Pipaluk Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 (endret) https://www.nrk.no/dokumentar/xl/aksel-ble-syk-over-natta-1.14509877 Er det en egen sykdom( virus) som fører til tics OCD og autismesymptomer eller er det mulig at barnet har tourette syndrom og andre vansker som kan starte brått som uten noen klar foranledning? jeg husker denne dokumentaren for en tid tilbake og nå er det også et program med «Sofas engler» som tar for seg fenomenet Endret 15. april 2023 av Pipaluk Mer passende overskrift 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Jeg tror ikke, jeg vet. Jeg kjenner et barn som har blitt frisk av Panda. Det er som natt og dag å se hvordan han er i dag. Anonymkode: 92684...612 4
Pipaluk Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke, jeg vet. Jeg kjenner et barn som har blitt frisk av Panda. Det er som natt og dag å se hvordan han er i dag. Anonymkode: 92684...612 Hvordan ble han frisk?
snoren Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Nei, jeg tror det er en motediagnose, men det er bare mine fordommer. 1
Pipaluk Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2019 16 minutter siden, snoren skrev: Nei, jeg tror det er en motediagnose, men det er bare mine fordommer. Som ME?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Jeg jobber blant annet med ocd og tror absolutt dette finnes. Men ocd og Tourettes finnes jo også. Men Panda må utelukkes. Hvis noen er så "heldige" og har det, er det jo lett å behandle. Anonymkode: 0e417...30c 3
Pipaluk Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #7 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber blant annet med ocd og tror absolutt dette finnes. Men ocd og Tourettes finnes jo også. Men Panda må utelukkes. Hvis noen er så "heldige" og har det, er det jo lett å behandle. Anonymkode: 0e417...30c Er det så enkelt å behandle det da? Og hvor virksomt er det?
Pipaluk Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #8 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber blant annet med ocd og tror absolutt dette finnes. Men ocd og Tourettes finnes jo også. Men Panda må utelukkes. Hvis noen er så "heldige" og har det, er det jo lett å behandle. Anonymkode: 0e417...30c Hva er forskjellen på barn som primært er diagnostisert med tourette, Ocd tics og de som har fått diagnosen Pandas ( som ikke gis av skolemedisinerne) er panda forkjemperne de som avviser totalt at barnet kan lide av noe psykisk? Det virker litt sånn
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #9 Skrevet 3. desember 2019 1 time siden, snoren skrev: Nei, jeg tror det er en motediagnose, men det er bare mine fordommer. Helt på bærtur? Anonymkode: 335bd...0fa 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #10 Skrevet 3. desember 2019 Jeg også vet. Jeg har et barn med diagnosen. Et barn som var friskt og raskt, sett vekk fra noen halsinfeksjoner som jo ikke er uvanlig hos barn. Langt fremme på alle områder. Over natten endret det seg, og vi hadde et helt jævlig år der vi ble en kasteball mellom instansene helt til en av dem plutselig kom over en, for dem, ukjent diagnose. Da falt alle brikker på plass. Barnet er bra i dag, men den perioden det var sykt...krysser alt vi har for at vi slipper nye runder! Anonymkode: 6a402...b3e 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #11 Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, Pipaluk skrev: Hva er forskjellen på barn som primært er diagnostisert med tourette, Ocd tics og de som har fått diagnosen Pandas ( som ikke gis av skolemedisinerne) er panda forkjemperne de som avviser totalt at barnet kan lide av noe psykisk? Det virker litt sånn Vi tenkte først at vårt barn hadde tourette, men det var for mye som ikke stemte i følge BUP, så vi ble sendt tilbake til barneavdelingen. Det var faktisk BUP som kom opp med at vårt barn burde vurderes i forhold til pandas. Anonymkode: 6a402...b3e 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #12 Skrevet 4. desember 2019 Jeg kjenner en. Han fikk Ivig-behandling og ble mye bedre, men har nok en ocd uansett. Anonymkode: 20a5c...b9f 2
Pipaluk Skrevet 4. desember 2019 Forfatter #13 Skrevet 4. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en. Han fikk Ivig-behandling og ble mye bedre, men har nok en ocd uansett. Anonymkode: 20a5c...b9f Hvor mye behandling(doser) fikk han? Jeg forstår jo legene også som er skeptisk til dette. Man kan jo ødelegge imunnforsvaret totalt
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #14 Skrevet 4. desember 2019 38 minutter siden, Pipaluk skrev: Hvor mye behandling(doser) fikk han? Jeg forstår jo legene også som er skeptisk til dette. Man kan jo ødelegge imunnforsvaret totalt Vet ikke hvor mye, men to ganger. Anonymkode: 20a5c...b9f 1
Pipaluk Skrevet 4. desember 2019 Forfatter #15 Skrevet 4. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor mye, men to ganger. Anonymkode: 20a5c...b9f Det som blir vanskelig er å vite om det er den behandlingen som var utslagsgivende eller om han ville blitt bra av seg selv? Man skal heller ikke kimse av placeboeffekten. Har man sterk nok tro på at det fungerer, så fungerer det!
Pipaluk Skrevet 4. desember 2019 Forfatter #16 Skrevet 4. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi tenkte først at vårt barn hadde tourette, men det var for mye som ikke stemte i følge BUP, så vi ble sendt tilbake til barneavdelingen. Det var faktisk BUP som kom opp med at vårt barn burde vurderes i forhold til pandas. Anonymkode: 6a402...b3e Har hn fått behandling for dette? Hvordan har det fungert?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #17 Skrevet 4. desember 2019 14 timer siden, Pipaluk skrev: Hvordan ble han frisk? Gjennom diett og medisiner. Heftige antibiotikakurer. Anonymkode: 92684...612 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #18 Skrevet 4. desember 2019 1 time siden, Pipaluk skrev: Har hn fått behandling for dette? Hvordan har det fungert? Har ikke fått behandling, for da vi omsider kom på rett plass var det begynt å bli bedre..men da hadde vi virkelig hatt noen tøffe måneder (var dårlig i et år, kjempedårlig i et halvt). Vårt barn fikk utført en tonsillektomi omtrent da det hele startet, noe jeg tror det har mye å si for at det ikke er blitt dårlig igjen. Nå er det som før det ble sykt, og har vært det lenge, men det kan snu. Anonymkode: 6a402...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2023 #19 Skrevet 14. april 2023 Noen som ver hvordan det gikk med Aksel etter behandling i USA 2022? Anonymkode: 16459...25b
Pipaluk Skrevet 15. april 2023 Forfatter #20 Skrevet 15. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Noen som ver hvordan det gikk med Aksel etter behandling i USA 2022? Anonymkode: 16459...25b Det gikk ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå