Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/a/8992660/

Det finnes flere kjennetegn og personlighetstrekk som korrelerer med høy intelligens:

• Du lærer av dine feil
  • Du kan diskutere uten å fornærme motparten
  • Du synes ikke selv at du er intelligent
  • Du har mørk humor
  • Du liker å være alene (intelligente individer opplever lavere livstilfredshet ved hyppig sosialisering med venner)
  • Du er lat («ikke-tenkerne» er mer aktive enn «tenkerne»)
  • Du har brukt narkotika (studier viser at det er en større sjanse for at intelligente barn søker seg til narkotika, enn de mindre intelligente)
  • Du tror ikke på Gud
  • Du poster ikke «inspirerende» beskjeder på Facebook
  • Du er den førstefødte (de eldste søsknene scorer høyere på IQ-tester enn småsøsknene fordi de har fått mer mental stimulering fra foreldrene)

Anonymkode: 21fd0...330

Videoannonse
Annonse
Gjest Familytree
Skrevet

• Du baserer ikke din intelligens med internettartikler

Gjest Familytree
Skrevet

Isaac Newton var kristen.

Albert Einstein og Marie Curie var agnostiker, de benektet aldri Guds eksistens, men ga Gud en universell betydning som er uforståelig for menneskets sinn.

Vi er ikke smartere enn forrige generasjon som var mer konservativ og streng, vi har flere ressurser for å unngå enkle og idiotiske livet vår👍😊

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

9 av 10, jeg er vist så smart at jeg ikke viste det selv :fnise:

Skrevet

8 av 10. Jeg har aldri brukt narkotika og er yngst i søskenflokken. Men det er de andre punktene som teller, så jeg konkluderer med at jeg er dritsmart.

Skrevet
3 minutter siden, Petra75 said:

8 av 10. Jeg har aldri brukt narkotika og er yngst i søskenflokken. Men det er de andre punktene som teller, så jeg konkluderer med at jeg er dritsmart.

7 av 10, siden dette ikke stemmer: Du synes ikke selv at du er intelligent

• Liker 5
Skrevet
12 minutter siden, Familytree said:

Det var de fleste på den tiden.

12 minutter siden, Familytree said:

Albert Einstein og Marie Curie var agnostiker, de benektet aldri Guds eksistens, men ga Gud en universell betydning som er uforståelig for menneskets sinn.

En agnostiker tror ikke på en personlig gud, som alle tilhengere av de abrahamittisk religionene gjør.

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 av 10, siden dette ikke stemmer: Du synes ikke selv at du er intelligent

Nei, fortsatt 8 av 10.

Gjest Paramount
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du synes ikke selv at du er intelligent

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke på Gud

For meg er de to påstandene over en delvis selvmotsigelse.
Som å si jeg er smart, men har selvinnsikt nok til å vite min begrensning, men så dum at jeg tror på Gud er jeg ikke. Jeg synes ikke dette høres ut som en spesielt intelligent innfallsvinkel til alt det ukjente vi mennesker er lysår unna å forstå.

Listen mangler i tillegg kanskje det viktigste kriteriet for intelligens; rastløshet, både mental og fysisk. At du raskt går lei av en aktivitet som andre kan holde på med i evigheter.

Gjest Alkoholist
Skrevet

10 av 10. Skal ikke mye til for å være intelligent da tydeligvis. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/8992660/

Det finnes flere kjennetegn og personlighetstrekk som korrelerer med høy intelligens:

• Du lærer av dine feil
  • Du kan diskutere uten å fornærme motparten
  • Du synes ikke selv at du er intelligent
  • Du har mørk humor
  • Du liker å være alene (intelligente individer opplever lavere livstilfredshet ved hyppig sosialisering med venner)
  • Du er lat («ikke-tenkerne» er mer aktive enn «tenkerne»)
  • Du har brukt narkotika (studier viser at det er en større sjanse for at intelligente barn søker seg til narkotika, enn de mindre intelligente)
  • Du tror ikke på Gud
  • Du poster ikke «inspirerende» beskjeder på Facebook
  • Du er den førstefødte (de eldste søsknene scorer høyere på IQ-tester enn småsøsknene fordi de har fått mer mental stimulering fra foreldrene)

Min første tanke var at en viss annen «influencer» person det er en tråd om her , kommer veldig dårlig ut av denne lista her 😂

Anonymkode: a5ab9...f69

Skrevet

Jeg tror på Gud, det må være noe😊❤️ Men Div historier fra bibelen tror jeg ikke på

Anonymkode: 45d0e...f6c

Gjest Familytree
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var de fleste på den tiden.

Helt klart ja, Jeg ser ikke et motargument om ideen min i denne svaren.

Skrevet
2 timer siden, Familytree skrev:

Vi er ikke smartere enn forrige generasjon som var mer konservativ og streng, vi har flere ressurser for å unngå enkle og idiotiske livet vår👍😊

Man trenger vel ikke være veldig intelligent for å skjønne at ikke alle tidligere genier vil oppfylle alle kriteriene på den lista?

Anonymkode: 43ec6...7a7

Skrevet

8,5 ut av 10. Jeg har halvsøsken som er eldre enn meg. Men jeg er det eldste og eneste barnet til min mor og far. 

Anonymkode: 7bdb2...f46

Gjest Familytree
Skrevet (endret)
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger vel ikke være veldig intelligent for å skjønne at ikke alle tidligere genier vil oppfylle alle kriteriene på den lista?

Anonymkode: 43ec6...7a7

Jeg svarer på spørsmålet ditt: Man trenger vel ikke👍

Endret av Familytree
Skrevet

Vil heller si det er en liste på at man tilpasser seg et vestlig samfunn. Intelligente folk, tenker selv. Dumme folk, innrømmer ikke når det er ting de ikke forstår.

Anonymkode: 80ac1...1f9

Skrevet

De fleste vil vel mene at de oppfyller de kriteriene. 

Anonymkode: 361c1...994

• Liker 1
Skrevet

9 av 10 riktige, men er nok ikke en så begavet person når jeg henger på kg :fnise:

Anonymkode: 3c01b...218

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...