AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Til de andre foreldrene på avslutningen altså. Er det veldig frekt å ikke levere fra seg dette når barnet ditt er syk og din familie ikke kan delta på avdlutningen? Eller MÅ man levere matrett, kake og kaffe slik at de andre kan hygge seg? Anonymkode: d6910...779
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Kommer an på hva, tenker jeg. Hvis det er omgangssyke i huset ville jeg satt pris på at det ikke ble levert noe fra det hjemmet. Anonymkode: 1adc7...3f5 16
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til de andre foreldrene på avslutningen altså. Er det veldig frekt å ikke levere fra seg dette når barnet ditt er syk og din familie ikke kan delta på avdlutningen? Eller MÅ man levere matrett, kake og kaffe slik at de andre kan hygge seg? Anonymkode: d6910...779 Etter 10 år med en elev i grunnskolen har jeg aldri opplevd sykdom hos oss. Hadde det skjedd ville jeg levert etter planen uansett. Opp igjennom årene har det vært flere elever som har vært «syke» på slike dager, og ingenting er levert. Lurer fortsatt på hvor «syke» de egentlig var... Lever det du har avtalt! Anonymkode: f0439...08e 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 Leverer ingenting hvis vi ikke deltar. Anonymkode: a2a16...29a 11
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter 10 år med en elev i grunnskolen har jeg aldri opplevd sykdom hos oss. Hadde det skjedd ville jeg levert etter planen uansett. Opp igjennom årene har det vært flere elever som har vært «syke» på slike dager, og ingenting er levert. Lurer fortsatt på hvor «syke» de egentlig var... Lever det du har avtalt! Anonymkode: f0439...08e Greit å vite. Enig i at ved omganssyke bør man muligens levere noe ferdigkjøpt og kaffe. Ikke noe mat fra eget kjøkken. Har et barn som brygger på noe, men håper på bedring innen torsdag. Greit å vite om man skal levere, tenkte jeg. Anonymkode: d6910...779 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 Nei, leverer ikke dersom barnet er syk Anonymkode: 29bed...961 5
abc123detvardet Skrevet 2. desember 2019 #8 Skrevet 2. desember 2019 Kommer vel litt an på. Om det var snakk om frokost, og det var avtalt at du skulle ta med brød, så er det litt dumt om du ikke møter opp. Dermed blir det bare pålegg uten brød. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 Hvis jeg allerede hadde bakt kaken, f.eks. hvis barnet ble sykt samme morgen som avslutningen, ville jeg levert, hvis jeg fikk det til. Men hvis barnet ble sykt kvelden før, og jeg hadde planlagt å bake kaken neste dag e.l., ville jeg meldt avbud og gitt beskjed om at jeg ikke kom til å levere det som var avtalt. Anonymkode: f3765...593
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 Kommer helt an på. Er det tre stk som skal ha med kake til alle, og jeg er en av de, ville jeg dratt ned med det.. Eller hvis det skal selges til inntekt for elevene feks på 17.mai. Men er det derimot sånn at alle skal ta med noe til et fellesbord, tenker jeg at jeg ikke leverer noe. Da beregner jo alle til seg selv, så når vi ikke kommer går det ikke utover andre at vi heller ikke kommer med mat. Anonymkode: 73f87...8d0 5
Hactar Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opp igjennom årene har det vært flere elever som har vært «syke» på slike dager, og ingenting er levert. Lurer fortsatt på hvor «syke» de egentlig var... Jeg lurer mer på hvem dere er, dere som biter dere merke i hvem som er syke på avslutningen, og bruker kapasitet på å mistro disse i årevis etterpå. 18
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #12 Skrevet 2. desember 2019 Her ble eldste syk rett før et halloween opplegg på skolen. Skulle bakt og levert en kake men mtp at det var omgangssyke i hus lot vi det være. Tipper de fleste foretrekker mat fra et hus det ikke er sykdom. Anonymkode: 50bd0...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #13 Skrevet 2. desember 2019 Hvis ikke avstanden ikke er for stor og ingen har omgangssyke ville jeg levert kake og matrett hvis det allerede var laget Anonymkode: 81589...e93
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #14 Skrevet 2. desember 2019 Absolutt ikke! Er alene med sønnen min å hadde ikke gått fra han bare for å levere mat på skolen altså! Har ikke bil heller så da måtte jeg stresset med å ta maten med på bussen. Er han syk så er han syk å da blir vi hjemme begge to. Anonymkode: 82d81...593 2
Arkana Skrevet 2. desember 2019 #15 Skrevet 2. desember 2019 (endret) Det har aldri skjedd, men jeg tviler sterkt på at vi hadde dratt til skolen bare for å levere kake eller gave til loddtrekning hvis vi selv ikke skal delta. Jeg hadde absolutt ikke forventet at andre gjorde det heller. Jeg lurer også på hvem det er som vet hvem som er syke og/eller ikke leverer det som var avtalt. Jeg har aldri lagt merke til sånt, det er da virkelig ikke min sak hvem som er syke og i alle fall ikke min sak å tenke negativt om eller mistro andres årsaker til å utebli. Endret 2. desember 2019 av Arkana 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #16 Skrevet 2. desember 2019 Leverer kun om vi deltar. Anonymkode: ead65...457
cilla89 Skrevet 2. desember 2019 #17 Skrevet 2. desember 2019 I de aller fleste tilfeller så synes jeg det ee innafor å ikke levere ved sykdom. Unntaket er om det er spesielle matlister og jeg hadde hatt ansvar for noe som ville blitt savnet/ødelagt for måltidet. Eller om mitt barn hadde glutenallergi og jeg hadde lovet å stille med kake til allergikerne. Da hadde jeg naturligvis stilt opp med kake allikvel, så ikke de andre barna med allergi hadde stått der uten kake. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #18 Skrevet 2. desember 2019 4 timer siden, abc123detvardet skrev: Kommer vel litt an på. Om det var snakk om frokost, og det var avtalt at du skulle ta med brød, så er det litt dumt om du ikke møter opp. Dermed blir det bare pålegg uten brød. Men da kan du bare ringe foreldrene til Per eller Lise og forklare situasjonen, si at du kan vippse penger om de har muligheter til å skaffe brød! Anonymkode: a8612...188 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #19 Skrevet 2. desember 2019 Om det er fordelt slik ar det er en mindre gruppe foreldre sin tur til å stille med oppvartning, og dette går på rundgang, ville jeg gjort det jeg kunne for å overholde lovnaden. Enten levere likevel, spørre en annen foreldre i klassen om å bytte dag - eller i minste fall si fra til de andre, så en kan kompensere/finne en løsning. Ellers er det dårlig gjort, om en på dagen finner ut at en har for lite fordi en ikke kom. Skal derimot alle ta med seg litt hver, spiller det selvfølgelig ingen trille. Anonymkode: 2a879...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #20 Skrevet 2. desember 2019 Hvis jeg har tatt på meg å lage kake, så lager jeg kake og leverer den, Evt overfører penger så de kan kjøpe en. Anonymkode: f7c92...da4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå