AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Vi er så langt et par stykker på jobb som har lyst å slutte pga en ny leder. Han blir veldig fort sur og har en tendens til å rope/snakke høyt og frekt til oss når vi gjør noe feil eller noe han TROR er feil. Dette gjør han også foran kundene. Litt flaut... Altså, kritikk er bare flott. Å få høre at noe er feil er så klart sånn det SKAL være på jobb - det er sånn man lærer. Men ikke på den måten, man føler seg som den største idioten bare man har glemt noe. Ofte får vi kjeft for noe vi heller ikke har gjort, f.eks en feil han selv har gjort, eller en teknisk feil. Det nytter ikke å si han i mot heller, han bare fortsetter. Selv når han forstår at det ikke var vår feil, så må han liksom gjennomføre det han skulle si... Han stirrer mye på oss - han forlater posten sin for å bare stå å se på oss? Vet ikke hvor normalt det er, har aldri i mitt liv opplevd en særere leder. Det går ikke an å prate ordentlig med han heller, da han hele tiden prøver å forklare alt - som om man er en treåring. Det kan være så enkelt som at jeg forteller om noe som har skjedd i dag; da tror han ikke på meg, eller må finne en forklaring på hvorfor ting har skjedd... Jeg prøver å holde en god tone, men jeg får ikke til å like fyren! Har fått flere klager fra andre ansatte, som har fått kjeft for noe de ikke har gjort - han bare antar. Her om dagen kom en av de yngre kollegaene på gråten og sa hun ville slutte, da hun føler at hun aldri gjør noe rett og får kjeft foran kunder. Hva skal man gjøre? Hvem kan man snakke med? Vi har jo høyere ledere som vi ikke har mye kontakt med. Tenkte kanskje en eller flere kunne snakket med de sammen. Bare håper at det blir tatt seriøst, fordi jeg vet en av de lederne liker han godt... Hvis det ikke hjelper, hva da..? Hilsen ei som er veldig lei, og vil slutte dersom han ikke stopper snart. Anonymkode: 1b724...d49
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Bytt jobb. Ja, man kan ta konflikten, men hvor verdt er det egentlig? Slike mennesker har en tendens til å ikke forandre seg. Anonymkode: 4d581...b93 2
Juniper Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 Hvis dere uansett er innstilt på å slutte koster det jo ikke mye å involvere neste ledd med sjefer så de kan vurdere situasjonen. Han dere har nå høres komplett uegnet ut! Lag en liste over konkrete eksempler med tid, sted og involverte. Vær konkret og objektiv. Lykke til! 6
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Høres nesten ut som du er ansatt i samme firma som meg. Vi har fått en ny leder i en søsteravdeling som har fått i oppgave "å rydde opp i alt rotet" (les: luke ut alle feil som de ansatte gjør). Han kjefter og smeller, og gjør ting bare vondt verre. Vedkommende vil bli innkalt til samtale om ikke lenge. Kjeft og ydmykelse er sjeldent det beste virkemiddelet, det eneste man oppnår er dårlig arbeidsmiljø og lite respekt hos de ansatte. Som leder selv vet jeg at det kan være vanskelig å gå inn som ny leder, spesielt dersom målet er å rydde opp og endre struktur i en avdeling. Men nøkkelen til suksess her er god kommunikasjon med de ansatte, være tydelig på hvordan ting skal være uten å være verken usaklig, miste besinnelsen eller andre ting som ikke passer seg for en leder. Heller gi ros når ting blir gjort rett. Det er viktig at vedkommende som har lederansvar for din nye leder blir gjort oppmerksom på dette. Ta det via tillitsvalgt, det er det mest ryddige. Anonymkode: 6893a...f01 6
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #5 Skrevet 4. desember 2019 Takk for råd! Jeg tenker vi skriver ned hendelser fra nå av da, så sier vi i fra til lederen over. Jeg har jobbet her i flere år nå, og stortrives egentlig ellers, men dette gjør bare at jeg vil ut... Folk er glad når han ikke er på jobb, og det synes jeg ikke er noe godt tegn. Det skaper dårlig stemning, og er jo ikke noe positivt for hans del heller. Vil jo bare det beste for alle. TS Anonymkode: 1b724...d49
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 Hei! Oppdatering. Nå er det faktisk nok for meg! Jeg har tidligere bare vurdert/vært frista til å slutte, men dagen i dag tok kaka altså. Nå er jeg bestemt. Han kommer ikke til å endre seg, han vil nok bare herse over folk. Sjefen over han gikk hjem i dag, og da begynte det. Både jeg og min kollega ble så paff og egentlig redd at vi ikke turte å si mye tilbake, men vi fikk ut det viktige. Han har bokstavelig talt ropt til oss i dag, bare kjefta. Han bare eksploderte gang på gang. Jeg er så sinna, lei meg og føler meg ydmyket. Han ropte til oss, at vi var så treg og dårlig - vi sa at nei, med tanke på så mye det er å gjøre nå jobber vi raskt. Men vi gjorde som han sa, og han kom tilbake atter en gang og ropte høyere. Nå jobbet vi FOR raskt. Ingenting har hjulpet og vi har blitt mer og mer frustrert og sint. Det er så dårlig stemning og jeg vil ikke mer. Nå er jeg på seriøs utkikk etter ny jobb, og jeg skal ikke legge skjul på hvorfor jeg slutter. Han har et seriøst sinneproblem jeg ikke vil bli påvirka av lenger. Ts Anonymkode: 1b724...d49 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #7 Skrevet 12. desember 2019 Det høres jo helt vanvittig ut! Men har dere tatt det opp med sjefen over ham da? Anonymkode: daf11...47c 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #8 Skrevet 12. desember 2019 45 minutter siden, AnonymBruker said: Det høres jo helt vanvittig ut! Men har dere tatt det opp med sjefen over ham da? Anonymkode: daf11...47c Jeg vet ikke helt om sjefen tror på det, fordi de liker hverandre så godt. Men det er med en gang sjefen går at han klikker. Jeg har overhørt det før, at han roper på folk og ofte når det ikke er de som har gjort noe heller - men aldri fått det så i fleisen selv som i dag. Det hat vært mye små-refs bare. Planen er å høre litt rundt hva folk har opplevd, og ta det opp med sjefen hans (og vår). Men på en saklig måte, i forhold til han... Ts Anonymkode: 1b724...d49
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #9 Skrevet 13. desember 2019 Høres helt hinsides ut. Han må dere få fjernet. Hvis du er bekymret for å ikke bli trodd kan du ta lydopptak når han holder på slik. Det er lovlig så lenge du selv er med i samtalen. Anonymkode: 533ad...bb1 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #10 Skrevet 13. desember 2019 Tipper den nye sjefen ble ansatt for å presse og kjefte ut daukjøttet på avdelingen. Så når du gå til sjefens sjef så hjelper det svært lite, er han eller hun som faktisk ønsker dere ut. Sånn er det med daukjøttet, det må lukes ut på en eller annen måte. Lykke til med ny jobb. Anonymkode: 6aa64...bff 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #11 Skrevet 13. desember 2019 Det høres nesten ut som om du jobber ved samme sted som jeg gjør. Bare å bytte jobb. Anonymkode: ab94c...2fe
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #12 Skrevet 13. desember 2019 Ta opptak av han. Da har du bevis. Anonymkode: fdebf...eb2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå