philippa starck Skrevet 29. mai 2005 #1 Skrevet 29. mai 2005 Jeg var på fest i går, og klarte å knuse et glass... :oops: (nei, jeg var IKKE full!! ) Glasset heter Surf, og var et likørglass. Må kjøpe et nytt i morgen, men er det noen som vet hvor de selger dem, evt hva de koster?
Gjest Gjeeeest Skrevet 29. mai 2005 #2 Skrevet 29. mai 2005 Det er Hadelands og, ups, noen av de dyreste Hadeland har i salg. Desverre. Men nå er det jo ofte salg på de store magasinene, og de fører nok alle denne serien.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 29. mai 2005 #3 Skrevet 29. mai 2005 De har serien på Glassmagasinet. Vet ikke akkurat hva likørglasset koster, men til sammenligning koster rødvinsglasset 298.
Gjest Webben Skrevet 29. mai 2005 #4 Skrevet 29. mai 2005 http://www.hadeland-glassverk.no/ Navn: Surf, Likørgl.6 cl.slipt Designer: Edla Freij Pris: 249,00
philippa starck Skrevet 29. mai 2005 Forfatter #5 Skrevet 29. mai 2005 Takk skal dere ha! 250,- var tross alt ikke SÅ ille.... (jeg hadde forestilt meg det dobbelte!!)
Spirito Skrevet 30. mai 2005 #6 Skrevet 30. mai 2005 Må du betale for det? :o Hvis man ikke har råd til å miste et glass eller to på en fest er det på tide å kjøpe noen billigere glass til festbruk... Men det er min mening da.
hilli Skrevet 30. mai 2005 #7 Skrevet 30. mai 2005 Må du betale for det? :o Hvis man ikke har råd til å miste et glass eller to på en fest er det på tide å kjøpe noen billigere glass til festbruk... Men det er min mening da. Det slo meg også....
philippa starck Skrevet 30. mai 2005 Forfatter #8 Skrevet 30. mai 2005 Må du betale for det? :o Hvis man ikke har råd til å miste et glass eller to på en fest er det på tide å kjøpe noen billigere glass til festbruk... Men det er min mening da. For min del synes jeg nå det bare er helt normal folkeskikk å erstatte det man har ødelagt! :o
Spirito Skrevet 30. mai 2005 #9 Skrevet 30. mai 2005 For min del synes jeg nå det bare er helt normal folkeskikk å erstatte det man har ødelagt! :o Ja, det er klart det er normal folkeskikk å tilby erstatning. Men jeg synes også det er normal folkeskikk av verten å avslå tilbudet. Det ville ihvertfall jeg gjort hvis en av mine gjester var uheldige.
hilli Skrevet 30. mai 2005 #10 Skrevet 30. mai 2005 Ja, det er klart det er normal folkeskikk å tilby erstatning. Men jeg synes også det er normal folkeskikk av verten å avslå tilbudet. Det ville ihvertfall jeg gjort hvis en av mine gjester var uheldige. :enig_animasjon: Med mindre du kastet det i veggen da....
Gjest Fruktfat Skrevet 30. mai 2005 #11 Skrevet 30. mai 2005 skal man bare ha IKEA da? regner vel ikke med at det går et par glass hver gang man har fest?? jeg liker å ha fine ting, og det er dyrt med ekte saker, og om det ble knust et par glass et par ganger i året hadde jeg blitt fryktelig lei meg, er jo oppi endel hundrelapper da! men skjønner jo at dere trenger en unnskyldning for å bruke IKEA glassene til fest. (jeg synes det var flott gjort å tilby seg å betale for det)
hilli Skrevet 31. mai 2005 #13 Skrevet 31. mai 2005 skal man bare ha IKEA da? regner vel ikke med at det går et par glass hver gang man har fest?? jeg liker å ha fine ting, og det er dyrt med ekte saker, og om det ble knust et par glass et par ganger i året hadde jeg blitt fryktelig lei meg, er jo oppi endel hundrelapper da! men skjønner jo at dere trenger en unnskyldning for å bruke IKEA glassene til fest. (jeg synes det var flott gjort å tilby seg å betale for det) Poenget er vel at det er vertinnen og ikke gjesten som bestemmer hvilke glass som brukes. Det er like lett å velte et ikea-glass som antikk krystall til flere tusen kroner. Er du så redd for tingene dine så burde de kanskje bare stå til pynt.
Gjest brita ii Skrevet 31. mai 2005 #14 Skrevet 31. mai 2005 Takk skal dere ha! 250' date='- var tross alt ikke SÅ ille.... (jeg hadde forestilt meg det dobbelte!!)[/quote'] For meg virker det som du henger i utrolig snobbete kretser :o 250,- for et glass? Hadde aldri brukt så dyre glass på en fest, de egner seg mer til en fin middag syns jeg. Eier selv ikke så dyre glass, selv om jeg har penger til det, og kommer nok aldri til å gjøre det heller. Hva er vitsen med så dyre ting, og når de knuses attpåtil? Nei, bruker heller penger på opplevelser jeg, og er ikke så opptatt av materielle ting som enkelte andre tydeligvis er.
Spirito Skrevet 31. mai 2005 #15 Skrevet 31. mai 2005 Hva er galt med IKEA-glass da? Er det liksom ikke fint nok til fest og hverdags? Greit nok at man kanskje ikke tar dem frem til bryllup og konfirmasjon, altså, men det er da grenser for hvor snobbete man kan være. :o Synes IKEA har mange fine glass jeg.
philippa starck Skrevet 31. mai 2005 Forfatter #16 Skrevet 31. mai 2005 [ Nei, bruker heller penger på opplevelser jeg, og er ikke så opptatt av materielle ting som enkelte andre tydeligvis er. Til det utsagnet kan jeg bare si: Nei, jeg henger heller ikke i "utrolig snobbete kretser". Vertinnen ønsket å lage en flott sammenkomst, og da synes jeg virkelig hun skal få sette frem de glassene hun vil. Det var tross alt JEG som var klønete nok til å knuse et. Dessuten har jeg heller ikke TILBUDT meg å kjøpe et nytt glass, jeg bare gjør det. Fordi jeg synes det er det riktige.
Gjest gjest1 Skrevet 31. mai 2005 #17 Skrevet 31. mai 2005 Det er jo litt hyggelig å kunne dekke ett flott bord. Og har man samlet en serie med glass er det kanskje ennå mere hyggelig å bruke dem? Hadde nok ikke satt fram dyre glass på en fest. men det er jo fort gjort å knuse et glass også i edru tilstand? Hadde jeg vært så uheldig å knuse noe hadde jeg tilbudt meg å erstatte det!
Gjest Anonymous Skrevet 31. mai 2005 #18 Skrevet 31. mai 2005 Det er da vel knekkende likegyldig om hun har knust glasset på fest eller på en fin middag (her er det flytende overganger, spør du meg...) Philippa: Synes det er kjempefint at du vil kjøpe et nytt glass! Håper vertinnen blir glad. :-)
Marissa Skrevet 31. mai 2005 #19 Skrevet 31. mai 2005 Flott at du kjøper nytt glass! Jeg hadde likt det hvis jeg var vertinne, men jeg ville aldri bedt en gjest om å erstatte et knust glass.
sixx Skrevet 31. mai 2005 #20 Skrevet 31. mai 2005 [Det var tross alt JEG som var klønete nok til å knuse et. Dessuten har jeg heller ikke TILBUDT meg å kjøpe et nytt glass, jeg bare gjør det. Fordi jeg synes det er det riktige.Jeg er helt enig med deg, og hadde gjort det samme, men vet at mange hadde trukket på skuldrene og latt det være med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå