Gå til innhold

Legge ut bilder av alle som deltar på sosiale ting på Face?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en facebookvenn i tredveårene som til synelatende er veldig vellykket, med god jobb, fin leilighet, verdens beste samboer og en liten en på vei (Og ja, jeg må jo innrømme at jeg kan kjenne på litt misunnelse, når hun legger ut om ting). Jeg føler meg ikke spesielt lykkelig i livet, og har ikke mange venner, så det er jo litt sårt iblant)-

Det jeg synes er litt rart er at hun legger ut gruppebilder av alle som deltar på diverse fjellturer, bursdagsfeiringer. Nå var det gruppebilde med de som kom på Babyshower.  Er det vanlig å gjøre det hvis man er vellykket og populær? Jeg kunne selv aldri tenke meg å legge ut bilder til alle på min facebookliste når det gjelder folk som ikke har noen tilhørighet til hverandre. Jeg hadde heller ikke likt det om jeg følte at jeg måtte si ja til å bli tatt bilde av på andres profil.  

Hva tenker dere? Er det vanlig? Er det bare jeg som er litt prippen.

Anonymkode: 5db2e...110

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen må skryte så inni granskauen på facebook, men som regel er realiteten en annen. Kanskje det er sånn her og😉

Anonymkode: 1a693...3c0

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen må skryte så inni granskauen på facebook, men som regel er realiteten en annen. Kanskje det er sånn her og😉

Anonymkode: 1a693...3c0

MÅ det være skryting, fordi man er en glad person som liker å dele? 

Anonymkode: e71b3...2ca

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

MÅ det være skryting, fordi man er en glad person som liker å dele? 

Jeg tror ordene «noen» og «kanskje» kanskje kan indikere at det ikke MÅ være det. Men at det kanskje kan være det. Kanskje. For noen. 

• Liker 5
Skrevet

Det er litt harry og «ut» å dele masse på facebook nå. Men noen, spesielt damer fra midten av trettiårene og opp, har ikke fått dette med seg ennå. 

Jeg syns det blir veldig påtatt og egosentrisk. Meg meg meg, liksom. 

Anonymkode: a2bff...1c0

• Liker 8
Skrevet

Finnes mange som skryter/deler men som i utgangspunktet ikke er så lykkelige som alle tror, men det ser slik ut via bilder som deles...

Anonymkode: 72e32...472

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes mange som skryter/deler men som i utgangspunktet ikke er så lykkelige som alle tror, men det ser slik ut via bilder som deles...

Det treffer meg veldig. Slår aldri feil. Hver gang føler jeg meg skikkelig mislykket når jeg ser bilder av  en glad gjeng som skåler på en fjelltopp eller sitter i en seilbåt. Kanskje det er filter på bildene også, men været er alltid toppers. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan en slik bildedeling bli en abstinens til slutt? At hvis man først har startet er det vanskelig å slutte?

• Liker 2
Skrevet

Jeg har mange venner som er slik, de elsker å dele alt mulig. De fleste blant dem gjør det fordi de selv elsker å få med seg fra venner og kjente holder på med, men ingen av dem virker mer selvgode eller selvsentrerte enn andre av mine venner. Det er rett og slett bare noe vi er forskjellige med. Jeg kjenner et par som mest sannsynlig hadde delt det meste dersom de hadde flere venner og deltok på sosiale kvelder og turer, men det gjør de ikke. Det er ikke like moro for alle å knipse bilde av egen stue hver kveld. 

Personlig deler jeg absolutt ingenting og jeg deltar heller ikke på gruppebilder; jeg tilbyr meg alltid å ta dem

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan en slik bildedeling bli en abstinens til slutt? At hvis man først har startet er det vanskelig å slutte?

Bli en «abstinens»? Bli en avhengighet kanskje. Få abstinenser hvis man prøver å slutte, tenker jeg.

Anonymkode: bfea9...6ad

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange prøver å skape en illusjon for seg selv at livet er bra, når det ikke er bra. Er ikke noe galt i det egentlig. Da kan man se tilbake på den stunden som et godt minne, selvom det ikke var så bra i livet der og da, men det bildet vil bli til noe bra fordi man prøvde. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ærlig talt ikke at alle er så kalkulerte som noen ønsker å tro her inne. Jeg ser ingen grunn til å tro at flertallet som deler sosiale bilder tenker følgende: «Egentlig er livet mitt drittstusselig, men nå skal jeg skryte på meg masse venner og spennende sosiale situasjoner slik at andre som er like stusselige som meg selv skal føle seg ille.» Sant å si tror jeg faktisk at folk er enklere enn som så, og at det de tenker er mer i nærheten av dette: «Nå har vi det jammen koselig/morsomt/fint. Dette har jeg lyst til å dele.» 

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Ullvott said:

Jeg tror ærlig talt ikke at alle er så kalkulerte som noen ønsker å tro her inne. Jeg ser ingen grunn til å tro at flertallet som deler sosiale bilder tenker følgende: «Egentlig er livet mitt drittstusselig, men nå skal jeg skryte på meg masse venner og spennende sosiale situasjoner slik at andre som er like stusselige som meg selv skal føle seg ille.» Sant å si tror jeg faktisk at folk er enklere enn som så, og at det de tenker er mer i nærheten av dette: «Nå har vi det jammen koselig/morsomt/fint. Dette har jeg lyst til å dele.» 

Enig.

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det overalt, ikke bare på sosiale medier...... De fleste går ikke på butikken, eller jobb og annonserer hvor ulykkelige de er.  Jeg er glad utad, uansett om det er på Facebook, fest,  i barnehagen, på jobb, når jeg møter noen på gata og forteller om ferien osv. Forteller kun det som er bra. Legger ikke ut om alt, ei heller på facebook. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det overalt, ikke bare på sosiale medier...... De fleste går ikke på butikken, eller jobb og annonserer hvor ulykkelige de er.  Jeg er glad utad, uansett om det er på Facebook, fest,  i barnehagen, på jobb, når jeg møter noen på gata og forteller om ferien osv. Forteller kun det som er bra. Legger ikke ut om alt, ei heller på facebook. 

Jeg er selvfølgelig ikke interessert i å legge ut ting som er kjipt på Face. Det må jo være noe som jeg kan få noe likes på eller en oppdatering til familie og venner når jeg er ute og reiser. 
til forskjell fra eksempelet så ser ikke jeg poenget med å legge ut masse bilder av folka jeg er sammen med ut på min Facebookprofil. Da legger jeg ut bilde av naturen, hytta, flyplassen.  Drar jeg på turer med venner så er alle våre gruppebilder i egen messengertråd. De hadde nok protestert om jeg la det ut tilgjengelig for «alle»   

Skrevet

Dette er ikke vanlig lengre.  Sikkert ikke lagt ut et gruppebilde på face på 10 år.  Gjør folk det enda?

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noe jeg har skjønt etter alle år er det at hvis ting ser for godt ut eller litt perfekt ut til å være sant så ER DET IKKE DET!

Skrevet
7 hours ago, SupaWoman said:

Hvis det er noe jeg har skjønt etter alle år er det at hvis ting ser for godt ut eller litt perfekt ut til å være sant så ER DET IKKE DET!

For noen er det det jo. En av mine nærmeste venninner har et så fantastisk syn på livet hvor hun klarer å se noe positivt i alt, uansett hvor gæli det går. Hun kan ha noen nedfor dager her og der, men hun løfter seg selv opp igjen og kjemper på og fokuserer på ting som gjør henne glad. Hun elsker mennesker og mennesker elsker henne og hun elsker å forevige minner som hun kan mimre over innimellom, eller når hun er gammel og grå. 
Jeg er sikker på at mange påstår det du sier om henne ettersom hun poster endel, men isåfall er hun unntaket.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hva er galt med å være glad og fornøyd og dele alt med de aller nærmeste der man bor? Ikke på nett?
Er det ikke bra nok å være glad for seg selv og sine, hvis det kan bli tusen ganger bedre hvis hele verden
får se det også?

Jeg tror at man blir avhengig av tilbakemeldelsen og at livet føles tommere uten når man først har blitt vant
til det, så man fortsetter og forsterker det med nye vellykkede bilder når rusen er på nedtur. 

FB-kulturen er en trist ting og jeg føler meg som den lille gutten som roper opp og forteller sannheten om at
keiseren jo ikke har noen klær på seg, selv om hele forsamlingen roper, klapper og hyller kongen
og påstår at hans nye klesdrakt er vidunderlig vakker....på triumftog gjennom byen. FB er et utstillingsmonter 
med en vrimmel av kliss nakne mennesker som klapper for hverandre, med sterkt redusert syn.

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Hva er galt med å være glad og fornøyd og dele alt med de aller nærmeste der man bor? Ikke på nett?
Er det ikke bra nok å være glad for seg selv og sine, hvis det kan bli tusen ganger bedre hvis hele verden
får se det også?

Jeg tror at man blir avhengig av tilbakemeldelsen og at livet føles tommere uten når man først har blitt vant
til det, så man fortsetter og forsterker det med nye vellykkede bilder når rusen er på nedtur. 

FB-kulturen er en trist ting og jeg føler meg som den lille gutten som roper opp og forteller sannheten om at
keiseren jo ikke har noen klær på seg, selv om hele forsamlingen roper, klapper og hyller kongen
og påstår at hans nye klesdrakt er vidunderlig vakker....på triumftog gjennom byen. FB er et utstillingsmonter.

Du er ikke alene:) Jeg tenker sånn jeg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...