AlkoMann Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 "Alle har en fortid". Slik starter teksten i en sang av et svensk 90 talls rockeband. Jeg husker mine mannlige venners fortid. Alt vi hadde sammen. Altså vennskapet. Jeg er den eneste i denne venneflokken som ikke er gift. Når jeg møter mine gamle venner er de kun skygger av sitt gamle jeg. Jeg forstår at de er blitt voksne og at jeg er mindre utviklet. Det jeg mener er at norske menn burde få lov til å være litt mer seg selv etter at de har giftet seg, slik som utenlandske menn .
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 På hvilken måte har de endret seg? Har de fått barn? Anonymkode: 61fc9...78e
AlkoMann Skrevet 2. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte har de endret seg? Har de fått barn? Anonymkode: 61fc9...78e Ja pluss kone/samboer/kjæreste
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 8 minutter siden, AlkoMann said: Ja pluss kone/samboer/kjæreste Man må jo nødvendigvis legge om livsstilen sin en del når man får barn. Hva mener du med "kapret ektefellens personlighet"? Anonymkode: 61fc9...78e 17
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man må jo nødvendigvis legge om livsstilen sin en del når man får barn. Hva mener du med "kapret ektefellens personlighet"? Anonymkode: 61fc9...78e Egentlig litt som hjernevask. De uttaler seg og agerer ut i fra et kvinnelig synspunkt. Man kan si at de er blitt feminisert. De ser nok dette som et nytt steg i livet . De tenker egentlig ikke over sitt eget jeg slik kvinner gjør . Det er akseptert at mannen skal være lydig overfor kvinnen eller så finner hun seg en annen mann . 25 prosent av menn mot 14 prosent kvinner på 45 år er barnløse. Hun har helt klart et pressmiddel . Endret 3. desember 2019 av AlkoMann
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Skrevet 3. desember 2019 Jeg forstår ikke hva du mener. Kan du komme med noen konkrete eksempler? Anonymkode: 61fc9...78e 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #7 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, AlkoMann skrev: Egentlig litt som hjernevask. De uttaler seg og agerer ut i fra en kvinnelig synspunkt. Man kan si at de er blitt feminisert. De ser nok dette som et nytt steg i livet . De tenker egentlig over sitt eget jeg slik kvinner gjør . Det er akseptert at mannen skal være lydig overfor kvinnen eller så finner hun seg en annen mann . 25 prosent av menn mot 14 prosent kvinner på 45 år er barnløse. Hun har helt klart et pressmiddel . Barnløse menn er i stor grad frivillig barnløse. Det er derfor alenemødre får så mye kjeft her inne. Anonymkode: f68b7...794 7
Kaisamaia Skrevet 3. desember 2019 #8 Skrevet 3. desember 2019 Mener du at mange menn blir "tøfler" og mister sine egne meninger? De må jo tilpasse seg det nye livet sitt, ønsker å bidra til og er glad i familien sin. Samtidig så er jeg enig i at det er mange menn som "føyer" seg for mye og som godtar konas ofte "urimelige" krav.
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #9 Skrevet 3. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg forstår ikke hva du mener. Kan du komme med noen konkrete eksempler? Anonymkode: 61fc9...78e At menn begrenser sin egen ordbruk og rakker ned på mannssjåvinistisk ordbruk. Denne ordbruken var selve limet som holdt oss som vennegjeng sammen. Man kan si at det handler å ikke kunne frigjøre seg som mann. "Kvinne kjenn deg selv" boken kommer derimot ut i et nytt opplag hvert år .
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2019 (endret) 5 minutter siden, Kaisamaia skrev: Mener du at mange menn blir "tøfler" og mister sine egne meninger? De må jo tilpasse seg det nye livet sitt, ønsker å bidra til og er glad i familien sin. Samtidig så er jeg enig i at det er mange menn som "føyer" seg for mye og som godtar konas ofte "urimelige" krav. Jo. Jeg mener egentlig det du skriver. Jeg føler liksom at kvinner ikke forandrer personlighet like mye som en mann i et forhold . Kvinner snakker med alle om sine og andres følelser 24/7 Endret 3. desember 2019 av AlkoMann
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #11 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, AlkoMann said: At menn begrenser sin egen ordbruk og rakker ned på mannssjåvinistisk ordbruk. Denne ordbruken var selve limet som holdt oss som vennegjeng sammen. Man kan si at det handler å ikke kunne frigjøre seg som mann. "Kvinne kjenn deg selv" boken kommer derimot ut i et nytt opplag hvert år . Det var litt av et lim. Er det et stort savn for deg å ikke kunne uttrykke deg mannssjåvinistisk lenger? Anonymkode: 61fc9...78e 33
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #12 Skrevet 3. desember 2019 4 minutter siden, AlkoMann skrev: At menn begrenser sin egen ordbruk og rakker ned på mannssjåvinistisk ordbruk. Denne ordbruken var selve limet som holdt oss som vennegjeng sammen. Man kan si at det handler å ikke kunne frigjøre seg som mann. "Kvinne kjenn deg selv" boken kommer derimot ut i et nytt opplag hvert år . Kanskje de har skjønt at livet handler om mer enn mannssjåvinisme og puling? Anonymkode: cfb35...c57 18
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #13 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var litt av et lim. Er det et stort savn for deg å ikke kunne uttrykke deg mannssjåvinistisk lenger? Anonymkode: 61fc9...78e Ja. Jeg kan det fremdeles med enkelte mannlige venner, men det litt underground .
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #14 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje de har skjønt at livet handler om mer enn mannssjåvinisme og puling? Anonymkode: cfb35...c57 Det er nok en viktigere verdi for dem. Jeg har skjønt det .
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #15 Skrevet 3. desember 2019 5 minutter siden, AlkoMann said: Ja. Jeg kan det fremdeles med enkelte mannlige venner, men det litt underground . Nå har vi en del mannsjåvinister her på KG. Du får kose deg med dem da, vet du. Anonymkode: 61fc9...78e 15
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #16 Skrevet 3. desember 2019 6 minutter siden, AlkoMann skrev: Jo. Jeg mener egentlig det du skriver. Jeg føler liksom at kvinner ikke forandrer personlighet like mye som en mann i et forhold . Kvinner snakker med alle om sine og andres følelser 24/7 HAHAHA. Kvinner forandres mye mer. De blir akutt perfeksjonist som bare skal spise sunt og trene og får plutselig matlaging, husarbeid, tv-titting og aller verst: håndarbeid som hovedinteresse av forhold. I tillegg sitter de som klegg på den mannen, snakker først bare om han, så bare om barna. Og du snakker om dårlig innflytelse?? Det burde vært forbudt for damer å ha forhold. De mister ALL personlighet av det (mulig det er derfor de tvinges til å ta mannens) Anonymkode: 37f3d...717 3
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #17 Skrevet 3. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har vi en del mannsjåvinister her på KG. Du får kose deg med dem da, vet du. Anonymkode: 61fc9...78e Takk
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #18 Skrevet 3. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: HAHAHA. Kvinner forandres mye mer. De blir akutt perfeksjonist som bare skal spise sunt og trene og får plutselig matlaging, husarbeid, tv-titting og aller verst: håndarbeid som hovedinteresse av forhold. I tillegg sitter de som klegg på den mannen, snakker først bare om han, så bare om barna. Og du snakker om dårlig innflytelse?? Det burde vært forbudt for damer å ha forhold. De mister ALL personlighet av det (mulig det er derfor de tvinges til å ta mannens) Anonymkode: 37f3d...717 Interessant å høre dette fra et kvinnelig perspektiv. Som vennegjeng var vi mest sammen med oss selv. Vi var litt sammen med andre jenter , men det var kjedliger( høres sikkert ut som en homseklubb). Vi hadde et dypt vennskap hvor man vi kunne filosofere fritt, konkurrere osv . Jeg har også opplevd mas fra kvinner om deres mann, barn osv som om de skulle interessere meg .
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #19 Skrevet 3. desember 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnløse menn er i stor grad frivillig barnløse. Det er derfor alenemødre får så mye kjeft her inne. Anonymkode: f68b7...794 Det er 11 prosent overvekt av barnløse menn i 2019. Mange menn drar også halve jorden rund for å ta med seg en kone hjem til Norge slik at de kan formere genene sine. Dette å få barn ser norske kvinner på som en selvfølge og en menneskerett .
AlkoMann Skrevet 3. desember 2019 Forfatter #20 Skrevet 3. desember 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: HAHAHA. Kvinner forandres mye mer. De blir akutt perfeksjonist som bare skal spise sunt og trene og får plutselig matlaging, husarbeid, tv-titting og aller verst: håndarbeid som hovedinteresse av forhold. I tillegg sitter de som klegg på den mannen, snakker først bare om han, så bare om barna. Og du snakker om dårlig innflytelse?? Det burde vært forbudt for damer å ha forhold. De mister ALL personlighet av det (mulig det er derfor de tvinges til å ta mannens) Anonymkode: 37f3d...717 Det er kvinner som ruler på arbeidsplassen i dag. De setter agendaen for hva man kan snakke om og hvordan. Det kjeder meg .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå