AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #1 Skrevet 2. desember 2019 Dette er sikkert et helt idiotisk spørsmål, men jeg spør allikevel. jeg går nå på p-piller, men ønsker å slutte etter dette brettet. Ønsker å få syklusen tilbake (nå har jeg ikke hatt mensen på ett år) noenlunne før vi begynner å prøve. Vet at dette kan ta tid. Vi skal begynne å prøve til våren/sommeren. dere som sluttet på prevensjon for å komme tilbake i syklus før prøving, hvilke metoder brukte dere for å ikke bli gravid i mellom tida? Kondom? Andre metoder? Var dere fornøyd med denne metoden? Og hvor lenge var du uten prevensjon (altså midler du som kvinne måtte ta/bruke for å ikke bli gravid - ikke kondom) før dere skulle prøve? Anonymkode: 4aaa7...b0c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #2 Skrevet 2. desember 2019 Vist det er krise om dere blir gravid no, så ville jeg brukt kondom. Vi brukte appen flow, og hoppet av i svingen og kondom, på dei fertile dagene. Fungerer for noen. Fungerte ikkje for oss 😅 Ble gravid på 2. syklus, til tross for at jeg dobbeltsjekket med eggløsningstester. Anonymkode: 8ea8b...69e
Vilblimamma90 Skrevet 2. desember 2019 #3 Skrevet 2. desember 2019 Jeg sluttet på p-piller ei god stund før vi bestemte oss for å prøve. Vi brukte kondom i mellomtiden. Når vi så begynte å prøve satt det på første forsøk 😊
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #4 Skrevet 2. desember 2019 Jeg slutta på pilla ca ni måneder før vi begynte å prøve. Vi brukte kondom i mellomtiden + jeg brukte en app til å få oversikt over syklusen, logge symptomer og slikt. Etterhvert droppa vil kondom utenom de fruktbare periodene, da det viste seg jeg har veldig regelmessig syklus. Det fungerte bra, og ble gravid på første forsøk da vi begynte å prøve aktivt. Anonymkode: 40a48...39a
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2019 #5 Skrevet 2. desember 2019 Vi brukte kondom i 2,5 år mellom barna. Det gikk veldig fint. Hadde sex 3-4 ganger i uken. Sex var ikke veldig spontant med lite barn i hus uansett. Jeg brukte en app til å loggføre syklusen i tillegg. Ble gravide på tredje prøveperiode når vi droppet kondom. Anonymkode: 016d1...036
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå