Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting... Jeg er en (ung) voksen dame som ikke har egne barn, men jeg besøker ofte slekt/barnefamilier. Hos noen av disse er det en forventning om at jeg gjerne tar barna på fanget, uansett hvor store de er. Problemet er at jeg synes det er veldig ubehagelig med nærkontakt og jeg blir ordentlig anspent av å ha barna i fanget. Er det ok å si nei da? Foreldrene tar det liksom for gitt at jeg skal synes det er koselig, selvom de faktisk kommenterer at jeg ser anspent ut🤔

Anonymkode: 545ca...63f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt ok å si nei synes jeg. 

Anonymkode: dd5c3...db0

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med "uansett hvor store de er?"

Jeg tenker at barn skal ikke bli mer enn ett år før de er de som bestemmer hvem de vil sitte på fanger til 😂

Men ja, det er helt innafor å si nei.

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, Teatrica skrev:

Hva mener du med "uansett hvor store de er?"

Jeg tenker at barn skal ikke bli mer enn ett år før de er de som bestemmer hvem de vil sitte på fanger til 😂

Men ja, det er helt innafor å si nei.

Uansett alder hadde vært en bedre formulering😂 men barn fra 4-5 og eldre. Takk for godt svar. Enig med deg!😊

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett alder hadde vært en bedre formulering😂 men barn fra 4-5 og eldre. Takk for godt svar. Enig med deg!😊

Hæ? Er det en forventing om at så store barn skal sitte på fanget? For noe merkelig tull. Da tror jeg bare jeg hadde sagt noe sånt som «Kari er vel stor nok til å bestemme selv om hun vil sitte på fanget eller ikke nå, ikke sant Kari?» 

Anonymkode: f7418...19e

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men opplever du virkelig at foreldre fysisk setter 4-5 åringer på fanget ditt? Det har jeg aldri opplevd før - riktignok har jeg blitt overlevert en baby i ny og men barn over 2 år sitter på fanget mitt hvis de kommer selv, og det gjør de veldig sjelden...

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som du har noen psykiske issues du bør jobbe med?

Du kan selvsagt si nei til hva du vil, men jeg ville kanskje heller fokusert på å bli frisk hvis jeg var deg. 

Anonymkode: a0f7b...eca

Skrevet

Lov å sei nei.

Anonymkode: 458b7...879

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som du har noen psykiske issues du bør jobbe med?

Du kan selvsagt si nei til hva du vil, men jeg ville kanskje heller fokusert på å bli frisk hvis jeg var deg. 

Anonymkode: a0f7b...eca

Psykisk syk fordi hun ikke vil ha barn på fanget? 😂🤦🏻‍♀️

Anonymkode: b6ac3...e73

• Liker 1
Skrevet

Hvis barnet spør om å få sitte i fanget ditt betyr jo at de har tillit til deg, sier du nei til et barn blir det skuffet🤫

Regner med det er barn som du er tante til? Får barna annen oppmerksomhet fra det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...