Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du skittentøyet ditt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kurv i skap på soverommet: 60, ull, 40 grader.

Anonymkode: 226a5...149

Skrevet

Har 2 kurver på badet - én for lyst tøy og én for mørkt tøy. 

Skrevet

Jeg har én skittentøyskurv på badet og én på vaskerommet, og sorterer når jeg skal vaske. Hadde jeg hatt plass til det ville jeg hatt et system med en kurv for hver kategori. 

Hvilke kategorier som finnes er jo et kapittel for seg. Det ser man lett hvis man leser en del klesvask-tråder her inne. :hoho: 

Skrevet

Skiller syntet fra bomull, og sokker fra truser. Legger dem i vaskenett, så jeg skal slippe stor regning for noe som forsvant inn i maskinen.

farger er jeg ikke så nøye på når det kommer til håndklær, sokker, sengetøy og truser. Vaskes aldri lavere enn 60, og alltid på 95 om sengetøyet er med. Men blander aldri rødt og hvitt.

mopper vaskes separat, men bruker helst engangsmopper, da disse er ekle å fjerne, hår, støv og smuss fra, før de vaskes. Tror ikke det er så bra for maskinen.

Anonymkode: e2527...306

Skrevet

Har to skittentøyskurver på badet. Et for klær, og en for håndklær og undertøy.

Når den med klær er full så sorterer jeg lyst, mørkt, ull og eventuelt det som må vaskes ekstra skånsomt.

Håndklær og undertøy vaskes på høy varme sammen.

Sengetøy vasker jeg for seg selv.

Anonymkode: 67b60...fd4

Skrevet

på gulvet foran vaskemaskin. Håndkler ved siden av. Vasker 1 maskin hver dag, 1dag 60 grder og neste40 grder. Kjøper kun klær til hverdags som går i en av de katogoriene.

Anonymkode: ad9cd...71e

Skrevet
23 timer siden, Lillemorbare skrev:

På gulvet på vaskerommet, i forskjellige hauger ettersom hva det er/hva det skal vaskes på. 

Bra det ikke bare er meg som har den metoden :P

Anonymkode: ecbb2...e9d

Skrevet

Nå har vi to skittentøyskurver på vaskerommet, en haug med skittentøy på badegulvet, en flyttekartong med skittentøy på soverommet og en haug med skittentøy på soveromsgulvet. Akkurat flytta, så vi har ikke sånn veldig system på ting nå. Men planen er tre smale (men høye) kurver (sengetøy, vaskekluter, kjøkkenhåndkle o.l + 60 + 30-40) pluss en mindre kurv (håndvask) på vaskerommet, to kurver på badet (håndklær + klær) og en på soverommet (klær).

Anonymkode: aad3f...5ec

Skrevet
På 3.12.2019 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppbevarer du skittentøyet? Har du noe system? Har du alt sammen eller skiller du ting som undertøy, treningstøy osv som er ekstra skittent? 

Anonymkode: b72e4...984

I en forseglet boks merket radioaktivt avfall ☢️. Men av og til bruker jeg bare skittentøyskurva. 

Skrevet

Vi har sjakt fra bad til vaskerom. Så da havner alt i en kurv og sorteres når vi skal vaske. Det som ikke vaskes der og da (hvis haugen er for liten) legges i vasketøyskurv ved siden av vaskemaskinen.

Anonymkode: a52b7...24b

Skrevet

5 kurver på vaskerom. En til usortert, en til 60 grader, 40 grader mørke,  40 grader lyse, ullvask.

I tillegg har jeg en balje i en skuff til "annet", som håndvask, eller hvitt som ikke skal vaskes med lyst, plagg som kan farge av eller tilsvarende.

Skrevet

Har en skittentøyskurv på hvert soverom, pluss en på badet. Slik unngår vi at skittentøy blir liggende og slenge, alltid en skittentøyskurv i nærheten. Dette bæres med jevne mellomrom til vaskerommet, der skittentøyet sorteres i fire kurver; undertøy, håndklær/sengetøy, 40 og 30. Har disse fire kurvene i et sånn dobbelt skittentøyskap-system med hull i dørene. Enkelt og ryddig 😊

Skrevet

Jeg legger det inn i vaskemaskinen, og når jeg bytter sengetøy (1 gang i uken), så vasker jeg sengetøyet, håndkler, kluter , kjøkkenhåndkler og undertøy i en full maskin. Mens den maskinen går så ligger neste vask (40grader og/eller ull) på gulvet på i 'ventesone'

Anonymkode: fae22...086

Skrevet

Kurv på badet og i gangen hos ungene. Blir sortert på vaskerommet, der vi har to skittentøysskap fra ikea, totalt 4 rom. Love it!

Anonymkode: efe5e...46a

Skrevet
På 3.12.2019 den 21.14, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppbevarer du skittentøyet? Har du noe system? Har du alt sammen eller skiller du ting som undertøy, treningstøy osv som er ekstra skittent? 

Anonymkode: b72e4...984

En kurv til lyst tøy og en til mørkt tøy. Har i etterkant innsett at jeg uansett kunne hatt én stor kurv, for jeg skiller alltid inn i lyst, mørkt, sengetøy/håndkler/hvite sokker, ull og treningstøy uansett. Drømmen for neste bolig er et vaskerom der jeg kan ha fem kurver 😄 

Annonse
Skrevet

En stor og dyp skuff på vaskerommet. 

Våte handklær/klær henges på knagg bak dør på vaskerom. 

Våte kluter og kjøkkenhandklær henges på stativ inni skap, over varmtvannsbereder. Så i egen kurv i samme skap. 

Vasker alt hver søndag. Tømmer skuffa og sorterer i hauger. Henter sengetrekk og handklær fra alle bad. Er det veldig lite av en kategori legges det i skuffa igjen, og får vente til neste søndag. 

Anonymkode: c392c...3a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...