AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Sluttet med p-pillene på søndag da vi har lyst å begynne prøvingen (skulle egentlig være ferdig med brettet på fredag som kommer) slurvet litt med pillene det brettet. Nå har jeg hatt murringer som minner om menssmerter siden søndag. Skal jo egentlig ikke ha mensen før lørdag/søndag. Kjennes ut som jeg har mensen - bare uten blodet. Er dette vanlig rett etter p-pille slutt? Eller kan jeg være gravid? Er det andre ting som er vanlige å oppleve etter p-pille slutt? Har gått på de i mangen år, så husker ikke hvordan ting var før. Anonymkode: 8fb31...254
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Når jeg brukte p-piller, og tullet med pillene (glemte de 2 dager på rad eller mer, sjelden, men skjedde et par ganger). Så fin jeg en bortfallsblødning. Også når jeg slutta midt i et brett, så fikk jeg blødning noen dager etter jeg tok siste pilla, så tenker at det er normalt? Selv opplever jeg bortfallsblødning som en del annerledes enn selve mensen. Mensen er mer smertefull, og noe mer blødning. Også kommer det oftere. På pillene hopper jeg over til jeg begynte og spørre, det får jeg ikke gjort utenom pillen. Du kan også bli mer hormonell, og irritert. Det trur jeg at jeg selv merker når jeg ikke går på pillene. Anonymkode: 36311...bd9
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #3 Skrevet 4. desember 2019 Man har jo ikke ekte menstrasjon under p-piller - kun en blødning under sukkerpilleuka. Den første blødinga kan dermed være kun en blødning, ikke mensen. Likevel kan du ha hatt en eggløsning med en gang du sluttet på pillene. Som et resultat av p-pille-slutt kan kroppen reagere med å slippe ett, til og med to, egg. Kjenner flere som har blitt gravid før første menstrasjon, så du kan i teorien være gravid. Det eneste som kan gi deg svare er i midlertid en test. Ellers tror jeg ikke du får noen spesielle ''symptomer'' på pilleslutt, annet enn at du kanskje får en syklus som ligner mer på den du hadde før du startet med hormoner. Mer smerter og blødning, for eksempel. I tillegg til at eggløsning kommer tilbake, og noen opplever også symptomer på dette (mage, EL-slim etc). Merket selv også litt økt hårvekst undrer armene og sånt, som trolig er følge av lavere nivåer av østrogen 😊 Anonymkode: d2399...003
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå