Gå til innhold

Steder med grei reisevei til Fornebu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg begynner i ny jobb på Fornebu om noen måneder, og kommer flyttende fra utenfor Oslo. Har begynt å undersøke hvilke områder som har ok reisevei med kollektivtransport, men det er litt vanskelig å få oversikt over alle buss- og trikkelinjer. Er det noen her som jobber på Fornebu og var maks 45 minutters reisetid (uten bil)? Jeg er også førstegangskjøper, så beste vestkant er dessverre ikke aktuelt. 

Anonymkode: 9ad51...ba5

Skrevet

Lier- området , hvis du ikke skal bo deg ihjel!

Anonymkode: 426d5...a28

• Liker 1
Skrevet

Et sted langs 31 linjen. Tonsenhagen/Årvoll for eksempel. 

Anonymkode: 8d2ab...ac0

• Liker 4
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et sted langs 31 linjen. Tonsenhagen/Årvoll for eksempel. 

Anonymkode: 8d2ab...ac0

Støtter den. Pendlet mellom Tonsenhagen og Fornebu hver dag i 5 år. Er endestopp i begge retninger, så nesten alltid garantert sitteplass (ihvertfall fra Tonsenhagen). Veldig fint sted å bo også, rett ved marka😄

Anonymkode: d22e9...ca1

• Liker 4
Skrevet

Du bør se på 28-linjen, 24-linjen og 31-linjen, er de jeg kommer på at går der. 31 er den som går oftest og kanskje den som er mest aktuelt å se langs ruten til. Mener det går noen ekspressbusser i rushen også, 31E og en annen (de la ned 36E?) Disse går inn til byen men bruker ganske lang tid gjennom sentrum. Så sjekk hvor disse stopper og :)

Ellers stopper toget på Lysaker og derfra kan du ta mange busser mot Fornebu, de går hele tiden, så om du bor nære toget er det praktisk. Tar du banen fra et sted kan du bytte til 31 på Nathionalteateret, der stopper alle t-banene. Du kan også bytte til 28 på Carl Berner, Majorstuen og Smestad.

Er du ung og ønsker å bo sentrumsnært? Ser noen foreslår feks Lier, det er jo veldig langt utenfor byen og passer best for barnefamilier... Jeg bodde ved 28-linjen på Torshov og det var ok reisevei til Fornebu, ca. 35 min med bussen. Har også bodd ved 24-linjen ved Tåsen og den sto en del i kø over Smestad men gikk iallfall direkte. Begge disse går bare i rushtiden. 

Er generelt en del kø og fulle busser i rushtiden...

Anonymkode: 4f3a5...09f

• Liker 3
Skrevet

28 min fra Lillestrøm stasjon til Telenor Arena-ish. Tog til Lysaker og buss videre.9

Anonymkode: cf382...b6a

• Liker 1
Skrevet

Hva med...

.... Fornebu?

• Liker 5
Skrevet

Hva med Nesodden, ferje over hver dag samt et utrolig vakkert sted. 

Anonymkode: f6402...012

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Det hender vel endel dager på vinteren at dette ikke er mulig pga isforhold? Ikke at det trenger å være et stort problem, annet enn de dagene det gjelder.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, skrue skrev:

Det hender vel endel dager på vinteren at dette ikke er mulig pga isforhold? Ikke at det trenger å være et stort problem, annet enn de dagene det gjelder.

Husker ikke sist dette var et problem, de har båter som går litt saktere men som kan bryte den tynne isen det evnt. blir. 

Mer stabilt enn NSB kan man si😜

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Mer stabilt enn NSB kan man si😜

Det er unektelig et poeng.

Skrevet
På 6.12.2019 den 22.59, prt90 skrev:

Hva med...

.... Fornebu?

TS her. Morsom, du. Der er jækla dyrt der ute, og ikke spesielt hyggelig. Hadde sett for meg noe mer naturnært. :)

Skrevet
På 7.12.2019 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Bor du der? Er redd for å få klaustrofobi der ute, men det er nok en irrasjonell frykt, hehe. Hvor lange turer kan man gå uten å støte på bebyggelse? 

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Morsom, du. Der er jækla dyrt der ute, og ikke spesielt hyggelig. Hadde sett for meg noe mer naturnært. :)

Helt enig i at Fornebu er et høl, derfor antok jeg at det var billig der. Ante ikke at det var dyrere enn Oslo Sentrum der ute 🤣

Et helvete å komme seg dit med kollektivtransport. Er faktisk mulig båt fra Nesodden er den beste planen..

Skrevet

Hvis det er viktig å bo naturnært kan kanskje områdene ved inngangen til Sørkedalen være noe? Selv om det er Oslo Vest er det ikke så dyrt der, og det går en buss ned til Lysaker iallfall (husker ikke om den fortsetter til Fornebu). Søk på Bogstadvannet og sjekke de boligområdene mellom der og Røa på Finn.

Anonymkode: 4f3a5...09f

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 3.12.2019 den 23.19, AnonymBruker skrev:

Støtter den. Pendlet mellom Tonsenhagen og Fornebu hver dag i 5 år. Er endestopp i begge retninger, så nesten alltid garantert sitteplass (ihvertfall fra Tonsenhagen). Veldig fint sted å bo også, rett ved marka😄

Anonymkode: d22e9...ca1

Har egentlig veldig lyst til å bo på Tonsenhagen, virker som prisnivået er noe mer overkommelig, pluss at området er utrolig fint. Synes du ikke det tar for lang tid å pendle derfra til Fornebu? Man bruker vel lett nesten en time fra man går ut døra til man er på kontoret? 

AnonymBruker
Skrevet

Ville sett på steder i Buskerud og Vestfold som har togstasjon. Eventuelt togstasjoner i Akershus og Østfold, men toget der går saktere. 

Anonymkode: fa693...e81

AnonymBruker
Skrevet
På 9.12.2019 den 0.53, AnonymBruker skrev:

Dyrt er det. Men hyggelig? Ja! Søk opp bilder av Nansen parken, storøyodden osv. Masse fine turområder. Evt mot Snarøya. 

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=152149615

Anonymkode: 90ee8...03f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...