Gå til innhold

Bruker briller, vil ha linser

Hilde

Anbefalte innlegg

Jeg bruker briller nå, men vil gjerne gå over til linser. Er nærsynt, men ikke mye. (Husker ikke eksakt tall, men ligger på rundt -1) Uansett har jeg blitt så avhengig av brillene nå at jeg blir irritert av å gå uten. Og nå vil jeg altså ha linser. Hvordan går jeg fram? Jeg må vel til optiker for å finne ut hva slags jeg trenger, og da kjøper jeg vel for den første perioden med en gang. Men etter dette, kan jeg bestille på nett..? Og hvor ofte må jeg til optiker hvis jeg bestiller linsene på nettet? (Trenger vel en sjekk i ny og ne vil jeg tro..)

Jeg har virkelig ikke peiling på det her, så hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Purple

Du må til optiker for synstest og for at de kan finne riktige linser til deg. Så da blir det jo mest naturlig at du kjøper linsene der første gang. Etterpå kan du bestille på nettet så mye du vil.

I begynnelsen gikk jeg til linsesjekk hvert halvår, når jeg var tom for linser og trengte nye. Nå har jeg begynt å bestille på nettet, og går til linsesjekk en gang i året. Syns det er greit å få sjekka øynene/synet jevnlig. Dessuten går jeg til Interoptik, og for å kunne være kunde hos dem, må jeg gå en gang i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Du går i hvertfall først til optikeren og sier at du vil ha en linsetime. Så undersøker h*n øynene dine og finner ut hva slags linser du bør ha.

Jeg har brukt linser siden 97, har ca -1.5 på begge øynene, og bestiller linser på nettet. Jeg pleier å gå til kontroll ca en gang pr. år, og da betaler jeg ca 250,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...