Gå til innhold

Barnebarnet får ikke se på tv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra før er jeg mormor til to søte små. Jeg har nettopp blitt farmor for første gang, og det er jo selvsagt utrolig koselig. De bor litt lengre unna så vi treffer de ikke så ofte men når vi først treffer de så er vi på besøk en liten stund

Det jeg reagerer på er at barnebarnet ikke får se på barne tv. Hun er ikke gammel nok til å skjønne hva som foregår, men foreldrene sier at barnet ikke skal se på TV før hun er to-tre år, noe jeg synes er helt latterlig. (Beklager)

I tillegg så har de også satt strenge regler på hvilken musikk barnet får høre på, dvs ingen barnesanger slik som feks baby shark og slikt, men barnet får med glede høre på Spotify sin toppliste. 

De barna jeg er mormor til har sett på barne TV fra første stund og hørt på barne musikk, og ungene har ikke fått noen skader fra det. 

Kan jeg fortelle sønnen og svigerdatteren min at reglene dems er helt latterlige? Tenk den avlastningen de kan få når de kan sette barnet i vippestolen foran tvn

Anonymkode: 9f348...75c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trollolol

Anonymkode: 47bfc...811

• Liker 26
Skrevet

De gjør jo alt etter boka. Er ikke det bare fint da? Det er jo ingen her som har noe vondt av å IKKE se på tv. Tenker det beste du gjør er å ikke blande deg. De vet garantert om at mange mener det er latterlig, ikke noe poeng at du sier det også. 

Anonymkode: 91fe4...36a

• Liker 18
Skrevet

Mistenker et biiiiiitttelite troll her altså - spesielt den siste setningen i innlegget avslører deg...

• Liker 14
Skrevet

Hvorfor plager dette deg? Barnet tar ikke skade av å ikke se på barnetv. Skjønner godt at de venter med irriterende barnesanger så lenge de kan. 

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvorfor plager dette deg? Barnet tar ikke skade av å ikke se på barnetv. Skjønner godt at de venter med irriterende barnesanger så lenge de kan. 

Ts her 

Det plager meg fordi jeg synes det blir så dumt å lage slike regler for et lite barn. 

Jeg er allerede mormor til to, og de har på ingen måte tatt skade av å høre på barnesanger eller se på barne TV. 

Tenker også at det er en kjempe flott avlastning for foreldrene å kunne gå på do, ta en dusj eller lage mat uten å ha et lite barn på armen, hjelper mye å kunne la barnet sitte foran tvn 

Skrevet

Enten så er du et troll eller så er du helt kokt i hodet. De kan putte baby i en lekegrind og la hen leke selv mens de er på do også. Må ikke ha skjerm foran baby for å gjøre det... 

Anonymkode: 2436c...b38

• Liker 12
Skrevet

Syntes du skal respektere reglene jeg, regner med at dette er deres først barn. Man er gjerne veldig prinsippfast i begynnelsen med førstemann helt til barnet begynner å få «egen vilje» så skjønner de at de må velge sine kamper på en annen måte. Tror det bare blir konflikter om du skulle bry deg nå, hadde det vært at de gjorde noe som var skadelig for barnet så kunne du ha sagt noe.

Anonymkode: 24a08...b60

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her 

Det plager meg fordi jeg synes det blir så dumt å lage slike regler for et lite barn. 

Jeg er allerede mormor til to, og de har på ingen måte tatt skade av å høre på barnesanger eller se på barne TV. 

Tenker også at det er en kjempe flott avlastning for foreldrene å kunne gå på do, ta en dusj eller lage mat uten å ha et lite barn på armen, hjelper mye å kunne la barnet sitte foran tvn 

Nei og nei. Jeg har ikke erfart at så små barn sitter rolig foran tv... 😅

Anonymkode: 59bb6...47c

• Liker 2
Skrevet

"Kan jeg fortelle sønnen og svigerdatteren min at reglene dems er helt latterlige?"

Det at du bruker ordet "dems" avslører deg. Ingen som er gammel nok til å være mormor/farmor ville brukt ordet "dems".

Anonymkode: 23420...ed3

• Liker 11
Skrevet

Et godt råd hvis dette mot formodning ikke et tull:

Dersom dine barns og svigerbarns regler hverken skader barna, dem selv eller dere som besteforeldre - hold meningene deres for dere selv. 

De fleste småbarn tar nok ikke skade av å se litt på TV, og jeg forstår jo at det kan være en grei «barnevakt». Dømmer ikke det, så lenge det ikke blir for mye. Men det er jo ikke som små barn har noe BEHOV for tv-en heller! Nå velger foreldrene å klare seg uten, og absolutt ingen tar skade av det. Velg dine kamper med omhu, er det noe som heter - og det gjelder nok ekstra mye når man skal stikke nesa si i andres saker. 

Anonymkode: 8cc8c...caa

Skrevet

Vil du være svigermonster, så vært så god, kjør på. 

Anonymkode: ef15f...7dc

• Liker 1
Skrevet

Hahahah, du er morsom ihvertfall! Ler så jeg griner

Anonymkode: 44eec...5fb

• Liker 2
Skrevet

Hva så? Mine barn måtte være over året før de fikk se tv. De har ikke noe utbytte av å se på tv før de er større uansett. Musikk får de høre på, men foretrekker å synge selv og med dem frem til de er litt mer mobile. Når de danser selv f.eks. Barna har ikke tatt skade av det. 

Anonymkode: 7c8e9...41b

Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg fortelle sønnen og svigerdatteren min at reglene dems er helt latterlige? Tenk den avlastningen de kan få når de kan sette barnet i vippestolen foran tvn

Er mormor til et barnebarn på to år som ikke har sett på TV, den ungen sitter aldri foran en skjerm hjemme.

Men hos meg får hun se litt, kanskje en halvtime pr dag, fordelt på 3-4 ganger. Ellers klarer jeg ikke ha henne, jeg må noen ganger få en liten pause, plutselig er det en mail eller telefon jeg må ta, eller noe lignende. 

Hva jeg synes om reglene deres spiller ingen rolle, de bestemmer over sin egen unge. 

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Kan jeg fortelle sønnen og svigerdatteren min at reglene dems er helt latterlige?"

Det at du bruker ordet "dems" avslører deg. Ingen som er gammel nok til å være mormor/farmor ville brukt ordet "dems".

Joda, hun kan være en ressurssvak 50 åring. Folk uten utdanning brukt «dems» på den måten lenge før krigen. Men mistenker også dette for p være trolling. Tviler på at svigermor fra helvete avslører seg på KG.

Anonymkode: fd5ba...2ce

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes du burde oppdratt døtrene dine bedre, slik at de gjorde det som var til barnas beste. 

Skjerm er ikke ok underholdning for små barn - selv om det er veldig bekvemmelig for barnevakten. 

Og vært veldig takknemlig for at sønnen din og kona har tilegnet seg kunnskapen på egenhand. 

Anonymkode: 6e21f...726

• Liker 2
Skrevet

tror du må lese deg litt opp på forskning og anbefalinger angående skjermtid for små barn.  

Anonymkode: 39e8e...994

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du har hørt om dysleksi eller.....?! Du bør kanskje tenke deg om før du angriper andre på rettskriving... staving og ordbruk har ingenting med alder å gjøre...

Anonymkode: b97ad...976

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...