Gå til innhold

Julegave til de ansatte i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler deg å ikke gi gave, det er helt unødvendig. Men et julekort der du har skrevet en personlig hilsen bakpå er gull. For så klart setter de ansatte pris på at jobben verdsettes!

Jeg jobber i bhg, og hvert år er det 3-4 som har med gaver til jul, som regel sjokolade eller annet spiselig. Visst er ikke det koselig, MEN, det er ikke nødvendig, og det kan bli litt vondt å ta det i mot framfor andre foreldre. For vi er en barnehage med mange flyktningbarn, der foreldrene har lite penger. Da skaper gavene et helt unødvendig press. Så gi et julekort du. Pauserommet er uansett fullt av julekos i desember. 

Anonymkode: 90231...e57

🙄🙄🙄

Ja, for all del, ikke gjor noe hyggelig i tilfeller en annen blir krenket/lei seg . Om folk vil kan de gi noe som ikke koster noenting, så spar meg dette janteloven vrøvl. 

Anonymkode: 6b6fc...fc8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber i barnehage og setter utrolig pris på en liten oppmerksomhet. Det er noe med å føle seg sett og verdsatt i en vanligvis stressa hverdag. Og dere som nevner press, de andre foreldrene får jo ikke med seg at du gir en gave til til de ansatte. De fleste gjør det diskré og gir til en av de ansatte og ber de dele ut til resten i en passende setting for eksempel. 

Jeg gir forøvrig en liten gave selv til de ansatte i barna sin barnehage og passer på å gi når ingen andre foreldre er i nærheten. Både barna og jeg ønsker å gi de en oppmerksomhet etter en lang høst og vet med egen erfaring hvor mye man setter pris på det. 

MEN det er helt greit å ikke få noen gaver heller, det er alltid flertallet som ikke gir gave og det er helt greit det og. 

Anonymkode: 32c5c...e80

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og dere som nevner press, de andre foreldrene får jo ikke med seg at du gir en gave til til de ansatte. De fleste gjør det diskré og gir til en av de ansatte og ber de dele ut til resten i en passende setting for eksempel. 

Anonymkode: 32c5c...e80

Dette tenkte jeg, også. Vi gir som nevnt over kun hjemmelagde godterier, så det blir jo ikke dyrt, men vi gir alle cellofanposene til pedleder og ber henne dele ut. Det regner jeg med de fleste ville gjort.

Anonymkode: 9010d...fb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...