AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Den store planten min har begynt å få brune spotter, og noen blader har visna helt. Dette oppdaget jeg da jeg hadde den lenger inn i rommet og vanna 1 gang i uka, fordi jeg fikk beskjed om svært sjelden vanning. Søkte opp og leste og det var alt for sjeldent. Etter å flytta den nærmere vinduene ( 2 vinduer den får lys fra nå) ser jeg at jorda har begynt å bli grå raskt etter vanning..hva kommer dette av? Rev av de helt vissne bladene for ble redd det skulle spre seg videre. tips? Vil ikke at den skal dø.. Anonymkode: 4a0d1...04e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den store planten min har begynt å få brune spotter, og noen blader har visna helt. Dette oppdaget jeg da jeg hadde den lenger inn i rommet og vanna 1 gang i uka, fordi jeg fikk beskjed om svært sjelden vanning. Søkte opp og leste og det var alt for sjeldent. Etter å flytta den nærmere vinduene ( 2 vinduer den får lys fra nå) ser jeg at jorda har begynt å bli grå raskt etter vanning..hva kommer dette av? Rev av de helt vissne bladene for ble redd det skulle spre seg videre. tips? Vil ikke at den skal dø.. Anonymkode: 4a0d1...04e Anonymkode: 4a0d1...04e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 Sånn ser det ut nå 🙊 Anonymkode: 4a0d1...04e
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Hvis jorden er grå så er den mest sannsynlig muggen. Det er fordi den ikke har tørket før du har vannet på nytt. Er pottene ordentlig drenert? Med f.eks hull i bunnen eller leicakuler i potta? Anonymkode: 8afbb...e1a 1
Frida Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sånn ser det ut nå 🙊 Anonymkode: 4a0d1...04e Fjern jorda som er øverst, den har mugg. Ta bort så mye du får til og fyll på ny, frisk jord. Vann sjeldnere, eller får du til å vanne den nedenfra? Dvs. fyll ytterpotten med vann, så planten kan drikke det den trenger og slå så av resten.
Frida Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Ser nå at det er lite plass til vann i pyntekrukken for vanning nedenfra. Kan du istedet sette planten i en balje eller lignende med vann? Og så sette den tilbake i pyntekrukken når den har fått det vannet den vil ha?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå