AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Dersom du får pause i 30 min. Starter du å telle fra du drar fra arbeidet eller fra da du sitter i pauserommet og faktis begynner å spise. i jobben min feks når jeg er ute og skal inn for å ta pause, kan det ta 5 min for å kle på av meg, også gå til pauserommet. Samme med når jeg skal ut igjen. 5 minutter til på å kle på. Da har jeg puse plutserlig 20 min.. hvordan gjør dere? Anonymkode: 19691...f15
dillyduzit Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Jeg har matbutikk rett ved siden av, så teller fra da jeg går ut døra på butikken.
PURE/HONEY Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Ser på klokkeslettet på telefonen min nøyaktig når jeg tar matpause. Jeg lar alt innenfor den tidsrammen telle med inni matpausen min, selv om det kan oppfattes som urettferdig, som f.eks. at jeg må stå i en lang kø på Bunnpris når jeg skal springe og kjøpe meg en yoghurt. Det siste jeg vil er å bli sett på som en som prøver å strekke matpausen sin. Ser selv ned på den akten. 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 Ikke så nøye, men det går opp i opp. Noen dager er det lunsj 45 min, andre dager i 10-15. Anonymkode: 4b397...33e 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 Jeg er ikke så nøye, men jobber ubetalt overtid så og si hver eneste dag (leder med fastlønn), så jeg tenker ikke så mye på om det noen ganger blir litt lang matpause. Begynner jeg å telle vet jeg jo at jeg jobber mye mer enn det jeg skal uansett ☺️ Anonymkode: d1677...a72
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #6 Skrevet 2. desember 2019 De dagene det går i ett, og alt haster, hiver jeg i meg litt mat i bilen på vei til kundemøte. Er det en rolig kontordag kan jeg fint sitte en times tid med gode kollegaer, og kaffekoppen. Tenker det går opp i opp. Hadde vært vanvittig kjedelig å ha det helt likt hver eneste dag. Eller om jobben var så lite spennende at det fristet mer å sløve så mye man kan hver dag. Anonymkode: c8d1f...ae1 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #7 Skrevet 2. desember 2019 Vi har pause i to puljer, og det er viktig at folk holder tiden sin da det er andre som venter på sin pause, eller rapport som er umiddelbart etter at 2 pulje er ferdig med pausen. Pausen regnes fra du går til pause, så dobesøk, butikk, ev røykepause osv går inn i pausetiden. Anonymkode: 8a2e1...61f 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #8 Skrevet 2. desember 2019 Jeg er misfornøyd med pause-situasjonen. Jobber i en butikk der det kun er meg og sjefen. Vi har ikke eget pauserom og jeg må derfor sitte på en krakk i bøttekottet og spise. Det ligger matbutikk like ved, men jeg får ikke forlate lokalet i pausen og dette på tross av at jeg ikke har betalt pause. Er det en kunde på vent blir sjefen min stresset og sier jeg må avbryte min lunsj for å hjelpe kunden. Ender derfor ofte opp med 5 minutters pause der jeg nesten ikke får tatt mer en et par biter mat. Nå som jeg i tillegg er gravid sliter dette enda mer på meg. Har tatt opp med sjefen at dette ikke er holdbart, men hun sier bare beklager det kan ikke være annerledes. Jeg skulle få betalt for all den tiden jeg avbrøt lunsj for å hjelpe henne (noe som nå utgjør flere timer) men har ikke sett noe til pengene. Jeg går snart ut i tidlig permisjon for å slippe mer av dette. Anonymkode: 258dd...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #9 Skrevet 2. desember 2019 vi har betalt pause så her pauser vi når vi kan. noen ganger får jeg ikke 30 min. noen ganger får jeg 40 min. på den gamle arbeidsplassen så var det pause i det du ikke var tilgjengelig for arbeidsgiver lenger. dvs at bruker du 10 min på å kle av og på deg hadde dette blitt regnet som en del av pausen Anonymkode: 7e7f3...653 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #10 Skrevet 2. desember 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er misfornøyd med pause-situasjonen. Jobber i en butikk der det kun er meg og sjefen. Vi har ikke eget pauserom og jeg må derfor sitte på en krakk i bøttekottet og spise. Det ligger matbutikk like ved, men jeg får ikke forlate lokalet i pausen og dette på tross av at jeg ikke har betalt pause. Er det en kunde på vent blir sjefen min stresset og sier jeg må avbryte min lunsj for å hjelpe kunden. Ender derfor ofte opp med 5 minutters pause der jeg nesten ikke får tatt mer en et par biter mat. Nå som jeg i tillegg er gravid sliter dette enda mer på meg. Har tatt opp med sjefen at dette ikke er holdbart, men hun sier bare beklager det kan ikke være annerledes. Jeg skulle få betalt for all den tiden jeg avbrøt lunsj for å hjelpe henne (noe som nå utgjør flere timer) men har ikke sett noe til pengene. Jeg går snart ut i tidlig permisjon for å slippe mer av dette. Anonymkode: 258dd...8ee har du betalt pause? om du ikke har det så har du krav på (etter arbeidsmiljøloven) et sted som er godkjent som pauserom. et bøttekott blir neppe godkjent som et pauserom Anonymkode: 7e7f3...653 3
Jdz Skrevet 2. desember 2019 #11 Skrevet 2. desember 2019 Ikke nøye i det hele tatt. Ingen tar tiden. Vil jeg ta en time så gjør jeg det. Det hender langt oftere at jeg tar ti minutter uten å engang forlate kontoret mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #12 Skrevet 2. desember 2019 Absolutt ikke nøye. Noen dager må jeg hente meg mat i kantinen og spise på møte (noe jeg hater). Andre dager henter jeg meg mat og spiser på kontoret, mens jeg jobber. Andre dager igjen tar jeg 45–60 minutter. Det går opp i opp, og uansett garantert i jobbens favør. Anonymkode: a0241...379
Vera Vinge Skrevet 2. desember 2019 #13 Skrevet 2. desember 2019 Jeg følger sjelden med på tiden i lunsjpausen, men stort sett er den kortere enn 30 min, og stort sett spiser jeg enten lunsj på et planlagt møte eller lunsjen blir et slags møte. Hadde vært fint å kunne koble helt ut og ikke jobbe i lunsjen, men sånn funker det ikke hos oss. En sjelden gang sitter jeg lengre enn 30 min og har det jeg anser som en vanlig lunsj uten jobbsnakk/møte, og det gjør jeg med god samvittighet.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #14 Skrevet 2. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: har du betalt pause? om du ikke har det så har du krav på (etter arbeidsmiljøloven) et sted som er godkjent som pauserom. et bøttekott blir neppe godkjent som et pauserom Anonymkode: 7e7f3...653 Har ikke betalt pause nei. Derfor tenkte jeg å bruke lunsjpausene på å gå en liten 5 minutters tur bort til matbutikken, kjøpe noe lunsj og spise på cafeen der bare for å komme ut litt. Men det fikk jeg ikke lov til av sjefen. Selv om jeg ikke har betalt lunsj krever hun at jeg ikke forlater arbeidsplassen da jeg skal være tilgjengelig for å hjelpe henne også i lunsjpausen. Anonymkode: 258dd...8ee
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #15 Skrevet 2. desember 2019 Har betalt pause så noen ganger varer den i en time😏 Andre ganger spiser jeg ved pc mens jeg jobber, eller i bilen på vei til møte så det går opp i opp. Anonymkode: 00203...02f
Nuttery Skrevet 2. desember 2019 #16 Skrevet 2. desember 2019 Er nøye med pausen på dagvakt (i den forstand at den ikke blir lengre enn 30 minutter), men på kveld, helg og natt sitter jeg så lenge jeg vil. Eventuelt så kort jeg får. Vi har betalt pause, så mange dager blir det mindre enn 30 minutters pause. Har derfor ikke dårlig samvittighet for å sitte lenger de dagene det er tid til det.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #17 Skrevet 2. desember 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er misfornøyd med pause-situasjonen. Jobber i en butikk der det kun er meg og sjefen. Vi har ikke eget pauserom og jeg må derfor sitte på en krakk i bøttekottet og spise. Det ligger matbutikk like ved, men jeg får ikke forlate lokalet i pausen og dette på tross av at jeg ikke har betalt pause. Er det en kunde på vent blir sjefen min stresset og sier jeg må avbryte min lunsj for å hjelpe kunden. Ender derfor ofte opp med 5 minutters pause der jeg nesten ikke får tatt mer en et par biter mat. Nå som jeg i tillegg er gravid sliter dette enda mer på meg. Har tatt opp med sjefen at dette ikke er holdbart, men hun sier bare beklager det kan ikke være annerledes. Jeg skulle få betalt for all den tiden jeg avbrøt lunsj for å hjelpe henne (noe som nå utgjør flere timer) men har ikke sett noe til pengene. Jeg går snart ut i tidlig permisjon for å slippe mer av dette. Anonymkode: 258dd...8ee Ikke bruk tid av fødselspermisjonen din på tidlig permisjon. Snakk med lege/jordmor om sykemelding eller svangerskapspermisjon. Anonymkode: 00203...02f 5
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #18 Skrevet 2. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke betalt pause nei. Derfor tenkte jeg å bruke lunsjpausene på å gå en liten 5 minutters tur bort til matbutikken, kjøpe noe lunsj og spise på cafeen der bare for å komme ut litt. Men det fikk jeg ikke lov til av sjefen. Selv om jeg ikke har betalt lunsj krever hun at jeg ikke forlater arbeidsplassen da jeg skal være tilgjengelig for å hjelpe henne også i lunsjpausen. Anonymkode: 258dd...8ee Men da bare gjør du det, og forklarer til sjefen at når man ikke har betalt pause, har man ingen plikt til å være tilgjengelig. Og så gjennomfører du hver dag. Du må stå opp for deg selv! Anonymkode: a0241...379 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #19 Skrevet 2. desember 2019 Jeg har betalt pause. Noen ganger spiser jeg ved pulten, noen ganger tar jeg 30 min, noen ganger 40. Og noen ganger spiser jeg et rundstykke på vei til et møte. Teller ikke, men det går nok ikke i min favør om jeg hadde telt. Anonymkode: b2f76...7b3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #20 Skrevet 2. desember 2019 På min jobb må jeg avløses for å kunne ta pause, og den som avløser skal gjerne gi pause til flere, så om noen strekker går det utover andre. Egentlig er det 30 min fra man bli avløst, men en del sjekker mobil, går på do, stikker i kantinen, ringer datteren og pudrer nesen før de går på lunsjrommet, og DA begynner de å telle 30 min. Det gjør at pausene deres gjerne blir 45-50 min, og da får ikke andre pause før e.kl 13, noe som er sent når vi slutter kl 15. Anonymkode: bfd5d...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå