Gå til innhold

Tvinger dere barnet på juleavslutning om barnet ikke vill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei i 5.klasse som ikke vill, rett å slett siden hun hater å opptre, både alene og sammen med andre. Tidligere har hun gått med, men i år har hun satt seg skikkelig på bakbeina. Hadde dere tvunget barnet deres med ?

Anonymkode: 961b8...ff7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet ja.... Men det finnes jo mange varianter av å sette seg skikkelig på bakbeina.... Er det type panikk, får ikke sove pga det osv, så ville jeg valgt en annen tilnærming. 

Ville også tatt det opp med kontaktlærer og sjekket om det var mulighet for en slags allianse der som kunne gjøre det enklere. 

Mener ikke at juleavslutning i seg selv er så viktig at man på død og liv må gjennomføre, men man må nødvendigvis være med på ting litt utenfor komfortsonen i løpet av livet, og å stå bakerst på en benk og late som man synger er definitivt ikke det verste.... 

Min datter ville heller ikke, men vi pushet. Nå holder hun foredrag for klassen uten problemer, går i 9. nå. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde først forsøkt og få henne med, men latt henne slippe og opptre. Hvis det ikke hjalp hadde jeg latt henne slippe avslutningen, hvis det ikke bare var litt motvilje, men fullstendig fortvilende vil virkelig ikke.

• Liker 2
Skrevet

Hvis barnet mitt har sagt ja til å være en del av forestillingen så må han delta. Råder deg til å snakke med kontaktlærer hvis barnet ditt sliter med sceneskrekk. 

Anonymkode: 88749...679

• Liker 5
Skrevet

Jeg slapp å opptre se tre siste årene på barneskolen. I fjerde klasse stod jeg å gråt på scenen fordi jeg syntes det var så fælt. Årene etter ordnet moren min og læreren sånn at jeg slapp det. Var kun med som tilskuer.

Anonymkode: c04b7...d26

• Liker 3
Skrevet

Du må jo se an barnet ditt, og snakke med klasseforstander. Tror du hun vil være glad etterpå dersom du "tvinger" henne? Hva er egentlig rollen hennes under showet? Hva tenker klasseforstanderen?

Anonymkode: e4ed5...0a9

• Liker 3
Skrevet

Om du vil at den ungen skal noen ganger fungere på ungdomsskolen er det gull verdt å tvinge de på disse forestillinger.  Spesielt da disse 5.6.7nd klasse barn bruke ganske mye tid på disse forestillinger.  Hvorfor skal datteren din få slippe? 

Anonymkode: 4fc08...cb5

• Liker 3
Skrevet

Nei

Anonymkode: d3616...bca

• Liker 1
Skrevet

Avslutningen er obligatorisk hos oss, så den blir som en vanlig skoledag.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Slutt å tvinge barna deres til å hate dere; sove naken med dem og dritt. Dette et en advarsel. Jeg turte ikke snakke med folk som unge og hatet å opptre. Ble aldri vant til det; det ble bare verre jo mer samfunnet presset meg.

Tenk deg nøye om. Ikke alle barn er oppmerksomhetssyke skuespillere og ekshibisjonister. Forestillingene er dårlige; bare vits i å gjøre de om de faktisk er av bra kvalitet. Jeg har aldri holdt foredrag og den dag i dag kan jeg ikke si jeg føler skyldfølelse lenger.

Endret av dainty
Skrevet
3 minutter siden, Knekt skrev:

Avslutningen er obligatorisk hos oss, så den blir som en vanlig skoledag.

Hos oss er det FAU, som arrangere på kveldstid. TS

Skrevet

Her er juleavslutningen i kirken. I fjor ville han absolutt ikke, så da slapp han. Han har vært med de 5 andre årene. Da hadde de en alternativ avslutning på skolen, de som var igjen. Sånn husker jeg det var da jeg gikk på barneskolen også. 

Anonymkode: 11dc0...f4d

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei i 5.klasse som ikke vill, rett å slett siden hun hater å opptre, både alene og sammen med andre. Tidligere har hun gått med, men i år har hun satt seg skikkelig på bakbeina. Hadde dere tvunget barnet deres med ?

*vil ikke vill

Anonymkode: 37470...cbf

Skrevet

Det er bare en juleavslutning, la henne slippe om hun ikke vil!

Anonymkode: 6ba57...a08

Skrevet

Som lærer ville jeg aldri tvunget en elev til å framføre, om det er tydelig at eleven har sceneskrekk. Det kan dog være vanskelig å skille mellom reell frykt og «gidder ikke» eller at eleven bare ikke har lyst. For det er noe med det å pushe elevene til å føle mestring også, men heller ikke pushe for mye. Kjempevanskelig situasjon! 

Jeg ville kjent på magefølelsen. Sier den deg at barnet ditt kunne gjennomført med tilrettelegging (kan gå av scenen når hun vil, stå bakerst når de synger o.l), ville jeg prøvd å motivere. Er det full nekt hadde jeg respekt barnet, og heller prøvd å finne løsninger i god tid til neste opptreden. 

Anonymkode: 5b4c5...cb2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...