Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en trygg grei ingeniørjobb i hjembygda, som jeg merker gir meg litt lite. Jeg begynner å kjede meg, og fremtidsutsiktene er litt usikre pga få prosjekter fremover, men jeg vet at jeg kommer til å ha en jobb. Kollegaene er topp og sjefen kjempegrei. Jeg har fleksitid selv om det egentlig ikke er praksis og får fri når jeg måtte ha det. Trygt. 

"Dessverre" har jeg funnet drømmemannen i bygda, han er bonde og vi har bygget nytt hus. Det er ikke å "bare" flytte til ny by.

Men! Det er en stilling i nabokommunen, en ingeniørstilling med mye mer ansvar og reising, og virker mye mer spennende. Dessverre et mye mer usikkert marked enn det jeg jobber i nå.  

Problemet? Jeg vet ikke om jeg tørr... Hvordan ta steget fra noe stabilt, men kjedelig, til spennende og utfordrende? Jeg er redd det ikke blir like fleksibelt og tenkt om kollegaene er dritt? Hvordan motiveres dere til å ta et slikt steg?

Anonymkode: 1f142...baf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det aktuelt med permisjon for å sjekke det ut? Hvis du f. eks. får et år ubetalt fri, så kan du jo vurdere det underveis, og for nåværende arbeidsgiver kan det være gunstig å ha folk i permisjon med relevante oppgaver, som kanskje fører til tilførsel av kompetanse hvis den i permisjon bestemmer seg for å vende tilbake. 

Anonymkode: f05c2...4ce

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, spesielt hvis dere har eller planlegger barn. Høres ut som en drømmesituasjon du har gående med jobben din😁. Men nå er jeg rimelig opptatt av forutsigbarhet, trygghet og trivsel... Har tatt sjanser i jobb tidligere og angret😬.

Anonymkode: ccde3...c6d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det aktuelt med permisjon for å sjekke det ut? Hvis du f. eks. får et år ubetalt fri, så kan du jo vurdere det underveis, og for nåværende arbeidsgiver kan det være gunstig å ha folk i permisjon med relevante oppgaver, som kanskje fører til tilførsel av kompetanse hvis den i permisjon bestemmer seg for å vende tilbake. 

Det er jo faktisk en mulighet, takk for tips!

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke gjort det, spesielt hvis dere har eller planlegger barn. Høres ut som en drømmesituasjon du har gående med jobben din😁. Men nå er jeg rimelig opptatt av forutsigbarhet, trygghet og trivsel... Har tatt sjanser i jobb tidligere og angret😬.

Anonymkode: ccde3...c6d

Vi planlegger jo barn om noen år, men ikke nå. Det er drømmesituasjon på mange måter, men kjenner jeg ikke får aktivisert de små grå nok i jobbhverdagen.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo faktisk en mulighet, takk for tips!

Vi planlegger jo barn om noen år, men ikke nå. Det er drømmesituasjon på mange måter, men kjenner jeg ikke får aktivisert de små grå nok i jobbhverdagen.

Bare hyggelig :). Det kan nemlig være enklere å få permisjon om du viser til at du opparbeider deg en annen, men relevant kompetanse, som potensielt kan være nyttig for nåværende bedrift. 

Om du ikke er en som er veldig trygghetssøkende så vil jeg si: Hopp i det før du får barn. Det blir mer vrient når dere eventuelt velger å få barn, det er nå du har muligheten til å prøve noe nytt og mer spennende. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...