Gjest Halloiuken Skrevet 3. desember 2019 #1 Skrevet 3. desember 2019 Vi har laminat gulv, og vi har valp, hvordan rengjøre gulvet best mulig / skånsomt uten å ødelegge det
Belima Skrevet 3. desember 2019 #2 Skrevet 3. desember 2019 Med tørrmopp og våtmopp. https://www.plusstid.no/hus-og-hjem/vasketips/vaske-laminatgulv?gclid=EAIaIQobChMI5KX2yP-Y5gIVRuWaCh35qg39EAAYASAAEgKK4_D_BwE&gclsrc=aw.ds
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #3 Skrevet 3. desember 2019 Laminatgulv er jo veldig enkelt å vaske. Bruk en mopp fuktet med vann. Men unngå vannsøl og for mye vann på moppen, da dette kan trenge seg ned i skjøtene. Anonymkode: 7b8ee...f89
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #4 Skrevet 3. desember 2019 Bruk mopp med vann og litt mildt vaskemiddel. Vårt gulv blir skjoldete ved mye såpe i vannet, så bruk bare litt om det er slik hos deg også. Jeg liker godt vaskemiddelet fra Klar. Vri godt opp moppen slik at det ikke blir liggende mye vann på gulvet som kan trekke seg ned i skjøtene. Anonymkode: 28338...675
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Skrevet 3. desember 2019 Fikk et tips fra moren min om å vaske med klorvann (kan ha en liten dråpe zalo oppi om man ikke takler klor-lukt) der valpen har uhell. Det fungerte veldig godt der vi bodde før (laminat). Da ble kun flekken og et lite område rundt vasket (tiss ble tørket opp og bæsj plukket opp først, selvfølgelig). Når hele gulvet skulle vaskes, brukte jeg kun glovarmt vann på kluten. Anonymkode: d028f...9d4
newman01 Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Jeg liker såpen til Woca. De har en variant som passer til vinyl, laminat og lakkert parkett.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2019 #7 Skrevet 5. desember 2019 På 3.12.2019 den 9.19, AnonymBruker skrev: Fikk et tips fra moren min om å vaske med klorvann (kan ha en liten dråpe zalo oppi om man ikke takler klor-lukt) der valpen har uhell. Det fungerte veldig godt der vi bodde før (laminat). Da ble kun flekken og et lite område rundt vasket (tiss ble tørket opp og bæsj plukket opp først, selvfølgelig). Når hele gulvet skulle vaskes, brukte jeg kun glovarmt vann på kluten. Anonymkode: d028f...9d4 Huff, sier jeg! For det første ; hvorfor klor? Du ødelegger jo gulvet og klor på gulv er totalt unødvendig. Og for det andre ; man skal ikke bruke glovarmt vann å vaske med, har ingen hensikt. Lunkent er alltid det mest optimale. Anonymkode: b1516...6d8
saraal Skrevet 21. desember 2019 #8 Skrevet 21. desember 2019 Jeg bruker litt ajax. Og vrir moppen godt, skal nesten ikke være noe vann på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå