AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Hvorfor ler noen når andre faller og slår seg ? Anonymkode: aa455...21a
stan Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Oftest fordi det skjer uventet og plutselig. Da er det ikke uvanlig å reagere med latter. Litt fordi det ser gjerne litt komisk ut. Så rekker man å tenke, og skjønner at det kanskje ikke var noe å le av. 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 13 minutter siden, stan skrev: Oftest fordi det skjer uventet og plutselig. Da er det ikke uvanlig å reagere med latter. Litt fordi det ser gjerne litt komisk ut. Så rekker man å tenke, og skjønner at det kanskje ikke var noe å le av. Kommer litt an på hva som skjer og konsekvensen. En ting er å le litt når en kompis går på trynet, ikke får noen skader, og kanskje ler av det selv, men å le hvis noen skader seg er direkte usympatisk. Skjer det, så konfronterer jeg vedkommende med hva h*n syntes er så festlig, så får h*n svare for seg. Anonymkode: bb2d9...2ae 3
stan Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kommer litt an på hva som skjer og konsekvensen. En ting er å le litt når en kompis går på trynet, ikke får noen skader, og kanskje ler av det selv, men å le hvis noen skader seg er direkte usympatisk. Skjer det, så konfronterer jeg vedkommende med hva h*n syntes er så festlig, så får h*n svare for seg. Anonymkode: bb2d9...2ae Enig, men det kommer også an på om latteren fortsetter. Ofte er det en refleks, før man rekker å besinne seg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer litt an på hva som skjer og konsekvensen. En ting er å le litt når en kompis går på trynet, ikke får noen skader, og kanskje ler av det selv, men å le hvis noen skader seg er direkte usympatisk. Skjer det, så konfronterer jeg vedkommende med hva h*n syntes er så festlig, så får h*n svare for seg. Anonymkode: bb2d9...2ae Dette var ikke en jeg kjente, men en som lo da jeg trynte på glatta i dag, spurte ikke om det gikk greit eller noe. Anonymkode: aa455...21a 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Det er skikkelig ufint gjort! Hvis man ler når noen skader seg, så har man seriøst lav EQ og et ødelagt gen. Etter min mening. Sånn gjør man bare ikke. Anonymkode: e7f02...558 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er skikkelig ufint gjort! Hvis man ler når noen skader seg, så har man seriøst lav EQ og et ødelagt gen. Etter min mening. Sånn gjør man bare ikke. Anonymkode: e7f02...558 Egentlig ikke. Om du går på youtube vil du finne tusenvis av videoer der folk ler av seg selv etter at de har slått seg helseløse. Har disse også lav EQ...? Anonymkode: 778c1...65d 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #8 Skrevet 3. desember 2019 Jeg klarer ikke å le av sånt uansett hvem det skjer med. Blir raskt jeg spør «gikk det bra?» for å hjelpe dem opp. Skjer det med meg, så ler de. Anonymkode: 15a24...c3b 2
w0ho Skrevet 3. desember 2019 #9 Skrevet 3. desember 2019 Jeg klarer ikke la vær, det er virkelig min type humor. Ler ikke fordi det er gøy at mennesker får vondt, men måten det skjer på. 3
Silva Pluvialis Skrevet 3. desember 2019 #10 Skrevet 3. desember 2019 1 time siden, w0ho skrev: Jeg klarer ikke la vær, det er virkelig min type humor. Ler ikke fordi det er gøy at mennesker får vondt, men måten det skjer på. Dette! Man ler ikke fordi folk skader seg, men fordi fallet i seg selv kan se helt sprøtt ut. 1
C8H10N4O2 Skrevet 3. desember 2019 #11 Skrevet 3. desember 2019 Det er ikke uten grunn at slapstick er en klassisk humorsjanger. Selv digger jeg disse fail-videoene på youtube, men ler mest av de som åpenbart burde visst at gjør de sånn og sånn, så går det galt. Det er ikke like gøy å se for eksempel barn ramle og slå seg, som det er å se en gjeng voksne mennesker på en skrøpelig benk, og denne ramler sammen under vekta. Det er kløneriet som er gøy, ikke skaden. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #12 Skrevet 3. desember 2019 Mangel på sympati Anonymkode: 0c7ac...5f7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #13 Skrevet 3. desember 2019 Jeg ler aldri når andre faller og jeg blir sinna når andre gjør det. Og til deg som nevnte det med å le av seg selv - du skjønner vel at det er forskjell på å le av seg selv og av andre?! Anonymkode: 0c879...24c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #14 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mangel på sympati Anonymkode: 0c7ac...5f7 Empati Anonymkode: 0c879...24c
OPIgirl Skrevet 4. desember 2019 #15 Skrevet 4. desember 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Mangel på sympati Anonymkode: 0c7ac...5f7 Empati heter det.
Million Skrevet 4. desember 2019 #16 Skrevet 4. desember 2019 En fyr jeg kjenner, var på vei ut av et kjøpesenter en gang på vinterstid. I hallen der alle kommer inn på kjøpesenteret, var det fullt av smeltet snø og slaps, og flisene på gulvet var blitt veldig glatte. Så plutselig, rett foran ham, glir en eldre dame på gulvet og faller rett forover. Hun smeller haka i gulvet, og løstennene hennes suser ut av munnen på henne og klaprer bortover gulvet! Kompisen min kunne ikke noe for det, men synet av tennene som klapret bortover var så komisk at han ufrivillig brøt ut i latter, selv om damen slo seg. Han innrømmet det da han fortalte historien, at han ikke burde ledd, men ikke greide å holde seg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2019 #17 Skrevet 4. desember 2019 det er liksom sånne plutselige hendelser som forteller noe om et annet menneske. Det man ikke er forberedt på. Bra shit test. Anonymkode: e77ee...bd3
FlikkFlakk Skrevet 4. desember 2019 #18 Skrevet 4. desember 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg klarer ikke å le av sånt uansett hvem det skjer med. Blir raskt jeg spør «gikk det bra?» for å hjelpe dem opp. Skjer det med meg, så ler de. Anonymkode: 15a24...c3b Jeg gjør også det, hjelper de opp og spør om det gikk bra. Ser jeg at personen smiler, så smiler jeg tilbake. Å le av en person som faller og kanskje skader seg er usympatisk og man mangler endel sosialeantenner. Jeg skjønner at latteren kan komme automatisk, men man går bort og hører med personen om det gikk bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå