Mimmii Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Hvordan ser en arbeidsdag ut for dere når det ikke er undervisning? Lurer også litt på hvordan det fungerer på private videregående skoler, som Sonans og Danielsens f.eks.. Hva gjør dere i tiden før ferie, om den private skolen bare har undervisning i tre måneder, altså slutter i november?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Når jeg ikke har undervisning så forbereder jeg undervisning, eller lager prøver, retter prøver, retter oppgaver, rapporter, arb.krav osv, rydder opp etter undervisning, gjør klar til laboratoriearbeid. Osv Jeg vet ikke noe om private gymnas, men antar de har enda lenger arbeidsuke, og dermed har avspasering. Evt må ha flere fag for full stilling enn oss i offentlig skole. Anonymkode: 1d077...42e 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Når jeg ikke har undervisning så forbereder jeg undervisning, eller lager prøver, retter prøver, retter oppgaver, rapporter, arb.krav osv, rydder opp etter undervisning, gjør klar til laboratoriearbeid. Osv Jeg vet ikke noe om private gymnas, men antar de har enda lenger arbeidsuke, og dermed har avspasering. Evt må ha flere fag for full stilling enn oss i offentlig skole. Anonymkode: 1d077...42e Dette! "Alle" tror læreryrket bare innebærer undervisning og litt jobb i forkant.Det er mye annet som krever tid og energi utenom dette også. Elevsamtaler, foreldresamtaler, mailskriving med foreldre, teammøter, fellesmøter, forberede seg til møter og samtaler, logistikk og tidsbruk til å planlegge praktiske ting som skal skje og hvilke rom og utstyr som skal brukes og er ledige, rettearbeid av både prøver, lekser og arbeid fra timen, gi gode tilbakemeldinger, lage undervisning som elevene skal lære noe av, lage og planlegge gode vurderingssituasjoner, osv. Osv. Anonymkode: e9c00...66a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 For ikke å snakke om oppfølging av 4 av 22 barn som trenger tilrettelegging og assistanse utenom vanlig skolearbeid Anonymkode: 1166b...a4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå