AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Er ny eier av en Sodastream maskin. Jeg har alltid hatt en frykt for gass under trykk og er redd for eksplosjoner. Hater gassgriller for eksempel. Denne Sodastream maskinen bruker jo gassflasker med kullsyre. Er det noen fare for at en sånn kan eksplodere under bruk eller når man bytter den? Noen som har hørt om det har skjedd noen gang med disse? Ja, jeg vet det er dumt spørsmål, men jeg er seriøst redd for all gass under trykk....:p Anonymkode: fc005...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Du utsetter deg for mye mer fare i trafikken på vei til jobb Jobb med irrasjonell frykt, det fører ingen steder å gå rundt med slike tanker. Anonymkode: 2f027...788 7
Muskath Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har aldri hørt om slike uhell med den type gassflasker. Bare pass på å oppbevare dem så de ikke utsettes for varme.
irrelevant Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Vår eksploderte under bruk. Ble heldigvis ingen skade, måtte bare ta en grundig vask av hele kjøkkenet etterpå
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 Det kan være en defekt, men sjansene er minimal. Større sjans for at flaskene du lager kullsurevann eksploderer. Men veldig lite sannsynlig det og. Anonymkode: fd91f...962
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Just now, irrelevant said: Vår eksploderte under bruk. Ble heldigvis ingen skade, måtte bare ta en grundig vask av hele kjøkkenet etterpå Gassflasken eller den man har væsken i ? Anonymkode: fd91f...962
Muskath Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, irrelevant said: Vår eksploderte under bruk. Ble heldigvis ingen skade, måtte bare ta en grundig vask av hele kjøkkenet etterpå Var det gassflasken som eksploderte?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #8 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, irrelevant skrev: Vår eksploderte under bruk. Ble heldigvis ingen skade, måtte bare ta en grundig vask av hele kjøkkenet etterpå Selve patronen? - eller flasken med vann og kullsyre? Anonymkode: d0cac...7dd
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #9 Skrevet 3. desember 2019 Disse flaskene blir testet jevnlig, og kasseres hvis de er farlige. Det eneste du må passe på, er at du ikke varmer dem opp. Ved temperaturer vesentlig over 50 grader over tid øker faren for at de kan eksplodere. Men det skal veldig mye til. Det som eventuelt kan skje - men som ikke skjer fordi flaskene trykkteste mellom hver fylling - er at ut-ventilen ryker, og all gassen kommer raskt ut. Da vil den flasken oppføre seg som en rakett. Jeg har aldri hørt at det har skjedd hos forbruker. Om all gassen lekker ut, er det liten fare for forgiftning. Du trenger veldig store konsentrasjoner av CO2 for å kveles i et normalt ventilert rom. Mer enn det en slik flaske rommer. Anonymkode: 4e4d6...0db 1
Muskath Skrevet 3. desember 2019 #10 Skrevet 3. desember 2019 Hvis man har saft i sammen med vannet før man har i kullsyre, kan alt sprute utover kjøkkenet, men det er ingen eksplosjon av gassen.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #11 Skrevet 3. desember 2019 3 minutter siden, irrelevant said: Vår eksploderte under bruk. Ble heldigvis ingen skade, måtte bare ta en grundig vask av hele kjøkkenet etterpå Hvis selve gassbeholderen hadde eksplodert under bruk, hadde kroppen din vært full av metallsplinter, og du hadde sannsynligvis dødd, eller blitt invalidisert. En trykkbeholder som eksploderer gjør veldig stor skade, selv om det er en liten beholder. Mener du at trykkventilen sprang, eller at plastflasken du fylte eksploderte? Det ville også skadet deg stygt. Jeg tror du bare har opplevd en uventet dekompresjon. Anonymkode: 4e4d6...0db 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #12 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, Muskath said: Hvis man har saft i sammen med vannet før man har i kullsyre, kan alt sprute utover kjøkkenet, men det er ingen eksplosjon av gassen. CO2 kan ikke eksplodere. Trykkbeholderen derimot, kan - men det vil man ikke oppleve. De fylles til 55 bars trykk ved romtemperatur, men flaskene tåler nok det femdobbelte. Anonymkode: 4e4d6...0db 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #13 Skrevet 3. desember 2019 Huff, når jeg leser at en her har opplevd at en flaske eksploderte angrer jeg for at jeg kjøpte den maskinen.... Er klar over at det er en tåpelig frykt å gå rundt med, men den ble liksom bare forsterket når jeg leser at en her har opplevd det jeg fryktet. Men man kan vel ikke trykke på knappen for karbonisering og så gå vekk mens maskinen jobber, for det kommer pang, med en gang man trykker på knappen, ikke sant? Man rekker ikke gå unna for å skjerme seg for en evt eksplosjon, gjør man vel? (jeg har ikke turt å ta i bruk min ennå, men jeg ser det på reklamene) TS Anonymkode: fc005...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #14 Skrevet 3. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Huff, når jeg leser at en her har opplevd at en flaske eksploderte angrer jeg for at jeg kjøpte den maskinen.... Er klar over at det er en tåpelig frykt å gå rundt med, men den ble liksom bare forsterket når jeg leser at en her har opplevd det jeg fryktet. Men man kan vel ikke trykke på knappen for karbonisering og så gå vekk mens maskinen jobber, for det kommer pang, med en gang man trykker på knappen, ikke sant? Man rekker ikke gå unna for å skjerme seg for en evt eksplosjon, gjør man vel? (jeg har ikke turt å ta i bruk min ennå, men jeg ser det på reklamene) TS Anonymkode: fc005...7b2 Det som er beskrevet er ikke en flaske som har eksplodert. Det er ingen sjanse for at en slik eksplosjon kan skje uten personskader eller materielle skader. Hva som er skjedd, vet jeg ikke, men det er definitivt ikke en flaske som har eksplodert, og du kan ikke legge vekt på det innlegget. Anonymkode: 4e4d6...0db 4
altflyter Skrevet 3. desember 2019 #15 Skrevet 3. desember 2019 Jeg har hatt sodastream i mange år. Jeg tror ikke det er noe du skal bekymre deg for. Hvis det i det hele tatt hadde skjedd med noen, så hadde det vært utallige artikler om det. Det er det ikke, så ikke stress med det 😊 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #16 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det som er beskrevet er ikke en flaske som har eksplodert. Det er ingen sjanse for at en slik eksplosjon kan skje uten personskader eller materielle skader. Hva som er skjedd, vet jeg ikke, men det er definitivt ikke en flaske som har eksplodert, og du kan ikke legge vekt på det innlegget. Anonymkode: 4e4d6...0db Ok, skal prøve å se bort fra det. Det hørtes jo litt... usannsynlig ut, ja, at vedkommende ikke fikk noen skader hun/han nevnte, for det ville man jo garantert fått om noe eksploderte sånn når man står ved siden av det. TS Anonymkode: fc005...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #17 Skrevet 3. desember 2019 Var det ikke en forfatter som nesten ble drept av en sodastream for en stund siden? Mener jeg leste noe om det da hun modellen ble drept av en sånn kremspruteflaske. Anonymkode: ab96d...afa
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #18 Skrevet 3. desember 2019 Jim Starlin. Anonymkode: ab96d...afa
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #19 Skrevet 3. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jim Starlin. Anonymkode: ab96d...afa ? Hva har han med dette å gjøre? TS Anonymkode: fc005...7b2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #20 Skrevet 3. desember 2019 Fant det ut...... Jim Starlin https://www.facebook.com/JimStarlinfanpage/posts/warning-my-sodastream-soda-maker-blew-up-on-me-yesterday-sending-me-to-the-emerg/1160142554069962/ TS Anonymkode: fc005...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå