AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Del Skrevet 2. desember 2019 Når møtte du veggen ifm langtidsprøving? Vi har nå prøvd i over halvannet år, skulle egentlig starte idag med stimulering til ivf, men så ble det utsatt pga diverse årsaker. Og på grunn av dette må vi vente en god stund før vi får den muligheten igjen. 😞 Jeg kjenner jeg tok det mye tyngre enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Anonymkode: 69432...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 2. desember 2019 #2 Del Skrevet 2. desember 2019 (endret) Vel, mange ganger men akkurat når jeg tenker at "nå orker jeg ikke mer" så finner jeg en ny giv. For det er strengt talt ikke et alternativ å gi opp heller 😕 jeg tillater meg å bli skuffa og sint, men det som har vist seg å være viktig for meg er å ha delmål å se frem til. Vi hadde en exu i mai/juni, og det tok 5 mnd før nesten innsett. Det var tungt. Hvorfor ble det utsatt og er det utsatt til januar? Endret 2. desember 2019 av Neutral90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #3 Del Skrevet 2. desember 2019 Etter ettersamtale med legen etter andre negative IVF-forsøk. Forsøkene hadde gått dårligere enn forventet, med få og dårlige egg ut. Der og da føltes det plutselig som "siste mulighet" også var over, at IVF heller ikke virket. Fram til da hadde det gått bra, med skuffelser, men hele tiden nytt håp igjen ganske raskt. Men da mistet jeg både mot og håp en periode, og alt kjentes tungt. Så var vi så utrolig heldige at vi fikk barn på tredje IVF-forsøk. Anonymkode: ae17a...3fd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eidvo Skrevet 3. desember 2019 #4 Del Skrevet 3. desember 2019 Var verst etter andre SA. Var 3 år inn i prøving, andre forsøk med IVF, og husker det var en veldig tøff periode. Som hun over her sier er det liksom ikke et alternativ å gi opp. Jeg er utrolig heldig, etter 5 år som prøvere klarte jeg endelig å fullføre et svangerskap, og nå er jeg gravid med nr 2 etter tre innsett ila 9 mnd. Prøving er utrolig tøft når det ikke går som man håper. Jeg håper du har god støtte rundt deg, og at dere ikke møter på så mange hindringer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #5 Del Skrevet 3. desember 2019 Møtte aldri veggen og skjønner ikke alt maset om hvor tungt prøving er. Ufattelig mye syting her inne på forumet, synes rett og slett folk er litt svake. Anonymkode: a4757...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #6 Del Skrevet 3. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Møtte aldri veggen og skjønner ikke alt maset om hvor tungt prøving er. Ufattelig mye syting her inne på forumet, synes rett og slett folk er litt svake. Anonymkode: a4757...e21 Åherregud Anonymkode: fd20a...c15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #7 Del Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Møtte aldri veggen og skjønner ikke alt maset om hvor tungt prøving er. Ufattelig mye syting her inne på forumet, synes rett og slett folk er litt svake. Anonymkode: a4757...e21 Troll. Snakkes igjen når du har vært med på ivf-karusellen i flere år, og har både tidlig- og senaborter bak deg. Anonymkode: a97c6...289 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #8 Del Skrevet 3. desember 2019 På 2.12.2019 den 14.44, Neutral90 skrev: Vel, mange ganger men akkurat når jeg tenker at "nå orker jeg ikke mer" så finner jeg en ny giv. For det er strengt talt ikke et alternativ å gi opp heller 😕 jeg tillater meg å bli skuffa og sint, men det som har vist seg å være viktig for meg er å ha delmål å se frem til. Vi hadde en exu i mai/juni, og det tok 5 mnd før nesten innsett. Det var tungt. Hvorfor ble det utsatt og er det utsatt til januar? Huff det skjønner jeg godt var tungt 😞 Blir sikkert ikke første gangen dette, men kjenner jeg er lengre nede enn jeg noen gang har vært i prosessen. Skulle som sagt egentlig startet opp første forsøk nå, men så er ikke stoffskiftet mitt på lag med meg. Jeg må derfor stå på tabletter for å regulere det. Sist jeg tok kontrollprøve, var det ingen endringer i stoffskiftet.. Så det ser ikke ut til å rette seg fort. Kjenner jeg blir så motløs av å vente når det ikke var bedring etter flere uker på disse tablettene. Har hørt fra andre at det tok flere måneder før stoffskiftet var i orden. Så jeg føler meg rett og slett litt motløs og lei nå! Ikke brukt prevensjon i mange år og har aldri blitt gravid.. Anonymkode: 69432...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #9 Del Skrevet 3. desember 2019 3 timer siden, Eidvo skrev: Var verst etter andre SA. Var 3 år inn i prøving, andre forsøk med IVF, og husker det var en veldig tøff periode. Som hun over her sier er det liksom ikke et alternativ å gi opp. Jeg er utrolig heldig, etter 5 år som prøvere klarte jeg endelig å fullføre et svangerskap, og nå er jeg gravid med nr 2 etter tre innsett ila 9 mnd. Prøving er utrolig tøft når det ikke går som man håper. Jeg håper du har god støtte rundt deg, og at dere ikke møter på så mange hindringer. Lykke til! Tusen takk! Vi har heldigvis god støtte rundt oss, for dette er tøft. Men å gi opp er enda tøffere, så det orker jeg ikke. Fint å høre at det gikk bra til slutt ❤️ Anonymkode: 69432...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #10 Del Skrevet 3. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Troll. Snakkes igjen når du har vært med på ivf-karusellen i flere år, og har både tidlig- og senaborter bak deg. Anonymkode: a97c6...289 Har vært igjennom både sa og ivf, ikke alle tar alt så utrolig tungt. Senabort er selvfølgelig noe helt annet, og fryktelig trist. Anonymkode: a4757...e21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #11 Del Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Møtte aldri veggen og skjønner ikke alt maset om hvor tungt prøving er. Ufattelig mye syting her inne på forumet, synes rett og slett folk er litt svake. Anonymkode: a4757...e21 Er vel helt vanlig å synes at prøving er tøft, jeg er ikke den første som syns det. Hva får du ut av å kritisere hvordan andre føler? Du virker ikke som en veldig hyggelig person. Anonymkode: 69432...3bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristina00 Skrevet 3. desember 2019 #12 Del Skrevet 3. desember 2019 Veldig mange ganger. Vi prøvde i litt over 4 år inkl 3 inseminasjoner og et forsøk med ivf. Vi tok oss selv «pause» mang en gang for å bare være kjærester uten å leve i «prøvebobla» heletiden - det er utrolig slitsomt. Det var mange tårer, tøffe dager og mye tenking til tider. Men siden ønsket var så stort ga vi aldri opp - nå venter vi en gutt i februar💙 Håper alle som prøver får en positiv test snart💕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2019 #13 Del Skrevet 3. desember 2019 2 timer siden, Kristina00 skrev: Veldig mange ganger. Vi prøvde i litt over 4 år inkl 3 inseminasjoner og et forsøk med ivf. Vi tok oss selv «pause» mang en gang for å bare være kjærester uten å leve i «prøvebobla» heletiden - det er utrolig slitsomt. Det var mange tårer, tøffe dager og mye tenking til tider. Men siden ønsket var så stort ga vi aldri opp - nå venter vi en gutt i februar💙 Håper alle som prøver får en positiv test snart💕 Så herlig å høre ❤️ Ja det er utrolig slitsomt å være i bobla. Er vanskelig å planlegge fram i tid da vi ikke ønsker å utsette en eventuell behandling. Er også veldig mange steder vi vil til som har zika, vi har pleid å reise utrolig mye, mens nå er alt satt på vent. Jeg overveier alt jeg gjør opp mot prøvingen, noe som jeg sikkert ikke burde gjøre, men er vanskelig å la vær. Det er så mye tanker og bekymringer hele tiden, hva hvis vi ikke klarer det.. Vi har jo oddsene på vår side selv om vi trenger hjelp, men det er tanker som kommer fra tid til annen uansett. Håper snart vi også opplever gleden av en graviditet. ❤️ Anonymkode: 69432...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #14 Del Skrevet 7. desember 2019 På 3.12.2019 den 15.36, AnonymBruker skrev: Møtte aldri veggen og skjønner ikke alt maset om hvor tungt prøving er. Ufattelig mye syting her inne på forumet, synes rett og slett folk er litt svake. Anonymkode: a4757...e21 Har egentlig veldig lyst å skrive noe stygt til deg nå...!! Tror ikke du har et like stort ønske om å få barn som alle oss andre her. Hvis du synes det er mye syting her, så stikk. Finn en annen plass å vær. Anonymkode: a02c8...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #15 Del Skrevet 7. desember 2019 På 3.12.2019 den 18.20, AnonymBruker skrev: Har vært igjennom både sa og ivf, ikke alle tar alt så utrolig tungt. Senabort er selvfølgelig noe helt annet, og fryktelig trist. Anonymkode: a4757...e21 Nei, med mangel på empati kommer jo folk langt. Legg på snevert følelsesliv, så takler man motgang som bare f. Anonymkode: aa98c...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2019 #16 Del Skrevet 7. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har egentlig veldig lyst å skrive noe stygt til deg nå...!! Tror ikke du har et like stort ønske om å få barn som alle oss andre her. Hvis du synes det er mye syting her, så stikk. Finn en annen plass å vær. Anonymkode: a02c8...0a8 Selvfølgelig kan jeg ha et like sterkt ønske, selv om jeg ikke knekker helt sammen av negative tester og litt motgang. Nå er jeg heldigvis gravid og koser meg med det. Anonymkode: a4757...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #17 Del Skrevet 8. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig kan jeg ha et like sterkt ønske, selv om jeg ikke knekker helt sammen av negative tester og litt motgang. Nå er jeg heldigvis gravid og koser meg med det. Anonymkode: a4757...e21 Syns det blir feil at du skriver at folk er svake pga det! Frekt. Har ikke noen lært deg at det er ikke alt du trenger å si? Hvor lenge har du prøvd? 2 mnd? Siden du bare sier «LITT motgang»?:) Anonymkode: a02c8...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #18 Del Skrevet 8. desember 2019 Jeg møtte aldri veggen. Men vi hadde våre nedturer. Da vi rundet året og måtte søke hjelp. Da den femte (siste) hormonkuren ikke ga resultat, og det ble klart at vi måtte prøve ICSI. Da ventetiden var 8 måneder. Da første forsøket ble avbrutt. Da forsøk to, tre og fire endte med negativ test. Da de på forsøk fem ringte meg da jeg var på vei til klinikken for innsett og sa at alt hadde dødd i løpet av natten. Da vi gjennom utredning i utlandet fikk beskjeden om genfeil som gjør at vi ikke kan få barn. Men egentlig gikk det greit, for jeg fokuserte hele tiden på hvor godt livet egentlig var, i stedet for å la dette ødelegge psyke og forhold. En viktig faktor var at vi aldri tenkte "hva hvis jeg er gravid eller vi har spedbarn på det tidspunktet". Vi bestilte ferier, planla oppussing og fremtid, byttet jobb, kjøpte ny (og ikke så barnevennlig) leilighet. Så vi var aldri i "bobla". Prøving var en del av livet, og selvfølgelig vondt. Men det var ikke livet. Anonymkode: 211e2...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #19 Del Skrevet 8. desember 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det blir feil at du skriver at folk er svake pga det! Frekt. Har ikke noen lært deg at det er ikke alt du trenger å si? Hvor lenge har du prøvd? 2 mnd? Siden du bare sier «LITT motgang»?:) Anonymkode: a02c8...0a8 Prøvde i nesten 3 år. Anonymkode: a4757...e21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2019 #20 Del Skrevet 8. desember 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det blir feil at du skriver at folk er svake pga det! Frekt. Har ikke noen lært deg at det er ikke alt du trenger å si? Hvor lenge har du prøvd? 2 mnd? Siden du bare sier «LITT motgang»?:) Anonymkode: a02c8...0a8 Enig! Anonymkode: fd20a...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå