Gå til innhold

Ikke noe poeng med søsken, med mindre det er samme kjønn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er gravid med barn nummer to. Har en gutt fra før, og fikk vite i forrige uke at det er ei jente på vei. Dette kom opp under lunsjen i dag, og jeg ble overrasket (og litt lei meg) over reaksjonen. Det var først ei som utrykte veldig klart at det ikke var noe «poeng» med søsken av ulikt kjønn, fordi forholdet ikke kan bli sterkt og godt. Flere var enige med henne, og spurte rett ut om jeg ikke var skuffet. Har noen av dere møtt denne reaksjonen før? Tenker dere at det er noe i det?

Anonymkode: 49a20...c2a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg er kvinne som kun har brødre, både eldre og yngre. Det er absolutt "poeng" i dem! Som voksne er vi fremdeles verdens beste venner!

Endret av oblt
skrivefeil
  • Liker 9
Skrevet

Bare tull, selvfølgelig. Jeg har bedre kontakt med broren min enn de to søstrene mine, og har alltid hatt det. Dessuten er jo ikke den eneste grunnen til å få flere barn at det eksisterende barnet skal få en lekekamerat. Jeg har en gutt fra før, venter jenta og er glad for at jeg får oppleve begge deler. 

Anonymkode: f2556...1fb

• Liker 9
Skrevet

Det er det dummeste jeg har hørt! Jeg har selv søsken av begge kjønn og har et sterkt og godt forhold til alle mine søsken, uavhengig av kjønn.

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg er gravid med barn nummer to. Har en gutt fra før, og fikk vite i forrige uke at det er ei jente på vei. Dette kom opp under lunsjen i dag, og jeg ble overrasket (og litt lei meg) over reaksjonen. Det var først ei som utrykte veldig klart at det ikke var noe «poeng» med søsken av ulikt kjønn, fordi forholdet ikke kan bli sterkt og godt. Flere var enige med henne, og spurte rett ut om jeg ikke var skuffet. Har noen av dere møtt denne reaksjonen før? Tenker dere at det er noe i det?

Det er det dummeste jeg har hørt :sjokkert:  Jeg har også en av hvert kjønn.  Jente først og så gutt to år senere.  I dag er de voksne med egne familier og de er hverandres aller beste venner.  Partnerne deres er også gode venner, så vi som foreldre ser med glede at ungene våre har et sterkt og godt forhold. De har tilsammen fem barn som også trives veldig godt sammen.

Anonymkode: fbc7e...8b4

• Liker 2
Skrevet

Ååh! Gratulerer så mye😍 

HVA? Dummeste jeg har hørt😂😂 Ikke bry deg om våset dems Ts!

Skrevet

Jeg har heldigvis aldri møtt en sånn reaksjon. Og nei, det er ikke noe i det.

Jeg har tre barn. Jente, jente, gutt.

Anonymkode: aa2fd...ba7

• Liker 6
Skrevet

Mannen min elsker søstrene sine og er veldig god venn med dem. Jeg har både søster og bror men er ikke så veldig nær noen av dem pga forskjellige personligheter, verdier og interesser.

Anonymkode: 65b88...a10

• Liker 2
Skrevet

Tull og tøys! Jeg har bare brødre og det er da ingen problem. Selv har jeg gutt/jentetvillinger og de er da sammensveiset som få.

Anonymkode: c56eb...cd4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har heldigvis aldri møtt en sånn reaksjon. Og nei, det er ikke noe i det.

Jeg har tre barn. Jente, jente, gutt.

Glemte å skrive at de har et veldig godt forhold til hverandre alle tre.

Jeg har selv to brødre og to søstre. Vi har også et veldig godt forhold oss imellom.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en av hver, 2.5 år mellom dem. Klart de krangler, knuffer og dytter. Men de er genuint glad i hverandre. De er 4.5 og 2

Skrevet

Har to tette av forsjellig kjønn. Om jeg hadde beskrevet hver av dem omfattende så hadde nok ingen klart å tippe hvilket kjønn noen av dem er, de er ikke stereotypiske i noen retning. Og de er verdens beste venner. Snakker om det hele tiden også. De deler de aller fleste lekene (julegaver er også mye felles), og leker mye med de samme tingene. 

Jeg har selv brødre, både nær i alder og med stor aldersforskjell. Har alltid vært nærme dem, og føler også at jeg har vokst opp med et mer naturlig forhold til det motsatte kjønn enn mange andre fordi jeg har vært god venn med mindre brødre hele veien. 

Skrevet

Folk sier så mye rart. Jeg har bare døtre, og får hele tiden medlidende kommentarer som om vi har mislyktes med et eller annet. Bare hev deg over det og gled deg til et nytt lite mirakel kommer. Gratulerer! ❤️

Anonymkode: 6e9ea...838

Skrevet

Det de driver og spør om der er faktisk unormalt. Ingen oppgående mennesker med normalt følelsesregister snakker sånt og på toppen av det hele spør om du er skuffet over å få en liten gutt. For noen folk!

• Liker 6
Skrevet

Hæ? Noe så dumt har jeg ikke hørt før. Det høres jo helt tullete ut å si (og tenke) noe sånt. Og flere mener det? Og sier det? Hva slags mennesker er det du jobber med egentlig?

Skrevet

Folk har mening om alt mulig. 

At man ikke bør få barn. At to er for lite. At tre er for mye. At det er viktig med ett av hvert kjønn. 

Dette vil du møte på igjen og igjen. 

Ikke legg noe som helst i det. 

Anonymkode: a2b5e...4c8

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Folk har mening om alt mulig. 

At man ikke bør få barn. At to er for lite. At tre er for mye. At det er viktig med ett av hvert kjønn. 

Dette vil du møte på igjen og igjen. 

Ikke legg noe som helst i det. 

Anonymkode: a2b5e...4c8

At to er for lite har jeg aldri hørt før. Trodde to barn var en flokk jeg 😅 Ihverfall min opplevelse som tobarnsmor. 

Anonymkode: 9ff5c...8f5

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Hææ? Dummeste jeg har hørt. De er bare sjalu du skal ha jente! 

Uansett hvilket kjønn søsken er så vil noen ha bra forhold med hverandre, og andre ikke. 

Anonymkode: 9ede1...fb2

Skrevet

Broren min er en av mine beste venner og jeg elsker han over alt på jord. Jeg er selv jente 

Anonymkode: 29425...70c

Skrevet

Jeg er i førtiårene nå og broren min er fortsatt min beste venn. Vi har vært  bestevenner hele livet :) 

Gratulerer så mye!

Jeg tror forresten at man ofte kan unngå mye sjalusi og konkurranse mellom søsken ved at de er ulike kjønn :vetikke:

Anonymkode: c71cf...d44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...