AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Har begynt å ta meg 2-3 røyk på kveldene etter ungene er lagt... plutselig fikk jeg så lyst og det stresser meg ned. er jeg en dårlig mor? Hjelp for en ide😱 Røyker ikke ellers, men skal innrømme jeg trives med det... Anonymkode: 3b67d...a9d
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 bør vel finne noe annet for å mestre stress... hva med en stressball? yoga? Anonymkode: 2e27b...7cc 7
Maleficenta Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har begynt å ta meg 2-3 røyk på kveldene etter ungene er lagt... plutselig fikk jeg så lyst og det stresser meg ned. er jeg en dårlig mor? Hjelp for en ide😱 Røyker ikke ellers, men skal innrømme jeg trives med det... Anonymkode: 3b67d...a9d Nei men det er jo fryktelig dumt å begynne å røyke. 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 Ja jeg vet det er dumt, og nei stressball fungerer absolutt ikke på samme måte. Det er noe med roen som senker seg, å kunne sette seg ned å nyte en sigarett gir en helt utrolig behagelig alenetid med full avslapping. Anonymkode: 3b67d...a9d
Guidet Kvinne Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 Det har ingenting å si. Kos deg med kveldsrøyken du. 4
Jdz Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 På tross av at jeg røkte en pakke om dagen i mange, mange år, så klarer jeg faktisk ikke å skjønne hvordan det går an å nyte en sigarett. Det hender vel en gang skuddåret at jeg mot bedre vitende tar meg en røyk i festlig lag. Det smaker like jævlig og jeg angrer like mye hver gang. Jeg går resten av kvelden og irriterer meg selv over at JEG stinker røyk. Det tar gjerne flere dager før treningsformen er tilbake på normalen. Jeg har bestandig pleid å si at folk for gjøre som de vil, og det mener jeg fortsatt, men røyking får man altså absolutt ingenting igjen for. Det er ingen oppsider ved det. Om det ikke motiverer deg kan du tenke på at folk flest i dag ser ned på folk som røyker. Jeg tror ikke engang festrøyking er akspetert lenger på samme måte som det var for noen år siden. Du gjør som du vil, men for din egen helse og velværes del, SLUTT! 6
Whistler Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 Du er ikke en dårlig mor, men jeg og mange med meg vil hevde at du, med tanke på det man vet om røyking og helse i dag, er et mindre smart menneske som på sikt kan ende opp som en røykedød beste- eller oldemor. 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #8 Skrevet 2. desember 2019 Har du hatt dette som vane før? Anonymkode: 2e27b...7cc
Guidet Kvinne Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 1 minutt siden, Whistler skrev: Du er ikke en dårlig mor, men jeg og mange med meg vil hevde at du, med tanke på det man vet om røyking og helse i dag, er et mindre smart menneske som på sikt kan ende opp som en røykedød beste- eller oldemor. To sigaretter om dagen gir neppe røykedød oldemor. Det vil jeg i så fall se dokumentasjon på. Jeg er eksrøyker som dessverre ikke kan ta et par sigaretter om kvelden, det tør jeg ikke. Hadde jeg visst at jeg kunne holde meg til de to hadde jeg gjort det. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 Ja du er en dårlig mor om du røyker. Det sender svært dårlige signaler. Ikke bare utsetter du din egen helse og potensielt gjør at barna dine mister moren sin pga sykdom. Det er dårlig for lommeboken og dårlig for samvittigheten din. Foreslår du finner deg en annen måte å "roe ned" nervene på. Meditasjon for eksempel. Anonymkode: 954ae...e12 7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 Man får rynker kjappere ved røyking, noe du kan tenke på 😊 Anonymkode: f3982...daa
_nubbenella Skrevet 2. desember 2019 #12 Skrevet 2. desember 2019 Vel, eg vil ikkje kalla deg ei dårlig mor av den grunn, men du har barn og du skylder dei å gjøre ditt beste for å halde deg frisk, så stump røyken og finn noe anna dersom du innbiller deg at du treng røyken for å klare å stressa ned. Eg har røykt i maaaange år, men det smaker seriøst heilt jævlig når man ikkje har røykt på ei stund, du skriver at du ikkje røyker til vanlig, men har du røykt tidligare? For ellers lurer eg på kor i alle dagar du fekk denne "geniale" ideen frå.. 🧐 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 2. desember 2019 #13 Skrevet 2. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har begynt å ta meg 2-3 røyk på kveldene etter ungene er lagt... plutselig fikk jeg så lyst og det stresser meg ned. er jeg en dårlig mor? Hjelp for en ide😱 Røyker ikke ellers, men skal innrømme jeg trives med det... Anonymkode: 3b67d...a9d Lett for å eskalere til "bare en røyk etter frokost, til lunsj osv"
Guidet Kvinne Skrevet 2. desember 2019 #14 Skrevet 2. desember 2019 Min mor røykte to sigaretter om dagen til hun var seksti. Én etter middag klokken fem og én etter kaffen etter middag halv åtte. Jeg vil gjerne se dokumentasjon på skadeeffektene av dette. 3
Rumle Skrevet 2. desember 2019 #15 Skrevet 2. desember 2019 56 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: To sigaretter om dagen gir neppe røykedød oldemor. Det vil jeg i så fall se dokumentasjon på. Jeg er eksrøyker som dessverre ikke kan ta et par sigaretter om kvelden, det tør jeg ikke. Hadde jeg visst at jeg kunne holde meg til de to hadde jeg gjort det. Selv ved festrøyking er det en betydelig høyere risiko. https://www.dagensmedisin.no/artikler/2018/01/05/festroyking-oker-risikoen-for-dod/ 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #16 Skrevet 2. desember 2019 12 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Min mor røykte to sigaretter om dagen til hun var seksti. Én etter middag klokken fem og én etter kaffen etter middag halv åtte. Jeg vil gjerne se dokumentasjon på skadeeffektene av dette. Du tuller nå, eller? Anonymkode: 35c83...fae 6
Jr.Garcon Skrevet 2. desember 2019 #17 Skrevet 2. desember 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har begynt å ta meg 2-3 røyk på kveldene etter ungene er lagt... plutselig fikk jeg så lyst og det stresser meg ned. er jeg en dårlig mor? Hjelp for en ide😱 Røyker ikke ellers, men skal innrømme jeg trives med det... Anonymkode: 3b67d...a9d Seff ikke en dårlig mor av den grunn. Begynner du først å ta 2-3 sigg i voksen alder og klarer å holde det på det nivået, så hadde jeg kost meg med god samvittighet. 👌 Endret 2. desember 2019 av Jr.Garcon 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #18 Skrevet 2. desember 2019 Trodde alle visste at det advares mot festrøyking og at selv én sigarett nå og da gir økt risiko for hjerneslag. Men men... Voksne mennesker får gjøre som de vil. Personlig synes jeg det er dumt å gjøre, særlig hvis man har barn. Anonymkode: 1db6c...9d6 4
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #19 Skrevet 2. desember 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Har begynt å ta meg 2-3 røyk på kveldene etter ungene er lagt... plutselig fikk jeg så lyst og det stresser meg ned. er jeg en dårlig mor? Hjelp for en ide😱 Røyker ikke ellers, men skal innrømme jeg trives med det... Anonymkode: 3b67d...a9d Tja dårlig mor eller ei, dette er det dummeste ting du kan gjøre. Blir fort avhengig, og uansett det er bare 2-3 stk så suger du inn kreftfremkallende kjemikaler som kan føre til at du enten dør tidlig eller bli syk. Synd at mine foreldre vokst opp i en tid hvor røyking var ikke bare godkjent men anbefalt av leger. Nå er en av de død, og den andre er såpass dårlig at hun kommer til å dø om ikke mange år. Hun angrer bitter at hun har røykt da hun kommer ikke til å se barnebarna blir stor. Så dårlig mor nei, men dumt som et stein ja. Anonymkode: 1f9f3...583 4
Tiuren Skrevet 2. desember 2019 #20 Skrevet 2. desember 2019 Jeg tror ikke 2 sigg til dagen er veldig farlig, men nikotinen har en egen evne til å få deg til å finne nye unnskyldninger til en sigg til... Overtidsrøyk/barna-hos-pappa røyk/tur-røyk. Pass på, det blir fort flere. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå