AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #41 Skrevet 7. desember 2019 1 minutt siden, Howl skrev: Med mindre buret inne er 3x3 meter så er det ikke stort nok, beklager. Jeg tenkte det skulle være mye større enn 3x3. En labrador blir stor. Anonymkode: 93bb1...94f
Howl Skrevet 7. desember 2019 #42 Skrevet 7. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenkte det skulle være mye større enn 3x3. En labrador blir stor. Anonymkode: 93bb1...94f Nå finnes det ikke engang så store bur heller dessverre. Så det beviser bare hvor uegna det er med labrador i bur. 1
LadyGrey Skrevet 7. desember 2019 #43 Skrevet 7. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Et bur som skal være inne skal være mye større enn et bilbur. Et innebur skal være stort nok til at hunden kan bevege på seg, stå, snu seg rundt komfortabelt og strekke seg. Et bilbur skal være så lite at hunden ikke kan stå komfortabelt eller strekke seg, men ligge tett og stødig inni buret, hvis buret er så stort at de er komfortable I andre stillinger enn ligging, og til nøds sitting, så vil de slenges rundt i det I en kollisjon eller utforkjøring. Sele anbefales ikke til større hund. I følge NAF vil en kollisjon i kun 50km/t gjøre at en hund på rundt 17 kg blir slengt fremover med en vekt på 1000kg. En vanlig sele holder ikke igjen det. Og du vil ikke ha tusen kg i bakhodet. Anonymkode: 93bb1...94f Bilbur skal ikke være for stort, men hunden skal selfølgelig kunne ligge og sitte komfortabelt.. Og kunne både stå å strekke seg. Noe annet er uaktuelt for min hund iallefall..
TinaChristina Skrevet 7. desember 2019 #44 Skrevet 7. desember 2019 En trygg plass der valpen kan sove/søke til/ha timeout og være ifred. Ikke for stort bur f.eks da det kan føles utrygt. Bilsikring Mat, skåler, godbiter til så smått å starte trening Biteleker da de biter på alt Halsbånd er greit å venne de til fort. Sele, turbånd Klosaks, hundebørste, tannpleiesett og valpeshampo
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #45 Skrevet 7. desember 2019 Altså, alle dere som mener det er dyremishandling å kjøpe bur til valpen kan igrunnen bare forlate tråden. Bur kjøper vi uansett. Og med lite bur mener jeg ikke et bur som er for lite for hunden fra start, men et bur som varer noen mnd og så kjøpe større. Det valgte vi uansett ikke å gjøre - så bare slutt. Og ja, hunden blir stort sett gående fritt i stua med meg mens jeg er hjemme (blir mye hjemme det neste halvåret). Bur skal brukes for at hunden skal ha en egen plass den kan trekke seg bort fra folk når den blir sliten, samt åpenbart til bilkjøring etter hvert. Samt det er greit å ta med om vi er på besøk hos noen og hunden trenger litt pusterom for seg selv (ALTSÅ GÅR FRIVILLIG INN I BURET). Vi kommer ikke til å lukke buret med mindre det er kjøring eller spesielle grunner til det. Til dere andre som ikke kverulerer og kverner på buret, tusen takk for innspill om leker og bøker! Hvor ofte pusser dere tennene på hundene? Anonymkode: 726f2...b48 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #46 Skrevet 7. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Altså, alle dere som mener det er dyremishandling å kjøpe bur til valpen kan igrunnen bare forlate tråden. Bur kjøper vi uansett. Og med lite bur mener jeg ikke et bur som er for lite for hunden fra start, men et bur som varer noen mnd og så kjøpe større. Det valgte vi uansett ikke å gjøre - så bare slutt. Og ja, hunden blir stort sett gående fritt i stua med meg mens jeg er hjemme (blir mye hjemme det neste halvåret). Bur skal brukes for at hunden skal ha en egen plass den kan trekke seg bort fra folk når den blir sliten, samt åpenbart til bilkjøring etter hvert. Samt det er greit å ta med om vi er på besøk hos noen og hunden trenger litt pusterom for seg selv (ALTSÅ GÅR FRIVILLIG INN I BURET). Vi kommer ikke til å lukke buret med mindre det er kjøring eller spesielle grunner til det. Til dere andre som ikke kverulerer og kverner på buret, tusen takk for innspill om leker og bøker! Hvor ofte pusser dere tennene på hundene? Anonymkode: 726f2...b48 Vetrinæren vår anbefalte et par minutter hver kveld 😊 var lite vits hvis man bare tok 1 gang i uka sa han. Med rutine synes også hunden at det ikke er så farlig og blir vandt. Anonymkode: 665e6...884
Howl Skrevet 7. desember 2019 #47 Skrevet 7. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, alle dere som mener det er dyremishandling å kjøpe bur til valpen kan igrunnen bare forlate tråden. Bur kjøper vi uansett. Og med lite bur mener jeg ikke et bur som er for lite for hunden fra start, men et bur som varer noen mnd og så kjøpe større. Det valgte vi uansett ikke å gjøre - så bare slutt. Og ja, hunden blir stort sett gående fritt i stua med meg mens jeg er hjemme (blir mye hjemme det neste halvåret). Bur skal brukes for at hunden skal ha en egen plass den kan trekke seg bort fra folk når den blir sliten, samt åpenbart til bilkjøring etter hvert. Samt det er greit å ta med om vi er på besøk hos noen og hunden trenger litt pusterom for seg selv (ALTSÅ GÅR FRIVILLIG INN I BURET). Vi kommer ikke til å lukke buret med mindre det er kjøring eller spesielle grunner til det. Til dere andre som ikke kverulerer og kverner på buret, tusen takk for innspill om leker og bøker! Hvor ofte pusser dere tennene på hundene? Anonymkode: 726f2...b48 Glemmer alltid å pusse tennene på mine egne, men veterinæren anbefaler at man pusser hundens tenner hver kveld, så dersom dere får inn dette som vane fra starten av så er det supert!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå