Gå til innhold

Forstuet eller brekt tå

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja som overskriften sier så har jeg enten brekt eller forstuet tåen. 

Noen som vet hvor langt tid det kan ta før det ikke er så vondt å gå? Akkurat nå er det veldig vondt. Skjedde i dag. Har jo masse julegaver å kjøpe osv osv 😩 

Anonymkode: 6aa2c...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enkelt forklart, det er vondere å briste enn å brekke. Så hvor vondt har du?

Anonymkode: c0a86...aea

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enkelt forklart, det er vondere å briste enn å brekke. Så hvor vondt har du?

Vanskelig å forklare, men er veldig vondt å gå på den. Og tåa er mørkeblå under. 

så på den tingen jeg sparka til istad, at det er en sånn metallstang som står ut. Ikke rart jeg har vondt om det var det jeg traff

Skrevet

Får jo vondt i hele beinet av å gå så rart 🙄

Skrevet

Du kan dra til fastlegen eller legevakten og få henvising til røntgen, men det synes jeg er bortkasta penger. Det eneste som blir gjort uansett er at man teiper sammen den brekte/forstua tåa inntil en av nabotærne og belaster foten minst mulig, altså bruk krykker og la det vente på at det gror.. jeg forstua tåa en gang og gjorde det jeg forklarte over + krykker, gikk fint å gå igjen etter ca 2 uker. 

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar. Var innom legekontoret, og de sekretærene sa de ikke sender inn til legen pga det. At det aldri blir gjort annet enn å teipe. 
så har kjøpt teip, men ikke villet teipe enda siden det er så vondt. 

vurderer krykker, men er ikke det overdrevet? Føler det virker så dumt når det bare er en tå. Selv om det er veldig vondt å gå på den

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Var innom legekontoret, og de sekretærene sa de ikke sender inn til legen pga det. At det aldri blir gjort annet enn å teipe. 

vurderer krykker, men er ikke det overdrevet? Føler det virker så dumt når det bare er en tå. Selv om det er veldig vondt å gå på den

Bruk krykker.

Spente tåa selv for 2 mnd siden. Er mye bedre å gå nå, men har vondt enda og tåa er fremdeles hoven. 

jeg brukte ikke krykker, men skulle ønske jeg hadde gjort det. hadde kanskje vært bedre nå da.

Anonymkode: 0df2b...6b5

Skrevet

Det er helt grusomt å spenne til tåa. Jeg tror faktisk jeg knakk min en gang jeg gjorde det (ble jo aldri sjekket), gikk «normalt» på den og gikk fra å ikke ha særlig store plager (litt hoven med rød/rosa/blå merke), til dobbel/tredobbel størrelse og ble litt skjev og vond å bøye i ettertid.

Helt ærlig, anbefaler krykker, ikke legg for mye vekt, så sparer du kanskje deg for en litt skjev tå i ettertid 😅

Eneste de tar «alvorlig» på av slike ting er storetåa, og om det er ekstrem feilstilling.

Jeg ville unngått for mye gåing i starten, bestill presanger på nett kanskje? Eller vente, noen dager med juleshoppingen :) 

God bedring 💙

Anonymkode: 477ac...ea3

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt grusomt å spenne til tåa. Jeg tror faktisk jeg knakk min en gang jeg gjorde det (ble jo aldri sjekket), gikk «normalt» på den og gikk fra å ikke ha særlig store plager (litt hoven med rød/rosa/blå merke), til dobbel/tredobbel størrelse og ble litt skjev og vond å bøye i ettertid.

Helt ærlig, anbefaler krykker, ikke legg for mye vekt, så sparer du kanskje deg for en litt skjev tå i ettertid 😅

Eneste de tar «alvorlig» på av slike ting er storetåa, og om det er ekstrem feilstilling.

Jeg ville unngått for mye gåing i starten, bestill presanger på nett kanskje? Eller vente, noen dager med juleshoppingen :) 

God bedring 💙

Anonymkode: 477ac...ea3

Tusen takk for det og for svar ☺️🤗  Ja skjønnte det sånn at det er hvis det gjelder storetåa eller at den er veldig skjev, at de gjør noe med det. 
tror jeg få ordne meg krykker, så kanskje man slipper at det varer lengre eller at noe blir feil. Og det ikke blir så vondt å bevege seg. Må jo bevege seg litt, skal jo jobbe. 

julegavehandlinga får bare vente litt, litt vanskelig å bære når man går på krykker kom jeg på 😂🙈

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for det og for svar ☺️🤗  Ja skjønnte det sånn at det er hvis det gjelder storetåa eller at den er veldig skjev, at de gjør noe med det. 
tror jeg få ordne meg krykker, så kanskje man slipper at det varer lengre eller at noe blir feil. Og det ikke blir så vondt å bevege seg. Må jo bevege seg litt, skal jo jobbe. 

julegavehandlinga får bare vente litt, litt vanskelig å bære når man går på krykker kom jeg på 😂🙈

Ryggsekk er genialt når man går på krykker...

Anonymkode: 8825c...276

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir mindre vondt når du får teipet den vonde tåa inntil nabotåa. Og så tar du på deg sko som tåa synes kan være akseptable å gå i. Litt hæl var faktisk mye bedre enn helt paddeflate fant jeg ut da jeg hadde sparket inn i et hjørne og knekt 'peketåa' på den ene foten. 

Det er ikke dagen for å fyke rundt å handle julegaver med en brukket/bristet tå.

Anonymkode: c8b92...c66

• Liker 1
Skrevet

Ja, teip så fort som mulig, og jeg tror også det beste er å belaste så lite som mulig, altså krykker. Da jeg brakk en tå lånte jeg sko av ei venninne som har to nummer større enn meg, men det føles utrolig teit at en liten tå skal gjøre en så invalid. 

Anonymkode: ffa59...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...