AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Vi har to barn nå, og har veldig lyst på (minst) ett til. Huset vårt har bare to soverom, så hvis vi får flere barn må de dele rom. Vi har flere rom de kan oppholde seg i, se på tv, spille spill og leke, men det er ikke rom som er egnet til soverom. Synes du det er greit at barn deler soverom? De er tette i alder, så det er jo snakk om frem til de flytter ut for å gå på videregående. Det er ikke aktuelt for oss å flytte eller bygge på huset. Anonymkode: 8c332...bf3
A-hunter Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huset vårt har bare to soverom, så hvis vi får flere barn må de dele rom Dere foreldre sover i garasjen? 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Dersom dere bor så landlig at barna må flytte ut for å gå på videregående, har dere gjerne plass til å bygge på eller mulighet til å flytte til større bolig? Anonymkode: ca688...5d5 6
Gjest Lunekjær Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har to barn nå, og har veldig lyst på (minst) ett til. Huset vårt har bare to soverom, så hvis vi får flere barn må de dele rom. Vi har flere rom de kan oppholde seg i, se på tv, spille spill og leke, men det er ikke rom som er egnet til soverom. Synes du det er greit at barn deler soverom? De er tette i alder, så det er jo snakk om frem til de flytter ut for å gå på videregående. Det er ikke aktuelt for oss å flytte eller bygge på huset. Anonymkode: 8c332...bf3 Det gikk litt fort her, huset har to soverom i tillegg til vårt.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Ikke noe problem at de deler rom. Anonymkode: cc559...432 1
antiislamist Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 barn kan dele til max 10 årsalderen. ungdommer trenger eget rom 14
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #8 Skrevet 3. desember 2019 Kommer jo helt an på alder. En 11 åring bør ha eget rom Anonymkode: 4bcf0...09c 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #9 Skrevet 3. desember 2019 Barna er 1 og 3 nå, samme kjønn. Påbygging eller flytting er som sagt uaktuelt, og på grunn av rømningsvei kan vi ikke dele opp rommene i flere rom. Grunnen til at jeg spør er at vi har fått kommentarer på at vi ikke kan få flere barn fordi vi ikke har plass til de. En ting er jo nå når de er små, men jeg tenker litt på hvordan det blir når de blir eldre. En trettenåring har mer behov for privatliv enn en femåring.. Anonymkode: 8c332...bf3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #10 Skrevet 3. desember 2019 Bare fint at barn deler rom, det skaper samhold mellom søsken og gode minner se kan ta med seg senere i livet. Jeg har tvillinger på 13 år, gutt og jente. De delte rom til de var 5 år, men sover alikevel sammen på den enes rom. De ligger og pratet og ler til sent på kvelden og har mye glede i hverandres selskap. Hos oss har det skapt nære og trygge bånd Anonymkode: 666dc...2a4 6
Gjest Familytree Skrevet 3. desember 2019 #11 Skrevet 3. desember 2019 De må ha sitt eget spesifikke rom, som du og partneren din trenger intimitet også.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #12 Skrevet 3. desember 2019 Jeg ønsker, basert på egen erfaring, at barna mine har hvert sitt rom. Det får de også. Anonymkode: b2626...9a5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #13 Skrevet 3. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bare fint at barn deler rom, det skaper samhold mellom søsken og gode minner se kan ta med seg senere i livet. Jeg har tvillinger på 13 år, gutt og jente. De delte rom til de var 5 år, men sover alikevel sammen på den enes rom. De ligger og pratet og ler til sent på kvelden og har mye glede i hverandres selskap. Hos oss har det skapt nære og trygge bånd Anonymkode: 666dc...2a4 Det vil jo være individuelt. Jeg savnet veldig å ha et eget rom, det var et savn hele oppveksten, spesielt ved behov for å kunne trekke seg tilbake til et sted som bare jeg kunne være og ved besøk av venner. Anonymkode: b2626...9a5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #14 Skrevet 3. desember 2019 De kan fint dele rom til de kommer i puberteten, men etter det trenger de egne soverom. Hvis dere ikke kan verken flytte eller bygge på de nærmeste ti årene (da er treåringen blitt 13 år), så ville jeg ikke fått et barn til. Men er det virkelig ikke mulig å flytte (om ti år)? Bygge på? Dele av et lite soverom i stua/spisestua? Er du og mannen din villige til å sove i stua noen få år, slik at tredjemann kan få deres soverom (på sikt!)? Det blir jo først aktuelt når ettåringen blir tenåring. Fram til da kan 13-åringen ha ett soverom og de to minste dele rom. Anonymkode: b33c8...206 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #15 Skrevet 3. desember 2019 I en ideell verden får alle barn egne rom. I virkeligheten er ikke det alltid mulig. Jeg delte rom med min 2 år eldre søster i hele min barndom og det var ikke noe problem. Savnet aldri å ha eget rom. Tvert om så var det veldig koselig å ligge og hviske hemmeligheter sammen etter at vi hadde lagt oss. Hadde våre foreldre sagt at vi skulle flytte for å få større plass, da hadde vi protestert vilt. Vi delte rom til vi var voksne, og vi er fortsatt veldig gode venner. Anonymkode: 23ba6...2f7 8
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #16 Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, Lunekjær skrev: Det gikk litt fort her, huset har to soverom i tillegg til vårt. Ja, begynte å lure på om dere bare hadde 2 rom. Anonymkode: bc3ac...c06
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #17 Skrevet 3. desember 2019 Går selvfølgelig helt fint å dele rom. Bare kjør på. Anonymkode: 28127...f54 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #18 Skrevet 3. desember 2019 Jeg delte rom med søsteren min til vi flyttet ut. Hatet det. Vi gikk ikke overens, jeg kunne aldri ha besøk på rommet for jeg kunne ikke nekte henne å være der inne, og omvendt, hvis jeg var lei meg og ville være alene, så var det ingen steder jeg kunne være alene, hvis vi kranglet så ble vi begge sendt på rommet, hvor vi kranglet videre. På sommeren pleide jeg å sove i telt i hagen for å få et eget sted. Aldri om jeg ville latt ungene mine dele rom, og jeg vet søsteren min er enig. Så det er som med alt annet. Noen funker det for, andre funker det ikke for. Anonymkode: 96d51...4a9 4
_nubbenella Skrevet 3. desember 2019 #19 Skrevet 3. desember 2019 Det går fint an å dele soverom fram til tenårene, men då bør dei få muligheten til eget soverom og litt meir privatliv, syns eg i hvert fall. Eg delte rom med småsøsken fram til mitt eldre søsken flytta ut og eg fekk overta rommet som blei ledig, det var stas og veldig etterlengta. Det er heilt umulig å "bygga om" litt innvendig i huset slik at dei romma som no kan brukast til oppholdsrom blir meir egna som soverom til tredjemann? Det går seg nok til sjøl om dei må dele rom, men det er ikkje sikkert den som ender opp med yngre romkamerat i framtida blir så begeistra for det 😅
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #20 Skrevet 3. desember 2019 Vi har 4 barn, ene barnet bor her 50% så 2 har egne og 2 deler, minuset er at 50% barnet er eldst, men dumt at rommet skal stå tomt 50% og Anonymkode: 0392d...d1f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå