AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har en deltidsjobb. I utgangspunktet to faste dager i uka, jobber 4.5 timer per dag. I praksis jobber jeg mer, gjerne fem dager i uka. Det er mulig å sette seg opp på ledige vakter. Nå i høst har jeg jobbet med noe annet i samme bedriften, og fører timelister. Jeg bestemmer egentlig hvor mye jeg vil jobbe, men prøver jo å jobbe nok til å bli ferdig i rimelig tid. Antall timer og dager per uke varierer. Vært oppe i 6 dager noen uker. Nå har jeg blitt syk og holder meg hjemme i morgen. Hva da med lønn? Onsdag er en av mine faste dager, men jeg er fritatt fra den vanlige jobben i morgen for å jobbe med det andre prosjektet. Anonymkode: 93413...d92
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Hovedregelen er at man har opparbeidet seg egenmeldingsdager når man har arbeidet på samme arbeidsplass i 2 måneder eller mer. Men man får kun lønn for egenmeldingsdager når du har avtalt jobb den dagen. Hvis du etter avtalen egentlig jobber onsdager, skulle du egentlig hatt lønn for egenmeldingsdag i morgen. Men dette endrer seg jo litt i og med at du er fritatt fra vaktene dine for å jobbe med et annet prosjekt (men dette skal helst være ført inn i en avtale?). Anonymkode: e8565...055
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå