hadde aldri brukt så dyre glass på en fest, de egner seg mer til en fin middag syns jeg. Eier selv ikke så dyre glass, selv om jeg har penger til det, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Hva er vitsen med så dyre ting, og når de knuses attpåtil?

Nei, bruker heller penger på opplevelser jeg, og er ikke så opptatt av materielle ting som enkelte andre tydeligvis er.

Først kan du stolt fortelle at du har råd til å kjøpe deg dyre glass men så sier du at du ikke er materialistisk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fruktfat
Skrevet

hehe, må nesten le...

her skryter folk av at de har penger til å kjøpe dyre glass, men ikke bruke dem??

jeg synes det er kjempe moro å bruke krystall og porselen jeg, kjøpte det ikke fordi det er dyrt, men fordi det er kjempeflott! og da skal det jo brukes, ikke stå til pynt!

hadde noen knust noe hos meg, hadde jeg jo ikke bedt de om å betale, men blitt glad om de gjorde det for det!

normal folkeskikk heter det.

Gjest Fruktfat
Skrevet

en annen ting; IKEA er greit det, vi har masse IKEA vi, men det står på kjøkkenet, og ikke noe jeg setter fram på bordet når jeg ber folk.

dette var jo tydeligvis ikke noen rølpefest, men en sammenkomst, og da pynter man vel deretter?

Skrevet

Hvis man skal ha pene glass (dvs ikke IKEA) koster det fort 250,- per glass. Jeg ville også kjøpt et nytt hvis jeg hadde knust et glass hos andre, men hadde andre knust et glass hos meg hadde jeg ikke forventet det. Glass knuser, det er sånt som skjer.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis jeg har gjester synes jeg det er kjekt å bruke de fine glassene mine. Å ha glass til 250,- synes jeg ikke er snobbete - pene glass koster såpass. Ikke noe vondt mot ikea, har mye derfra jeg.Men ikke kom å si at en vinglass fra ikea er like fint som et krystallglass. Jeg ser hvertfall stor forskjell.

Jeg ser heller ikke helt poenget med å investere i slike glass hvis de ikke skal brukes annet enn på julaften o.l.

(en ser selvsagt settingen litt ann, er det "rølpefest" bruker en selvsagt ikke krystall)

Om en av mine gjester hadde knust ett glass hadde jeg aldri bedt h*n om å erstatte det. Men om personen hadde tilbudt seg å erstatte det hadde jeg nok ikke sagt nei.

For meg er det en selvfølge at jeg skal erstatte noe jeg har ødelagt. Jeg skjønner at ikke alle tenker slik, så jeg hadde derfor ikke krevd det samme av mine gjester. Men som sagt, jeg hadde ikke sagt nei om de tilbø seg.

Synes det er flott at du erstatter glasset, philippa starck. Verten blir helt sikkert glad! :)

Skrevet

Jeg oppfattet det dithen at verten ønsket erstatning, beklager. Selvsagt er det en flott ting å erstatte ting man har ødelagt! Det ville jeg også gjort.

Oppfattet vel at verten nærmest hadde krevd erstatning ettersom trådstarter hadde fått navnet på glasset. Det er ihvertfall ikke sånt jeg går og har oppi hodet, så jeg regnet med at hun hadde fått beskjed om å kjøpe nytt. Sorry! :wink:

Gjest gjesta
Skrevet

For meg virker det som du henger i utrolig snobbete kretser :o 250,- for et glass? Hadde aldri brukt så dyre glass på en fest, de egner seg mer til en fin middag syns jeg. Eier selv ikke så dyre glass, selv om jeg har penger til det, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Hva er vitsen med så dyre ting, og når de knuses attpåtil?

Nei, bruker heller penger på opplevelser jeg, og er ikke så opptatt av materielle ting som enkelte andre tydeligvis er.

Hva skal jeg si da...

Jeg setter veldig stor pris på vakker krystall og har noen vinglass til 600 kr/stk. En nytelse å bruke. Og nei, jeg er ingen snobb. Finner ikke mye annet "snobbete" i mitt hjem annet enn glassene og en sjokolademugge fra 1800-tallet (arvet).

Bruker de gjerne når vi inviterer til middag, men har andre glass når det er fest :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Snobbete kretser med et glass til kr 250,-?????

Det er da det dummeste jeg har hørt, men muligens er den som skrev det veldig ung.

Jeg har krystallglass, porselenservise og sølvtøy. Da vi skulle gifte oss for mange år siden, sa både Mamma og Svigers at dette var noe å ønske seg, for man har det resten av livet. Jeg gjorde så, og er veldig glad for at vi hørte må dem. Men å kalle meg en snobb, nei, det gjør jeg ikke. De aller fleste av våre venner har (eller holder på å samle) krystallglass og sølvtøy, og vår omgangskrets består av både butikkmedarbeidere, snekkere, lærere, vernepleiere, dataingeniører osv og jeg tror at ingen av disse oppfatter seg som snobbete :ler:

Jeg har krystallglass selv, og bruker disse til fest. Når vi har rølpefest bruker jeg rimligere glass.

Som vertinne hadde jeg ikke sagt fra at jeg ville ha erstattet et knust glass, men må innrømme at jeg hadde satt pris på å få et nytt. Syns bare det er vanlig folkeskikk........

Jeg syns det er kjempeflott at Philippa vil kjøpe nytt glass, og verten setter nok stor pris på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...